annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met HDD registratie voor opname op Bravia KD-50X85K

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Problemen met HDD registratie voor opname op Bravia KD-50X85K

Voordat ik mijn 128 GB USB stick wou registreren voor opname heb ik deze eerst laten formateren door de TV. Het idee was om deze USB stick later ook te kunnen om foto's en films op te slaan om deze af te spelen op TV.

 

Na HDD-registratie voor het opnemen heb ik voor de zekerheid de HDD-prestatiecontrole uitgevoerd. Deze gaf de volgende foutmelding:

Deze HDD ondersteunt niet alle ingestelde functies

 

Hierna ben ik een hele tijd bezig geweest om dezelfde USB stick opnieuw te registreren voor opname (na deregistratie). Als dit lukte dan kreeg hier daarna weer bovengenoemde foutmelding. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een foutmelding dat de registratie was mislukt (probeer het later nog eens).

 

Uiteindelijk heb ik de USB stick op mijn laptop opnieuw geformateerd (exFAT, 128 kB clusters, geen snelle format maar uitvoerige) zodat het lijkt alsof de USB stick zo uit de fabriek kwam. Deze heb ik vervolgens in de TV gestopt en volgens de gebruiksaanwijzing geregistreerd voor opname (dus zonder deze eerst te formatteren op de TV).

Dit lukte maar de HDD-prestatiecontrole gaf weer dezelfde foutmelding. 

Toen ik een tijdje later deze controle opnieuw uitvoerde bleek alles ineens OK.

 

Ik zou wel willen weten welke ingestelde functies niet worden ondersteund na die foutmelding en waarom niet.

Is het mogelijk om op een USB stick programma's op te nemen en daarnaast gewone foto's en films te zetten, om ze af te kunnen spelen op TV?

 

Verder wordt het ook wel tijd dat Sony in de gebruiksaanwijzing niet alleen spreekt over HDD voor opname want de tijd dat alleen Hard Disks groot genoeg waren om een redelijk aantal uren TV programma's op te nemen is inmiddels wel voorbij. Zeker gezien de plek van de aansluiting is het gebruik van een harde schijf met (meestal) kort kabeltje niet erg handig. Bovendien heb je niet erg veel nodig om af en toe een programma op te nemen en daarna weer te wissen. Een (oude) 32 GB USB stick zou wat mij betreft groot genoeg zijn.

 

Dat brengt mij bij het volgende punt. Ik lees op diverse plekken dat USB sticks vanaf 32 GB geaccepteerd zouden moeten worden maar dit niet doen. Dat je dus minimaal in stick van 64 GB nodig hebt.

Nu is 1 km gelijk aan 1000 m en zou 1 kilobyte ook 1000 bytes moeten zijn. Maar aangezien een computer binaire getallen gebruikt i.p.v. decimale getallen is een geheugen van 1 kB in werkelijkheid 1024 bytes. Op die manier zou 1 gigabyte geen 10^9 bytes moeten zijn maar 1024 * 1024 *1024 bytes = 1 073 741 824 bytes. Maar fabrikanten gebruiken hier de decimale waarden (1 Giga = 10^9). Sony houdt hier blijkbaar geen rekening mee, bij de controle van de grootte van USB stick.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Laten we eerst even duidelijk maken dat een HDD/USB-stick alleen functioneerd met de DVB-tuners zodra deze is geregisteerd en geformateerd is op de X85k. Dit wil zeggen dat er op de HDD niet een combinatie mogelijk voor opnames en foto's. De foto's kunnen op een aparte USB-stick in de andere USB-poort van de X50k worden ingeplugd. 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!