annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Optische uitgang icm eARC wordt uitgeschakeld

profile.country.NL.title
Gerrit_54
Nieuw

Optische uitgang icm eARC wordt uitgeschakeld

Zeer resentelijk een TV gekocht. KD-43X85K. Zeer tevreden met deze TV. Er is echter één probleem. 

Als ik mijn soundbar (Sonos gen. 2) aansluit op de eARC poort van de TV  wordt de optische digital audio out uitgeschakeld. Dit lijkt mij niet de bedoeling. De digital out wordt gebruikt voor de hoofdtelefoon voor schlechthorenden.

Welke instelling moet ik kiezen om beiden te kunnen gebruiken.

Gaarne een oplossing.

Groet,

Ger

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat is de instelling van eARC?

Heeft de Sonos wel eARC of alleen ARC?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Gerrit_54
Nieuw

De TV en de soundbar zijn beiden voorzien van een eARC dus ondersteunen Dolby atmos.

groet

Gerrit_54

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat de X85k eARC heeft was bekend, uit de specificatie's van de Sonos gen 2 kon ik het niet achterhalen.

Waarom heb je de Optische verbinding nodig, de Sonos gen 2 is toch via de HDMI-verbinding aangesloten op de X85k?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Gerrit_54
Nieuw

Dat is juist. De Sonos doet het perfect via de HDMI eArc aansluiting.

Als ik mijn Sennheiser aansluit op de optische aansluiting doet deze het ook perfect. 

Alleen moet dan de HDMI e-Arc aansluiting losgekoppeld zijn. 

Het probleem is: Beiden tegelijk werk niet.

Groet, 

Gerrit_54

profile.country.NL.title
Franfoto
Ontdekker

Ik heb precies hetzelfde probleem met een LG televisie en de Sonos Beam 2 en met een Sony tv.

Moet ook de het mi kabel loskoppelen op de Sonos.

Ben benieuwd of iemand een goed en duidelijk antwoord heeft. De winkel weet het niet.

 

Tags (1)
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar doet er een HDMI-confict voor op de HDMI-poorten, is al jaren een probleem tussen Sony en Sonos.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
unluckyluke
Nieuw

Exact dezelfde klacht. Ik heb een XR-55A84J met een HT-A3000 soundbar die op eARC (HDMI 3) aangesloten zit.

Dit werkt prima maar zodra je in het TV menu van TV-loudspeaker naar Audiosysteem overschakelt, wordt de optische uitgang uitgeschakeld. Deze optische uitgang heb ik ook nodig voor het aansturen van het slechthoorende systeem van mijn vrouw.  Ik heb echt alle settings geprobeerd maar niets helpt.  Ik vermoed dat dit echt een bug is.

Om dit uit te sluiten zal ik dit eens met niet Sony soundbar testen gaan.

De firmware upgrade van 12/2-23 naar V6.7480 heeft helaas dit probleem niet opgelost.

Natuurlijk kan ik nu wel weer een HDMI audio extractor ertussen zetten maar dan heb je weer een kastje ertussen wat stroom nodig heeft.


Wordt vervolgd.