annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met voice search

profile.country.NL.title
Inkiedinkie
Ontdekker

Probleem met voice search

Een aantal maanden geleden heb ik de KD-55XE8096 aangeschaft en was helemaal happy, wat een geweldig toestel! Helaas was een paar weken geleden een vlieg op zoek naar een lekker plekje en vond die achter mijn tv scherm... Geweldige service van Sony, ik kreeg een ander scherm! Mijn dank is groot! 

 

Alleen, nu heb ik een klein probleempje met de voice search van de afstandsbediening... Hij vindt bepaalde apps niet. Videoland negeert hij volledig bij het gebruiken van de voice search en opent de resultaten in 'open air'...  Heb al een paar keer de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd (bij de apps bleef hij trouwens wel staan steeds maar wel 'leeg' .. Op een gegeven moment had ik er drie en die kon ik prima weghalen met een soft reset. Ook heb ik een aantal keren opnieuw de voice search geactiveerd... Zonder resultaat. 

 

Ook las ik hier over bijvoorbeeld het kunnen wisselen van kanalen dmv voice search... Dat is bij de mijne niet mogelijk. Misschien wil ik teveel of klopt er wellicht iets niet? 

 

Zelf kom ik er niet meer uit, ik hoop dat iemand van hier een tip heeft? 

Alvast bedankt! 

 

 

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voice search werkt toch alleen in de Engelse taal? Dan is het niet vreemd dat de Nederlandse Videoland app niet gevonden wordt.

 


73's

 

@Bibi_Sony is er ergens een lijst met de Voice search  commando's?

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Inkiedinkie
Ontdekker

Videoland is hetzelfde in het Engels al in het Nederlands toch? Buiten dat deed hij het op mijn vorige tv, hetzelfde model dus als deze huidige, prima... (en bij mijn vriend, die ook de

zelfde tv heeft, ook... Dus daar kan het toch niet aan liggen lijkt me...)

 

 Ook geeft deze tv, die dus vervangem is nadat er een vlieg achter het scherm is gekropen, andere zoekresultaten ('open air') dan mijn vorige tv en die van mijn vriend (alledrie de KD55XF8096) .. 

Het klopt gewoonweg niet! 

 

Wb die voice search commands, daar ben ik wel nieuwsgierig naar en hoop dat die persoon reageren gaat... 😁

 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Voice Search is een onderdeel van Google zelf, dus daar hebben we als Sony geen invloed op.

Het feit dat er verschillen onstaan tussen diverse toestellen kan te maken hebben met het feit dat de locatie status bij de ene TV wel aan staan en bij de andere TV niet.

Tevens is het zo dat Google probeert om informatie ook zoveel mogelijk te personaliseren. Dus ook daardoor kunnen dezelfde opdrachten verschillende resultaten opleveren.

 

Wat betreft de Videoland app. Heb je deze wel al op de tv geinstalleerd? Veelal staat deze namelijk tussen de aanbevolen app’s. Dat wil echter niet zeggen dat deze ook al daadwerkelijk op het toestel staat geinstalleerd. Maar het kan ook zijn dat Videoland bij hun laatste update van de app (18 okt. 2018) een wijzing heeft doorgevoerd die er voor zorgt dat de Google Voice Search niet meer werkt.

 

Vervelende bij dit soort dingen is dat het eigenlijk veelal niet aan de TV ligt maar dat de software ven 3de partijen dit veroorzaakt.

 

Voor wat betreft het wisselen van kanalen, dat zou moeten kunnen. Je dient dan wel het kanaal nummer te roepen. Dus als je naar Ziggo sport wilt kijken, dan roep je: Ga naar kanaal 14. Echter dit werkt alleen als je via een CI+ module kijkt en niet als er via een losse box van de kabel provider wordt gekeken.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi