annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

49X8309C geen teletekst meer, info balk blijft in beeld na update

raymundsibbes
Ontdekker

49X8309C geen teletekst meer, info balk blijft in beeld na update

Mijn signaal sterkte is ruim voldoende en voor de update had ik wel teletext,betref vastlopen is het voor en na de update dat regematig het tv beeld stil staat en dat moet je hem op een andere zender zetten of uitzetten om het probleem op te lossen en af en toe word het beeld zwart en dan kan je dit weer op lossen op de zelfde manier.

Ook blijf de zwarte infobalk na veranderen van zender staan en moet je dit met de back toest uit zetten.

Tevens werkt het ( ? info) toets ook niet meer na de update.

signaal kwaliteit staat op 100 en signaal niveau staat op 55

op mijn humax heb ik wel teletext.

al met al zeer teleurgesteld in Sony (k heb bija alles van Sony ) TV voor veel geld gekocht en de meest funtie's zijn er nog niet en toestel is zeer onstabiel en ik wil graag wel eens iemand spreken van Sony voor een goede uitlleg want als je de klantenservice beld word er steeds gezecht te wachten op de update.

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een signaalsterkte niveau van 55 is aan de lage kant

Waarschijnlijk is de X8309c nu nog doorgekoppeld via de Humax. Ontkoppel de Humax tijdelijk en sluit de X8309c direct aan op het AOP. Bekijk dan de signaalsterkte/ kwaliteit nog eens. Het is beter om voor de Humax een 2 voudige F-connector splitter te plaatsen en de humax en de X8309c beide apart te voorzien van een eigen coaxkabel.

 

Herken echt de prroblemen na de laatste update van afgelopen 27-08-2015 niet.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
raymundsibbes
Ontdekker

Woensdag komt ziggo mijn hoofdaansluiting veranderen en verplaatsen ivm.horizon mediabox ik zal dan met de monteur het goed laten aansluiten maar ik vind het nog steeds raar dat ik geen teletext meer heb en daarvoor wel.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het hoef niet raar te zijn, het kan puur toeval zijn na de update van afgelopen donderdag.

 

Maar waarom verbind je niet de X8309c nu even met de AOP (hoofdaansluiting), door de kabel uit de Humax te halen en deze in de X8309c te doen, om te kijken ofdat de problemen dan zijn opgelost. Zijn tenslotte twee stekkers uit de Humax en deze met elkaar te verbinden (in elkaar steken m/v), weet zeker dat de signaal sterkte omhoog vliegt en hoogst waarschijnlijk de problemen zijn opgelost.

 

Zeker weten dat je voor de Horizon gaat i.p.v. een CI+ Module? Dan gebruik je de X8309c alleen eigenlijk maar als monitor eigenlijk. Het enige voordeel is eigenlijk alleen de opneem functie, maar dat wordt de komende tijd ook opgelost.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
raymundsibbes
Ontdekker

Ik heb mijn tv gelijk op de coax kabel gedaan maar dat maakt niets uit , het feit dat ik over ga op horizon is dat mijn humax niet op fullhd opneemt en de horizon wel.( verschil tussen 1080p en 1080i )

Ik blijf wel gebruik maken van Ci+1.3 maar kan dan full HD opnemen en afspelen met de Horizon.

als ik de humax er tussen uit haal is het signaal nog zwakker ( werkt denk ik ook als versterker )

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alle HD zenders in het digitale pakket van Ziggo zijn 1080i op dit moment.

De Humax werkt eerder als verzwakker dan als versterker, en echt die 55 waarde is veel te laag.

 

Als de monteur de Horizon komt installeren heb je grote kans dat de X8309c niet meer meer de coax installatie is gekoppeld.

 

73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
raymundsibbes
Ontdekker

Bij aanbevelingen zag ik het zelfde probleem bij de W serie en dan moet je eerst de bluawe knop indrukken , dat probeerde ik ook en het werkt ik heb weer Teletext.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aha, je maak gebruik van een interactive 1.3 CI+ Module, helaas of misschien wel gelukkig zit ik wel in het "oude UPC" gebied waar deze interactive 1.3 CI+ module niet werkt, daar tegen hebben wij Hbb-TV onder de rode knop zitten.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
raymundsibbes
Ontdekker

Ik laat twee kabels naar mij TV meubel lopen 1 voor de TV en 1 voor de horizon met evt. een versterker.

het zijn er nu twee maar laat de radiokabel veranderen voor TV en radio gaat via Horizon ( veel meer radio zenders)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ter info: de Horizon box is overgevoelig voor een te hoog signaalsterkte.

Aan de radiokabel moet dan een andere coax plug aangezet worden.

 

Advies: zorg voor goede (bijv. koka799) coax kabel en coax pluggen (metaal), of dit de monteur gratis voor je aanpast is maar de vraag, een kopje koffie met eventueel een lekker koekje doet meestal wonderen.

 

Kijkuit naar je feedback deze week,

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!