Deel jouw ervaring!
Ik heb een half jaar geleden de Sony KD-75XG8596 tv gekocht.
Sindsdien heb ik last dat het beeld een paar seconde blijft hangen maar de audio wel doorloopt.
Dit gebeurt alleen bij gebruik van Netflix en Youtube. Dus niet bij kabel tv.
Het maakt niet uit of de content 720p, 1080p, 4k of adobe vision is. De haperingen zijn spontaan. Soms 3x per aflevering van een serie. Als het beeld weer hervat wordt, hapert hij eerst een aantal malen en pakt het daarna weer op.
De haperingen komen zowel voor bij draadloos als bij bedraad aangesloten internetverbinding.
Ik heb al een aantal malen de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Power reset uitgevoerd.
Nieuwste updates van apps geinstalleerd.
Terug naar standaard apps gezet.
Modum gereset.
Dit mocht helaas niet helpen.
Zelftests geven geen fouten aan.
Software versie: PKG6.3626.0521EUA
Internet snelheid volgens netflix app: 53.13Mbps
Hebben jullie misschien nog ideeën waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen?
Het is nogal storend en verwacht toch eigenlijk wel betere kwaliteit van deze tv.
Overigens heeft een losse chromecast op een andere tv (geen android) geen enkel probleem van hangend beeld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag allemaal,
Inmiddels ben ik een maand verder en heb het volgende ondervonden.
Na mijn vorige post geplaatst te hebben kwam het haperen in Netflix helaas terug. Heb toen besloten om nog een maal het geheugen te resetten van de tv en fabrieks instellingen terug te zetten. (Nu een maand verder)
Sinds dien heb ik geen haperingen meer gezien op mijn tv. (Update 6.4960)
Deze update heeft veel te lang op zich laten wachten. Zelfs zo lang dat ik niet meer had verwacht dat er een oplossing voor zou komen.
Ik kijk nu met veel meer plezier naar me tv. Ipv te ergeren aan haperend beeld
Wat je nog kan proberen is om de applicatie's die niet worden gebruikt eerst gedwongen te stoppen ,dan het cashgeheugen te wissen, dan deze applicatie's uit te schakelen.
suc6 ermee,
73's
Dag pa3eia,
Ik heb het geprobeerd maar mocht helaas niet baten. Ik heb nog geprobeerd om via ontwikkelaars optie achtergrond processen te verlagen naar geen maar zelfs dan komen er nog haperingen voor.
Ik weet niet of iemand nog een idee heeft wat ik kan proberen?
Dag allemaal,
Ik heb bij een aantal kanalen op youtube dat er frame drops en dubbele beelden / strepen / artifacts? voorkomen.
Dit gebeurt alleen bij kanalen die in 60 fps zijn opgenomen met snellere beeld bewegingen.
Tv model kd75-xg8596.
Hebben meerdere hier last van?
Weet iemand eventueel een oplossing hiervoor?
Heb al veel gegoogeld maar geen oplossing voor kunnen vinden. De nieuwste updates staan er op en ook updates verwijderen helpt niet.
Met vriendelijke groet,
Waarschijnlijk is 60fps een te hoge snelheid voor een 75 inch model uit de XG85 lijn m.b.t. de processor.
Wat je kan proberen is om de vele applicatie's (Japans Toestenbord, Printer functie's, Google Movie's enz.) uit te schakelen die niet door je worden gebruikt. Als deze uitworden geschakeld, kunnen ze altijd nog gebruikt worden.
suc6 ermee,
73's
Dag pa3eia,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga proberen om van de week een filmpje van het probleem te maken. Misschien heb ik het niet helemaal goed omschreven. Ik weet ook niet goed hoe je het noemt. Ik kwam een aantal fora tegen waar meer mensen er last van hadden.
Dit betreft ook xg95 modelen met kleinere maten zoals 55 inch.
Helaas kan je de youtube app niet forceren op 30fps. Dan zou het opgelost zijn. Tevens komt het ook alleen voor met de youtube app.
Overigens betwijfel ik wel zeer of het aan de inch maat ligt. Ik kan er ook naast zitten maar bij mijn weten geldt het volgende:
Een 4k 50inch tv heeft net zo veel pixels als een 4k 75inch tv. Alleen zitten de pixels bij een 75inch model minder dicht op elkaar. Dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben.
Ik had al geprobeerd wat je voorstelde maar dat hielp helaas niet.
Dag allemaal.
Gisteren heb ik de nieuwste update geïnstalleerd v6.4960
Tot nu toe heb ik deze problemen niet meer gehad. Ik wil nog niet te vroeg juichen maar ben tot nu toe positief.
Ook had ik een ander topic aan gemaakt over problemen met YouTube en 60 FPS. Deze lijken nu ook niet meer voor te komen.
De komende maand ga ik het nog eens op mijn gemak uitproberen en laat ik nog weten wat mijn ervaringen zijn met de update.
Dag allemaal,
Ik heb goed nieuws. Sinds update 6.4960 heb ik deze problemen niet meer gehad en werkt het perfect. Heb inmiddels een maand deze update op mijn tv en durf nu wel te zeggen dat het opgelost is.
Voorheen gebeurde het bijna iedere keer met de boven genoemde 60bfps filmpjes.
Dag allemaal,
Inmiddels ben ik een maand verder en heb het volgende ondervonden.
Na mijn vorige post geplaatst te hebben kwam het haperen in Netflix helaas terug. Heb toen besloten om nog een maal het geheugen te resetten van de tv en fabrieks instellingen terug te zetten. (Nu een maand verder)
Sinds dien heb ik geen haperingen meer gezien op mijn tv. (Update 6.4960)
Deze update heeft veel te lang op zich laten wachten. Zelfs zo lang dat ik niet meer had verwacht dat er een oplossing voor zou komen.
Ik kijk nu met veel meer plezier naar me tv. Ipv te ergeren aan haperend beeld
Fijn te lezen dat het nu eindelijk is opgelost.