Deel jouw ervaring!
Hallo allemaal.
Ik heb op 21 oktober een nieuwe tv gekocht! Helemaal happy natuurlijk zo’n 75 inch scherm aan je muur.
Nu heb ik alleen al sinds het begin een probleem waarbij het lijkt alsof m’n tv “vastloopt” en schakelt de tv uit en start vervolgens opnieuw op.
Nu heb ik al meerdere klachten voorbij zien komen alleen waren dat tv’s van 2016-2017... van dit model heb ik nog niets voorbij zien komen.
iemand ideeën wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Goedendag,
Welkom op het Sony forum!
Vervelend dat uw nieuwe tv opnieuw opstart. Is de TV up to date met de laatste software versie?
Daarnaast kan je proberen om de tv te resetten naar de fabrieksinstellingen:
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00170598
Groeten,
Eva
Hallo Eva,
de nieuwste software staat er idd op. Fabrieksinstellingen zal ik zo nog een keer proberen te doen al betwijfel ik t dat het daar aan zal liggen
Is het geen probleem wat voordoet op een van de HDMI-poorten?
73's
Nee helaas ligt het daar niet aan denk ik. Het is bij tv kijken als bij het spelen op de playstation en dat zijn 2 aparte hdmi poorten.
bedankt iig voor je reactie
Heb zelf 65XH9299 met het zelfde probleem. Tv start te pas en te onpas maar zo opnieuw op. Soms laat hij hierbij een ratelend/trillend geluid horen, net of er een relais blijft hangen. Dit gebeurd ongeveer zon 2x per dag,soms maar zo onder het tv kijken en soms ook alsje b.v naar youtube of andere apps schakeld. Heb fabrieksinstelling ook al terug gezet en ook de nieuwste updates binnen. Lijkt inderdaad net of de tv vastloopt.
Gr. Jan
Hallo Jan,
tot op heden heeft u de oplossing dus nog niet kunnen vinden? U heeft geen contact gehad met Sony zelf of met de aanbieder die de tv heeft verkocht?
Nee, heb het idee dat het een softwareprobleem is. Heb gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem ook bij andere merken mett android. Hoop dat dit t.z.t wordt opgelost met een update. Het is ook wel eens 2 dagen goed, om daar de tv te voor gaan omruilen o.i.d. is me nu te veel gedoe. Heb 3 jaar garantie, dus nog wel even tijd.
Gr. Jan
Gisteren nieuwe update v6.0414 geïnstalleerd, hierin zou ook een oplossing zitten voor het steeds opnieuw opstarten. Vanmiddag begon de tv weer eerst te ratelen, waarna hij weer opnieuw opstarte. Dus probleem is nog niet opgelost. Eergisteren deed hij dat ook aleen keer, daarvoor 5 dagen niet.
Gr Jan.
Hoi @Benzo66 ,
Ik heb het zelfde toestel met de laatste firmware update. En geen last van het voorval wat je hier omschrijft.
Evengoed met een PlayStation aangesloten.
De TV start opnieuw op midden in wat je aan het doen bent dus?