annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65AG9 CA Module (1.3) niet leesbaar

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jacco.hornes
Ontdekker

KD-65AG9 CA Module (1.3) niet leesbaar

Hallo allen,

 

Na een week tobben en bellen met zowel Sony (1x) en Ziggo (6x) doe ik graag een beroep op jullie.

Ik zit met het volgende:

 

- Sony KD-65AG9 gekocht

- Wil via de CA 1.3 module (Quantis en via Ziggo huur geprobeerd) TV kijken

- Geeft steeds de melding: Het geselecteerde kanaal is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd

- Module op allerlei manieren geprobeerd, ook in samenspraak met telefonische Ziggo adviseurs.

 

Ziggo geeft aan dat het probleem bij Sony zou moeten liggen. Ziggo kan niets meer voor mij doen.

Nu probeer is wel zelf iets te ontdekken en wil bij de CA Module instellingen komen op de TV, echter is deze optie niet clickable. 

 

Dank voor jullie hulp, want na een week wil ik nu wel gaan genieten van mijn nieuwe Sony TV.

 

Gr Jacco

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Jacco.hornes
Ontdekker

Hi Tom,

Het is gelukkig opgelost. De kaart moest de laatste millimeters met grote kracht doorgedrukt worden. Voelde heel onlogisch, maar hij zit nu een half jaar en haal deze er maar niet meer uit. Veel succes en ik hoop dat het gaat lukken om de module te laten praten met de TV.

Gr Jacco

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, ik klikte verkeerd. Heb namelijk dit probleem niet.

 

Maar als je de gegevens van de CI+ module niet uit kan lezen in het menu van de TV, wil dus zeggen dat de module (nog) niet uitleesbaar is in de AG9.

 

Je zeg dat je de module op allerlei manieren geprobeerd heb, ook de kaart in de module?

 

Al de CI+ module ergens anders in een ander toestel uitgeprobeerd?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jacco.hornes
Ontdekker

Ik heb de module op allerlei manieren geprobeerd. Ik heb zelfs twee verschillende nieuwe modules geprobeerd. Quantis 1.3 gekocht via Astrasat en de module van Ziggo zelf (via de huurconstructie). Kaartjes op allerlei manieren geprobeerd samen met de adviseurs van Ziggo, maar de TV ziet die twee verschillende modules gewoon niet. Ik denk dan aan een instelling van Sony. Kaartje van Ziggo via een oude Humax box werkt wel, maar dat wil je niet.

 

Ik ben al heel blij met jouw antwoord dat de module bij jou gewoon werkt, dus het moet wel kunnen wat logisch is met deze TV lijkt me. Dank!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is nogal heel makelijk om de AG9 de schuld van het probleem te geven, je ben op dit moment de enigste in NL die de Ziggo CI+ module niet aan de praat krijgt.

 

Een nieuwe Quantis 1.3 module gekocht?

Welke geactiveerde kaart is hier ingegaan?

Ziggo activeer al jaren geen kaarten meer.

 

Ziggo CI+ module is gekoppeld aan de kaart erin, de kaart of de module is niet uitwisselbaar met een andere kaart of module.

 

Probeer eens de CI+module met kaart in een andere TV.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jacco.hornes
Ontdekker

Ziggo zegt dat het probleem bij Sony zou liggen. Ik kan me het ook niet voorstellen, maar ze kunnen niets meer voor me doen.

 

- Ja, nieuwe Quantis module 1.3 gekocht (volgens Sony adviseur zou dit gewoon moeten werken)

- Interactie module Smit CI+ (staat geen 1.3 op) van Ziggo inclusief nieuwe kaart gehuurd

- Zowel de oude reeds lange tijd geactiveerde kaart van Ziggo erin gestopt als de nieuwe kaart van Ziggo

 

De nieuwe CI module zojuist weer in een andere TV (Sony Bravia KDL-55HX820) geprobeerd en dan geeft ie een normale foutmelding, dus daar wordt de module wel gezien. Ik ben blij dat ik de enige ben, want dan weet ik dat anderen er wel van kunnen genieten en dan moet het hier ook lukken.

 

Zojuist weer even de 8e adviseur van Ziggo gesproken en die zegt dat de TV (AG9) niet Ziggo gecertificeerd is en die informatie had ze weer op www.televisies.nl gevonden. Ik kan en wil het gewoon niet geloven.

 

Maandag sowieso maar weer bellen met Sony. Bij Ziggo ben ik vastgelopen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Jacco.hornes  schreef:

Ziggo zegt dat het probleem bij Sony zou liggen. Ik kan me het ook niet voorstellen, maar ze kunnen niets meer voor me doen.

 

- Ja, nieuwe Quantis module 1.3 gekocht (volgens Sony adviseur zou dit gewoon moeten werken)

- Interactie module Smit CI+ (staat geen 1.3 op) van Ziggo inclusief nieuwe kaart gehuurd

- Zowel de oude reeds lange tijd geactiveerde kaart van Ziggo erin gestopt als de nieuwe kaart van Ziggo


Het probleem ligt niet bij ........ maar naar mijn idee in eerste instantie bij de gebruiker, volgens mij worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

Sinds de introductie jaren geleden van de (huur) CI+ module al een gebruiker ervan, zo ook in mijn omgeving.

Nog nooit een Sony Bravia die niet i.c.m. de CI+ module niet goed functioneerde.

 

 - de Quantis module zou wel kunnen werken met een oude reeds nog geactiveerde smartkaart

 - de nieuwe Ziggo kaart is niet uitwisselbaar met een andere module

 


@Jacco.hornes  schreef:

De nieuwe CI module zojuist weer in een andere TV (Sony Bravia KDL-55HX820) geprobeerd en dan geeft ie een normale foutmelding, dus daar wordt de module wel gezien. Ik ben blij dat ik de enige ben, want dan weet ik dat anderen er wel van kunnen genieten en dan moet het hier ook lukken.

De normale foutmelding!!! Welke mag dat dan wel zijn

 


@Jacco.hornes  schreef:

Zojuist weer even de 8e adviseur van Ziggo gesproken en die zegt dat de TV (AG9) niet Ziggo gecertificeerd is en die informatie had ze weer op www.televisies.nl gevonden. Ik kan en wil het gewoon niet geloven.

 

Maandag sowieso maar weer bellen met Sony. Bij Ziggo ben ik vastgelopen.


Dus de 8e adviseur van Ziggo kijkt op een externe webside ofdat het toestel gecertificeerd is i.p.v. op de website van Ziggo klantenservice.

Een beetje heel vreemd.

 

Advies van deze kant, haal er iemand met verstand van zaken bij.

 


73's

 

De certificering is de grootste onzin

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hallo Jacco,

Is jouw probleem met de CI+ module en de AG9 TV al opgelost?

Wij hebben ook een probleem met de CI+ module in de AG9, als we hem erin stoppen blijft hij op “Bezig met authenticatie” staan.

Al diverse keren met Ziggo aan de lijn gehangen, TV opnieuw geïnstalleerd, maar helaas nog geen resultaat!?

 

Kan ook niet vinden hoe ik bij de instellingen in de “CA-module set-up’ kan komen?


M.v.g. Tom

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@HereIsTom  schreef:

Kan ook niet vinden hoe ik bij de instellingen in de “CA-module set-up’ kan komen?


Blijkbaar wordt de CI+ niet gezien door de AG9.

 

 - Zit de module goed in het CI slot?

 - zit de kaart goed in de module?

 - Is de module niet te oud, versie 1.3 werkt alleen met de huidige Bravia TV's.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja al paar dagen bezig met de CI+ module, versie is 1.4

Ook de module er verschillende keren in en uit gehad, kaart ook, als ik ‘m erin steek krijg ik ook melding op het scherm dat hij erin zit en zegt dat hij bezig gaat met de authenticate, maar verder gaat hij niet.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Jacco.hornes
Ontdekker

Hi Tom,

Het is gelukkig opgelost. De kaart moest de laatste millimeters met grote kracht doorgedrukt worden. Voelde heel onlogisch, maar hij zit nu een half jaar en haal deze er maar niet meer uit. Veel succes en ik hoop dat het gaat lukken om de module te laten praten met de TV.

Gr Jacco