annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afspelen bevriest bij kijken tijdens opname Bravia KD-50X85K

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Afspelen bevriest bij kijken tijdens opname Bravia KD-50X85K

Om live te kunnen pauzeren moet je het programma opnemen en de ingang schakelen naar het opnameapparaat. Het is bij mij nu al 3 keer in een paar dagen gebeurd dat het afspelen na een tijdje bevriest, nog voordat het programma dat wordt opgenomen is afgelopen. Het opnemen ging blijkbaar wel gewoon door, want als ik opnieuw naar het opnameapparaat schakel en naar dit programma, dan gaat het afspelen verder vanaf de plek waar was gestopt.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat wordt er voor een opname gebruikt, een USB-stick of een aanbevolen HDD?

Is het opname apparaat USB-3?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Het is een USB stick van 128 GB met een leessnelheid van 200 MB/s, die USB 3.2 ondersteunt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meer info: Kan een USB-geheugenstick of een USB-solid-state-drive (SSD) worden gebruikt voor opnamen? 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

De link in de eerdere post werkt niet.

Als ik via de sony.nl site naar de FAQ ga en hier zoek op usb stick opname, kan ik deze vraag vinden. Echter, bij het antwoord staat dit:

De functie USB HDD Recording (USB HDD-opname) is echter beschikbaar op Android TV's van Sony*. Ga voor meer informatie naar de volgende FAQ: USB-connectiviteit voor Android TV van Sony.

 

Als ik vervolgens klik op de blauwe link, dan werkt deze ook weer niet. Dat schiet niet op.

 

Gezocht via de FAQ's van Sony. Dan blijkt dat er een eindeloze lus van doorverwijzingen is.

Klik op de FAQ waarop staat "Kan ik een USB-geheugenstick of een SSD (Solid-State-Drive) met USB-aansluiting gebruiken voor opnamen?". Op deze pagina staat dat de functie beschikbaar is op Android TV's van Sony en dat je voor meer informatie naar de volgende FAQ moet gaan. Klik je op die link dan krijg je weer de pagina met "Kan ik een USB-geheugenstick of een SSD (Solid-State-Drive) met USB-aansluiting gebruiken voor opnamen?"

Het gaat hier om de volgende 2 URL's:

sony.nl/electronics/support/articles/00126288

sony.nl/electronics/support/articles/00133803

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@MartinJanssen1951  schreef:

De link in de eerdere post werkt niet.

Dat de bovenstaande link niet werkt bij jouw, zou je in je systeem/beveiligings instellingen moeten zoeken. De bovenstaande link naar de artikels 00126288/00133803 en verdere verwijzingen werken hier zowel op de laptop als op de GSM op het mobiele netwerk.

 

Om even bij jouw probleem te blijven, op de verschillende pagina's wordt alleen een HDD geadviseerd voor een opname vanaf de tuners. Een dus geen USB-stick is het advies, anders stond de USB-stick er ook wel bij vermeld.

 

<quote>

Een USB HDD is bedoeld om programma's op te nemen en het beeld te pauzeren (in feite wordt de lopende uitzending dan ook opgenomen). Ook kun je films en foto's afspelen die op een aangesloten harddisk staan.

Een USB Stick kan alleen bedoeld zijn om de software van de tv bij te werken, maar kan ook dezelfde functie hebben zoals ik hierboven aangeef. Welke functies op de USB Stick ondersteund worden hangt van het merk en type tv af. Soms zie je zelfs dat bij een update van de software de opname en pauzefunctie alsnog worden toegevoegd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Na het verwijderen van alle Sony cookies werkte de link van jouw wel, dus dat verklaart waarom hij bij jouw wel werkte. Dat neemt niet weg dat er volgens mij een cyclische verwijzing zit die ik aangaf. Probeer het zelf maar eens uit. Klik op de link die jij hier gaf. Op de pagina die je dan krijgt kun je lezen:

Ga voor meer informatie naar de volgende FAQ: USB-connectiviteit voor Android TV van Sony.

Klik nu op de blauwe link. En voilà, deze brengt je terug naar een pagina waar je de link vindt naar "Kan ik een USB-geheugenstick .... gebruiken voor opname". Dat is de vraag waar het allemaal begon. Zo kom je in een eindeloze loop. Geen informatie over type USB stick of iets dergelijks.

 

Dan even terug naar het probleem. Het gaat hier duidelijk over een TV waarvoor USB geheugensticks werken voor opname. Niet alleen omdat het een Android TV is, maar hij doet het gewoon. Het punt is alleen, het afspelen stopt soms na verloop van tijd. Dat is het probleem waarover ik graag iets meer wou weten.

Wie herkent dit probleem? Wie heeft een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Wie heeft er een mogelijke oplossing. Doe ik misschien iets fout, etc.