annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD55-XG9505 en Ziggo NEXT geeft sneeuw

OPGELOST
profile.country.NL.title
xxJanxxx
Nieuw

KD55-XG9505 en Ziggo NEXT geeft sneeuw

Hoi 

Afgelopen week heb ik een nieuwe TV gekocht. De oude Bravia (13 jaar oud) was eindelijk aan vervanging toe. Na veel zoek werk de Sony KD55- GX9505 gekocht.

Bij thuiskomst geinstalleerd en alles werkte na tevredenheid todat ik de tv uit en weer aanzette. Geen beeld maar wel sneeuw!

(De tv is verbonden met de Next mediabox van Ziggo via een ru-connect hdmi kabel op poort 4.)

Na herstart van de mediabox normaal tv beeld. Echter het sneeuw verhaal gebeurde steeds vaker waardoor ik in samenspraak met de winkel een andere tv heb gekregen.

Weer aangesloten en wat gebeurt er  weer sneeuw!

Ik kan de tv 9 keer opstarten en dan heb ik 3x een sneeuwbeeld. 

Nu ben ik al zover dat ik dus denk dat het een instelling/kabel/mediabox probleem is. Want 2 tv's met hetzelfde probleem lijkt me vreemd.

Wat ik geprobeerd heb:

- nieuwe hdmi kabels

- alle poorten geprobeerd met de mediabox

-reset

-fabrieksinstellingen

-downgrade software mediabox

- alleen de afstandsbediening gebruiken van de mediabox

-  op de mediabox de hdmi instelling terug zetten naar 1080 ipv automatisch

Zelf heb ik het vermoeden dat het een issue is met de mediabox Next van Ziggo. 

Iemand ervaring hiermee of een oplossing?IMG_1053.JPGacbef633-f5fe-4226-8308-31ff0b19514b.jpg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
xxJanxxx
Nieuw

Ik heb het gevonden. Althans het lijkt erop. Heb bij opstarten nog geen sneeuw gehad, 

De next is aangesloten op hdmi-4 en daar stond het signaal op verbeterd. Ik heb dit naar standaard gezet en zoals gezegd voorlopig lijkt het alsof dat het probleem  heeft gefixt. 

In ieder geval dank voor de hulp.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
mousnl
Nieuw

Heb je de Next aangesloten op een andere TV?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sneeuw komt voor op de analoge en digitale kanalen. Blijkbaar is niet de juiste HDMI-ingang geselecteerd waar de Next is op aangesloten.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
xxJanxxx
Nieuw

Ik heb het gevonden. Althans het lijkt erop. Heb bij opstarten nog geen sneeuw gehad, 

De next is aangesloten op hdmi-4 en daar stond het signaal op verbeterd. Ik heb dit naar standaard gezet en zoals gezegd voorlopig lijkt het alsof dat het probleem  heeft gefixt. 

In ieder geval dank voor de hulp.

profile.country.NL.title
xxJanxxx
Nieuw

Dit is een andere TV. De vorige gaf het zelfde probleem.Maar ik denk dat ik het gevonden heb en was het een instelling in het hdmi-kanaal. Dat veranderd van verbeterd naar standaard