annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL 55xe8599, problemen die update moest oplossen zijn erger geworden

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

KDL 55xe8599, problemen die update moest oplossen zijn erger geworden

Goede dag,

 

Vrij recent de laatste update geinstalleerd op mijn tv met de hoop dat de problemen die ik ondervond opgelost werde.

Volgens de change logs zal de punten waar ik tegen aan liep allemaal opgelost moeten worden, echter sommig punen zijn juist erger geworden :S

 

Sinds firmware update: firmware-update 6.562  ondervind ik (nog steeds) deze problemen en sommig zijn zelfs erger geworden!

  • Verbetert de beeldhelderheid in een aantal specifieke omstandigheden 

Birghtness is afgenomen voorheen altijd full brightness gehad, de full brightness is nu +/- 85% brightness, voorheen kon ik met game enemy's in het donker (of schaduw) redelijk goed zien, nu zie ik amper een schim bewegen in het donker/schaduw.

ook tijdens het kijken van films (donkere scene's) kan ik amper zien wat er in schaduw/donkere achtergrond gebeurt wat ik voorheen perfect kon zien, birghtness staat nog steeds vol uit maar is overduidelijk aangepast, heb meerder films getest, komt met name bij 4k films voor!

 

  • Werkt applogo's van YouTube, Gracenote en de webbrowser bij

Niks veranderd, app icoon/logo ziet er precies het zelfde uit, streamen naar Build in chromecast wert niet meer (als ik cast via mobile app verschijnt het YOUTUBE logo in het beeld maar doet veder niks naar 5 minuten krijg ik Connecting problems melding op mobile).
Dit probleem is te bypasse door alle cache van zowel Youtube app als de cache van de Build in chromcast iedere dag te verwijderen en de tv vervolgens te restarten.....

Voorheen nooit problemen ondervonden met de build in chromecast!

 

  • Geen DLNA meer!

Met sommige "oude apperaten" en met een paar enkele apps die konden/kunnen casten hebben wat problemen met direct casten naar de Build in chromecast, voroheen werd de tv 2x aan gegven in zowel youtube app als andere apps/device zo kon ik kiezen om via DLNA te casten naar de tv of via de Build in chromecast.

Omdat deze aps "problemen hebben met chromecast" ivb met audioformats (DTS bijvoorbeeld wat nog steeds bagger is via een chromecast) streamde ik films/series/content direct over DLNA (waarbij DTS getranscode word naar ac3, via chromecast werkt de transcode niet....) dit is sinds de nieuwe update niet meer mogelijk!

Ik kan aleen nog maar naar de Chromecast casten, de DLNA word niet meer aangeven in zowel elke app! alleen nog maar de chromecast, dit is een zeer groot gemis voor mij!

 

Problemen die met de vorige update opgelost zouden moeten zij (volgens change logs)

 

 

  • Lost een probleem op waarbij SDR-content flikkert/knippert wanneer de HDR van de tv is ingesteld op 'Auto'

Nog steeds niet opgelost!
Als ik SDR content kijk (via pc) en mijn muis (van pc) beweeg dan knippert het beeld zo 5x en daarna stopt het flikkeren.

Ik moet de muis point precies in het midden van het "sherm" zetten anders blijft de content flikkeren.

Pc is aangelsoten op monitor en tv, dit probleem komt voor zowel bij Duplicate als bij extend this screen (windows instellingen) blijft dit porbleem voorkomen, als ik de muis pointer (bij extend this screen) op mijn monitor laat staan blijft de tv knipperen!

Als ik SDR content stream/cast direct naar de tv (zonder pc) heb ik hier geen last van, dit probleem met oude sony smart tv gestes (sorry weer serie nummer niet meer) daarbij ondervind in geen problemen dus het licht niet aan de pc!

 

  • Lost een probleem op waarbij lipsynchronisatiefouten optreden wanneer de Soundbar is aangesloten op de tv via HDMI (alleen de series XE94, XE93 en A1)

Ik heb geen soundbar wel een STDR DN-1080 AV reciever aangesloten op mijn TV, het duurt +/- 10 seconden nadat een film of muziek start vorodat ik geluid hoor, met enige regelmaat ondervind ik lipsynchronisatiefouten, nadat ik de films of serie 1 a 2 keer opnieuw start is het lipsynchronisatiefouten  probleem opgelost maar nog steeds hoor ik pas +/- 10 seconde  naar het starten geluid!

 

  • Verbetert de reactietijd van de tv bij gebruik van de afstandsbediening

Sinds laatste update is mijn afstandbediening bijna onbruikbaar! Deze is pas 3 MAANDEN OUD!!!!!!

 

  • Lost het probleem van het niet afspelen van YouTube 4K-content op (resolutie 2560 x 1440 of hoger)

Doet hij niet blijft oneindig lang laden, via pc geen problemen met 4k content via de youtube tv app of via casting is het 1 groot drama!


Via telefoon zowel via mail contact opgenomen met Sony (vandaar nu ook forum post) mijn eerste tv (nadat deze 2 weken oud was) had problemen met mijn pc deze is uiteindelijk "gerepareerd/omgerolen" wegens defecte backlight die problemen veroorzaakten.

Er zijn tot 3 keer over mensen bij langs gekomen (service aan huis) die vanuit sony de opdracht hadden gekregen mijn tv na te kijken en eventueel te repareren 4 weken later een nieuwe tv gekregen deze werd 2 dagen later weer opgehaald..... want raad eens ? NIKS was opgelost!

Daaro besloten om op deze update (en de vorige update) zal vrijwel alle problemen adresseren en oplossen maar maakt alles alleen maar erger!

De enige oplossing die sony wederom heeft is service aan huis, word de tv weer mee genomen krijg ik later een tv met weer dezelfde problemen terug (ben nu dus al 3 tv's verder!  1 originele tv die ik gekocht, 1x gerepareerde tv die bij het aanzetten direct uitviel.... nu een "nieuwe" tv van sony (overduidelijk een RMA model aangezien de "onderkant"beschadigd was voelde ik tijdens het plaatsen van de tv) neem ik weer contact op met sony word die weer opgehaald.......

 

Vandaar dat ik deze post (op advies van sony medewerker) online plaats in de hoop nu eindelijk een werkede oplossing te krijgen voor al mijn problemen

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het hele verhaal is geescalleerd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
giovanni2903
Lid

"Niks veranderd, app icoon/logo ziet er precies het zelfde uit."

- De afbeelding van opera is daadwerkelijk veranderd hoor, bij mij in ieder geval :wink:

was opera, nu staat er webbrowser met een oranje achtergrond (is wel nog steeds opera)

 

 "mobile app verschijnt het YOUTUBE logo in het beeld maar doet veder niks"

- Dit ligt aan de youtube app zelf, veel tv's ervaren problemen met de laatste versie van de youtube app die het niet doet. Hier heb ik uitgelegt hoe je dit (tijdelijk) kunt fixen, het is afwachten totdat youtube met een update van de app komt; https://community.sony.nl/t5/android-tv/youtube-werkt-niet-meer/td-p/2490111

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

"als ik cast via mobile app verschijnt het YOUTUBE logo in het beeld maar doet veder niks naar 5 minuten krijg ik Connecting problems melding op mobile"

 

Dit probleem heb ik ook sinds een paar dagen.

Mijn beeld is ook opeens zeer donker na de update. Toevallig achtergekomen doordat me vriendin een film zat te kijken (zit de laatste tijd voornamelijk achter de pc omdat youtube casten niet meer werkt) en ze zat een film te kijken. Alle gezichten hadden ZWARTE DIEPE RIMPELS... Zag er niet uit en ook heel veel ruis. Dacht eerst dat ze op een gare zender zat te kijken maar het was gewoon Netflix O.o

 

Ik had letterlijk geen enkel issue met deze 4 maanden oude TV (XE9005) geen app issues, geen cast issues, perfect beeld. En na een update opeens allemaal vage problemen. Voelt echt alsof je TV gewoon op afstand  "kapot" gemaakt 😞 Is natuurlijk niet de intentie maar zo voelt het wel, zeker als je nergens problemen mee had.

 

@giovanni2903 Dat is een heel ander probleem waarbij de youtube app het niet doet. Dit is het casten naar youtube wat opeens niet meer werkt de app zelf start gewoon op als je hem normaal opstart.

 

Maar de helderheid/brightness is idd ook gewoon super achteruit gegaan. Weet niet of het ook het contrast is maar alles oogt gewoon te donker en in donkere scenes zie je gewoon niks en erg veel verlies van detail op een of andere manier

 

Is er een optie om terug te gaan naar vorige versie???