Deel jouw ervaring!
Help! Het lukt me niet om op mijn Sony kd-43xe8077 Videoland en NPO Start / NL TV te downloaden uit de google app store. Sterker nog, ik kan ze niet eens vinden. TV is nog geen jaar oud.
Hoe kan ik de apps toch op mijn tv zetten? Ik ken de chromecast optie, maar wil niet afhankelijk zijn van telefoon of tablet.
De bovengenoemde apps zijn nog niet beschikbaar voor het AndroidTV platform.
Via "sideloaden" gaat het wel lukken.
suc6 ermee,
73's
Op mijn Sony (Android TV) maak ik gebruik van Videoland, Netflix, Amazon Prime en mijn favoriet NLZIET.
Voor 8 euro per maand hoef ik niets meer op te nemen en kan ik veel series vooruit kijken (en tot een jaar of wat terugkijken). Alle Nederlandse zenders ZONDER reclame.
Daarbij steekt NPO Start erg mager af.
Overigens alles zonder "sideloaden" oid. De apps zijn te vinden in de app store.
Hoe gaat dat "sideloaden" van de npo start app dan in zijn werk?
Dit topic al gezien?
i.p.v. Teamviewer kan je ook natuurlijk de applicatie op een USB-stick zetten en vanaf de USB-stick in de TV de applicatie te installeren.
Voorkeur heeft wel om gebruik te maken van de Chromecast functie indien aanwezig.
suc6 ermee,
73's
OK, nu begrijp ik wat er met "sideloaden" bedoeld word. Ik heb een tijdje terug de android telefoon app ziggo go gesideload. het werkte wel maar zeker niet handig. Soms moest je vanaf de zijkant naar de tv kijken. En sommige dingen lukte pas als je het met de muis bedien, maar het werkte. Nu pas de tsjechische horizon app geinstalleerd en daarmee kan je de nederlandse zender wel goed mee kijken en terug kijken.
Heb wel zojuist ook de NPO gesideload. Dan op het moment dat ik de app start dan zie ik dat die het beeld draait. en dan nog 2 seconde later stop de app weer. Dus de app wil geen eens goed starten. En de andere van de hieronder genoemde apps wil geen eens installeren. Mijn conclusie is dat sideloaden niet goed werkt.
heb het geprobeerd met
en met
https://www.apkmonk.com/app/nl.uitzendinggemist/
Het zou prettig zijn als ze bij de NPO er voor zouden zorgen om op redelijke termijn een echt goed geschikte NPO app beschikbaar te maken voor android tv. Ook een RTLXL app zou prettig zijn.
Wel mooi dat sinds een tijdje de npo app beschikbaar is via HbbTV. De app werkt een beetje langzaam maar verder doet die het wel goed.
Voor de laatste versie kan je beter de applicatie uit de tablet of telefoon trekken, om deze te sideloaden.
De Android ZiggoGO is op dit moment in de testfase, en zal hopelijk binnenkort wel beschikbaar zijn.
Helaas zijn we afhankelijk van de applicatie ontwikkelaars om deze aan te passen voor het AndroidTV platform.
73's
Ik had juist naar deze 'sideload ervaring' van vandaag het sideloaden opgegeven. maar ik zal het nog eens proberen om hem 'uit de telefoon te trekken'.
En ja, ik begrijp ook dat het de ontwikkelaars zijn die hem moeten maken. Mijn 'klacht' dat er geen normale npo start app voor de sony android tv was wacht ook niet zo zeer aan het adres van sony maar meer aan het adres van de NPO gericht van 'ga er nu eens 1 maken voor android tv!' en aan het adres van RTL voor de RTL XL android tv app.
De NPO start app is nu ook beschikbaar voor de Sony tv's met Android TV. Ik dacht ik meld het even. Mooi dat die nu beschikbaar is.
Dank.
Ik heb hem even geinstalleerd. Overzichtelijker dan NLZIET maar uiteraard een kleine aanbod.