annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KE-55A8 + HT-XT1 faalt soms

profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

KE-55A8 + HT-XT1 faalt soms

Op mijn nieuwe KE-55A8 is een Sony soundplate  HT-XT1 aangesloten via hdmi op de earc . 

Ook de bravia instellingen zijn zo ingesteld dat wanneer ik de tv aan zet , de soundplate ook onmiddellijk mee aan gaat. Nu is het zo dat in veel gevallen er geen geluid uit de sp komt , ik schakel dan even over op de tv speakers en na een tijdje terug naar de sp en dan werkt het ....soms. Ook als ik de tv volledig uit zet na een tijdje en terug aan zet , werkt het ook weer ....soms. Een normale werking zou zijn dat wanneer ik de tv aan zet , de sp direct mee aan staat en het geluid uit de sp komt natuurlijk. Heb de recentste soft . 

Bij mijn vorig toestel , KDL-48W605B , had ik dit probleem nooit. 

Vanwaar komt dit af en toe aanwezig probleem ? 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zijn er nog andere apparaten op de HDMI-poorten aangesloten?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Op de tv zijn alle hdmi poorten bezet momenteel. Dus :  HT-XT1 , digicorder telenet , Bluray/DVD en de Pioneer receiver . Bij normale werking gaat bij opstart zowel de HT-XT1 als de tv terzelfdertijd werken. Heb net geprobeerd en alles werkt normaal maar als ik bv straks of deze nam. nogmaals de tv aan zet , is het perfect mogelijk dat de tv enkel geluid geeft via de tv speakers ...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar heb je te maken met het wereldwijde van alle merken het HDMI=probleem.

Mogelijk is de oplossing om Bravia Sync uit te zetten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Heb de Bravia sync instellingen hier en daar aangepast en dit lijkt voorlopig te werken...TV automatisch inschakelen heb ik op "uit" gezet en Apparaten automatisch uitschakelen heb ik op "on" gezet.

En nu duimen maar !

profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Ik vrees dat het probleem niet opgelost is. Bij het inschakelen van de tv blijft de SoundPlate nog altijd soms 'hangen'.  Ik schakel de SP dan manueel uit zodat het geluid via de tv speakers komt. Na een tijdje , ong. 3min, schakel ik de SP terug in , weer een paar seconden(ong15) niets en dan komt de SP er toch nog door , heel raar.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al uitgezocht welk apparaat het HDMI-conflict veroorzaakt door een voor een de andere apparaten op de HDMI-aansluiting los te koppelen?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Euh , speelt dat een rol ? De SoundPlate is aangesloten op de arc hdmi zoals voorgeschreven en zou telkens wanneer de tv aangaat ook samen moeten aangaan. Maar dit gebeurt niet altijd. Ik zou niet weten welke invloed de andere aangesloten hdmi apparaten hierop zouden kunnen hebben ? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ontkoppel op de A8 de andere aangesloten HDMI apparaten maar eens, start de A8 d.m.v. een power reset opnieuw op, dan functioneren de A8 en XT1 wel normaal. Alleen nu weet je niet wie de boosdoener is op de HDMI-aansluitingen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Tja , zoals ik al aanhaalde in het begin , met mijn vorig toestel de KDL-48W605B heb ik dit probleem nooit gehad !

De aangesloten toestellen zijn nog altijd dezelfde van toen ...en zelfs moest ik wel weten welk toestel het conflict veroorzaakt , wat dan ?? 

Het blijft voor mij een heel bizarre zaak , soms gaat het een hele tijd zonder problemen maar deze middag was het weer prijs. De SP werkte niet dus effe op tv speaker gezet , de SP manueel uitgeschakeld en dqn na een 5 of 10 tal minuten de SP weer manueel ingeschakeld en dan werkte het weer wel ...