annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe KD49-XH9505 en Sonoc ARC gekocht en geen Atmos ondersteuning op Sony Android TV?

profile.country.NL.title
Droffie
Ontdekker

Nieuwe KD49-XH9505 en Sonoc ARC gekocht en geen Atmos ondersteuning op Sony Android TV?

Goedendag,

Het hele weekend zitten rommelen om Atmos aan de praat te krijgen op mijn Sonos ARC. Ik heb contact gehad met Amazon Prime en zij vertelde mij dat Sony Android geen Atmos ondersteund? Tot mijn verbazing elk ander denkbaar merk wel, behalve Sony.

Disney+ ook geen succes en geen Atmos. Heb ik nu een waardeloze setup gekocht of zie ik iets over het hoofd?

Kan iemand bevestigen of streamingdiensten zoals Prime of Disney wel Atmos doorgeeft via de Sony?

Maw. heeft iemand het wel werkend gekregen?

 

Ik hoor graag jullie ervaringen.

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hey @Droffie

 

Het is erg onduidelijk. Ik krijg geen atmos met streaming diensten. En ik gebruik een nvidia shield. 

Atmos krijg ik wel via kodi op de shield, dus ik kan alleen aannemen dat het bij streaming niet goed gaat. 

Kan ook te maken hebben met die gereduceerde bandbreedte ivm Corona. 

 

Kun je op een andere manier content met atmos proberen? 

profile.country.NL.title
Bigaad
Ontdekker

Hallo, 

Ik heb een Samsung soundbar en als ik Netflix via mijn sony 65xh9505 aanzet geeft hij bij sommige film dolby vision en atmos weer. Maar als ik het via de shield doe geeft hij hdr aan. Waar dat aan ligt 🤔🤔🤔

profile.country.NL.title
Droffie
Ontdekker

Hoi Vinc,

Ik heb inmiddels via Netflix wel Dolby Atmos weergave dus het ligt gelukkig niet aan mijn systeem.

Alleen met Disney+ en Prime nog geen Atmos. Zou dit aan de corona liggen met bandbreedte etc?

Wellicht kan iemand bevestigen met deze streamdiensten wel Atmos te ontvangen?

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik heb geen Sonos, maar wel een Sony AG9 Android TV en die geeft wel Atmos weer, maar ik gebruik Disney en Prime niet,

Maar o.a. met YouTube doet hij wel alle geluidsformaten.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Marcel0591
Ontdekker

meteen: ik heb geen idee omtrent de Atmos materie zeg ik meteen maar.

 

Ik kan mijn "probleem" nergens vinden in de community, maar zie hier wel mijn type tv: de XH9505. Ik kijk met een CI+ module. Als ik zap van bijv willekeurig rtl4 en ik wil naar npo1, en tik de 1 in op de ab dan krijg ik eerst rechts in beeld een lijst met alle kanalen waar een 1 in zit (001,010,011,100,101 etc) en pas na sec of 5 schakelt tv naar npo1.  Bij zappen van naar een ander nummer precies hetzelfde gedoe.

Sony zegt dat het door mijn provider Ziggo komt. Kan me dat moeilijk voorstellen, want dag daarvoor zat dezelfde CI+ in mijn oudere XD8305 en toen ging zappen met drukken op nummerieke knoppen pats boem mooi rap ipv mij steeds een lijst met opties te laten zien.

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt en excuus dat ik dit draadje met iets anders verstoor.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XH9505 us aan het wachten op nog 2 cijfers. Is op te lossen dior op de oke/enter tiets te drukken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!