Deel jouw ervaring!
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de Sony 4K-55XH9005.
Nu heb ik via CI+ van ziggo en Netflix probleemloos Dolby Digital 5.1. Wanneer ik de app van Disney+ gebruik krijg ik helaas dolby 2.0 via de Sonos Playbase.
zover ik weet heb ik de audio instellingen goed staan. Digitale Audio uitgang staat op: Auto 1.
Dolby Digital Plus uitvoer staat op: Dolby Digital.
Luidsprekers TV staan uit.
Ik heb gelezen dat Disney+ de hoogst mogelijke kwaliteit aanbied. Ik neem aan dat hij dan naar de capaciteit van de tv kijkt. Kan de TV dit correct afschalen naar Dolby Digital 5.1 zoadat ik het maximale uit de Playbase haal.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?
( Playbase is altijd optisch aangesloten )
Hoe heb je de Sonos aangesloten?
Disney+ ondersteund geen Dolby Digital 5.1 via Optical, dus alleen via (e)ARC HDMI.
De playbase heeft alleen een optische aansluiting.
wanneer ik in de audiolijst kijk van Disney staat 5.1 er wel bij. Het is allemaal geen ramp maar wil het meest optimale eruit zien te halen in de huidige opstelling.
Ja snap ik, maar het probleem ligt echt bij Disney+, ook op andere apparaten met optical aansluiting werkt Dolby Digital 5.1 niet.
Dank je voor je hulp. Scheelt mij heel wat avonden afvragen wat te doen....
Ja jammer, ik vind het vreemd van Sonos dat op zo’n duur apparaat alleen een optical aansluiting zit, terwijl dat eigenlijk ouderwets is, eARC is de moderne aansluiting.
De Sonos ARC heeft die wel en ook Atmos.
Klopt, maar heb bij aanschaf de keuze bewust gemaakt. Ben ook nog zeer tevreden over de Playbase.
Jammer dat de geluidsinstellingen niet zelf te bepalen zijn en dat hij hem gewoon doorlust.
Zou een HDMI naar optische omvormer een oplossing zijn? Of gaat het dan fout in de herkenning van het apparaat via de HDMI ARC
Optisch heeft helaas zijn beperkingen en dit is er één van.
Snap ik.
Maar zou het een oplossing zijn om de Sonos via de HDMI ARC aansluiting en dan door een HDMI / Optisch converter aan te sluiten op de Playbase?
Nee dat gaat niet werken.