annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KE-55A8 + HT-XT1 faalt soms

profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

KE-55A8 + HT-XT1 faalt soms

Op mijn nieuwe KE-55A8 is een Sony soundplate  HT-XT1 aangesloten via hdmi op de earc . 

Ook de bravia instellingen zijn zo ingesteld dat wanneer ik de tv aan zet , de soundplate ook onmiddellijk mee aan gaat. Nu is het zo dat in veel gevallen er geen geluid uit de sp komt , ik schakel dan even over op de tv speakers en na een tijdje terug naar de sp en dan werkt het ....soms. Ook als ik de tv volledig uit zet na een tijdje en terug aan zet , werkt het ook weer ....soms. Een normale werking zou zijn dat wanneer ik de tv aan zet , de sp direct mee aan staat en het geluid uit de sp komt natuurlijk. Heb de recentste soft . 

Bij mijn vorig toestel , KDL-48W605B , had ik dit probleem nooit. 

Vanwaar komt dit af en toe aanwezig probleem ? 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Enkele dagen later , geen problemen meer gehad . Bij de instelling : Weergave en geluid/ Audio uitgang/       eARC modus op "uit" gezet ipv "auto". Zou dit nu de definitieve oplossing zijn ? Ik laat het weten of het volgende week nog zo is 🙂 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat ook bij de beschrijving van eARC, dat als de aangesloten apparaat geen eARC ondersteunt wat de XT1 ook niet doet het op "Uit" gezet dient te worden. De W605c had namelijk ook geen eARC aanboord, vandaar dat je toen het probleem niet had.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!