annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-50W805C Android HDMI autostart

OPGELOST
profile.country.BE.title
spacekiek
Lid

KDL-50W805C Android HDMI autostart

Hey

 

Ik heb een setup gemaakt met een Kodi mediacenter en een logitech harmony. Alles start mooi op zoals het hoort, maar telkens komt die Android schil er bovenop, ook al start de TV op in HDMI4/ARC ingang ? Dat is best lastig, want dan moet ik nog steeds nog eens manueel naar hdmi4 gaan om die android home schil weg te hebben. Kan ik niet standaard instellen dat die home menu niet moet naar boven komen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat kan ook alleen als jouw NUC, HDMI CEC ondersteund. 

Dan opent hij het correcte kanaal direct. Bij een NUC moet je iets extra's erbij doen om CEC ondersteuning te hebben. 

 

Als je NUC dat inderdaad heeft, weet ik niet exact waarom het niet goed gaat dan. 

Het juiste HDMI kanaal opent, maar je krijgt de Android interface alsof je op HOME drukt op je afstandsbediening? 

 

Heb je een ander apparaat met CEC? Zoals een PlayStation 3 (slim) of PS4? Wat gebeurd er als je het daar op test? 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat er wel een app beschikbaar komt die dat kan doen. 
Zals deze :https://play.google.com/store/apps/details?id=imoblife.startupmanager

 

Je bedoelt dat je bij aanzetten direct in de KODI app van de TV terecht komt toch? 

profile.country.BE.title
spacekiek
Lid

Nee, ik heb een dedicated PC'tje (NUC) aan poort HDMI 4 hangen met KODI erop. Ik zie dat hij schakelt naar HDMI 4, maar dan TOCH komt de android home screen erop ...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat kan ook alleen als jouw NUC, HDMI CEC ondersteund. 

Dan opent hij het correcte kanaal direct. Bij een NUC moet je iets extra's erbij doen om CEC ondersteuning te hebben. 

 

Als je NUC dat inderdaad heeft, weet ik niet exact waarom het niet goed gaat dan. 

Het juiste HDMI kanaal opent, maar je krijgt de Android interface alsof je op HOME drukt op je afstandsbediening? 

 

Heb je een ander apparaat met CEC? Zoals een PlayStation 3 (slim) of PS4? Wat gebeurd er als je het daar op test? 

profile.country.BE.title
spacekiek
Lid

OK dat wist ik niet, dus je MOET cec hebben, ondanks de harmony HDMI4 doorseint ?

 

Gelukkig heb ik zo'n pulse eight CEC adapter liggen, maar ik gebruikte hem niet omdat ik de Harmony oplossing prefereerde. Maar je hebt gelijk, hiermee werkt het inderdaad !

 

Bedankt!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja, helaas wel. 
Ik snap dat het met de Harmony met één afstandsbediening voor alle apparaten kunt bedienen. 

Via HDMI CEC kan je alle apparaten via Bravia sync ook bedienen met één afstandsbediening, mits ze dat hebben (en dan ook samenspelen met Sony). 

profile.country.NL.title
ronnymes
Ontdekker

Heb je nu Kodi rechtstreeks op je tv staan?

Zelf heb ik via KODI (op de tv) m'n NAS gekoppeld, dit werkt uitstekend.