annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-75XH9096 start ongevraagd opnieuw op

profile.country.NL.title
Mellies85
Ontdekker

KD-75XH9096 start ongevraagd opnieuw op

Hallo allemaal.

 

Ik heb op 21 oktober een nieuwe tv gekocht! Helemaal happy natuurlijk zo’n 75 inch scherm aan je muur.

Nu heb ik alleen al sinds het begin een probleem waarbij het lijkt alsof m’n tv “vastloopt” en schakelt de tv uit en start vervolgens opnieuw op.

 

Nu heb ik al meerdere klachten voorbij zien komen alleen waren dat tv’s van 2016-2017... van dit model heb ik nog niets voorbij zien komen.

 

iemand ideeën wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen? 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

 

Welkom op het Sony forum! 

Vervelend dat uw nieuwe tv opnieuw opstart. Is de TV up to date met de laatste software versie? 

Daarnaast kan je proberen om de tv te resetten naar de fabrieksinstellingen:

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00170598

 

 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
Mellies85
Ontdekker

Hallo Eva,

 

de nieuwste software staat er idd op. Fabrieksinstellingen zal ik zo nog een keer proberen te doen al betwijfel ik t dat het daar aan zal liggen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het geen probleem wat voordoet op een van de HDMI-poorten?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Mellies85
Ontdekker

Nee helaas ligt het daar niet aan denk ik. Het is bij tv kijken als bij het spelen op de playstation en dat zijn 2 aparte hdmi poorten.

 

bedankt iig voor je reactie

profile.country.NL.title
Benzo66
Ontdekker

Heb zelf  65XH9299 met het zelfde probleem. Tv start te pas en te onpas maar zo opnieuw op. Soms laat hij hierbij een ratelend/trillend geluid horen, net of er een relais blijft hangen. Dit gebeurd ongeveer zon 2x per dag,soms maar zo onder het tv kijken en soms ook alsje b.v naar youtube of andere apps schakeld. Heb fabrieksinstelling ook al terug gezet en ook de nieuwste updates binnen. Lijkt inderdaad net of de tv vastloopt.

 

Gr. Jan

profile.country.NL.title
Mellies85
Ontdekker

Hallo Jan,

 

tot op heden heeft u de oplossing dus nog niet kunnen vinden? U heeft geen contact gehad met Sony zelf of met de aanbieder die de tv heeft verkocht?

profile.country.NL.title
Benzo66
Ontdekker

Nee, heb het idee dat het een softwareprobleem is. Heb gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem  ook bij andere merken mett android. Hoop dat dit t.z.t wordt opgelost met een update. Het is ook wel eens 2 dagen goed,  om daar de tv te voor gaan omruilen o.i.d. is me nu te veel gedoe. Heb 3 jaar garantie, dus nog wel even tijd.

 

Gr. Jan

profile.country.NL.title
Benzo66
Ontdekker

Gisteren nieuwe update  v6.0414 geïnstalleerd, hierin zou ook een oplossing zitten voor het steeds opnieuw opstarten. Vanmiddag begon de tv weer eerst te ratelen, waarna hij weer opnieuw opstarte. Dus probleem is nog niet opgelost. Eergisteren deed hij dat ook aleen keer, daarvoor 5 dagen niet.

Gr Jan.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Benzo66 , 

 

Ik heb het zelfde toestel met de laatste firmware update. En geen last van het voorval wat je hier omschrijft. 

Evengoed met een PlayStation aangesloten. 

 

De TV start opnieuw op midden in wat je aan het doen bent dus?