annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65XH9299 flitsjes bij Standaard & Levendig

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

KD-65XH9299 flitsjes bij Standaard & Levendig

Hi allen,

https://youtu.be/rd5GGUNi41M

Deze bovenstaande link laat zien dat er een vervelend flitsje op treedt bij mij nieuwe Sony TV in combinatie met de Ziggo Media Box (Next).

In de Ziggo community:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/irritante-licht-flitsjes-in-beeld-via-mediabox-next...

Al veel besproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Sony een goede update moet bieden om dit het hoofd te bieden. Waarom: Veel geprobeerd maar uiteindelijk gevonden dat tijdens de TV uitzendingen het flitsje zichtbaar is bij de instelling "Standaard" en "Levendig". Ik heb hem nu op "Grafisch" staan en eindelijk geen irritant flitsje in beeld. LET OP! Via Android TV, Disney, Netflix en PS3 blu-ray films geen enkel probleem. Integendeel de schoonheid spat van het scherm

Daarom dachten wij allen op de Ziggo community dat het de Media Box van Ziggo moest zijn, maar dan zou hij het ook moeten doen wanneer ik de instelling "Grafisch" op de TV zou kiezen. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en of er überhaupt al een topic bestaat met dit euvel. Alle tips zijn welkom! TV is up-to-date by the way!

Gegroet,

Wim

54 ANTWOORDEN 54
profile.country.NL.title
MICHELMEIJER86
Ontdekker

Kon ik ook maar zeggen dat het aan MotionFlow lag....Wim, donderdag zei je dat het ook geprobeerd had maar zonder resultaat. Wat heb je dan nu anders gedaan? Dat is bij mij absoluut niet het geval, dus aan Sony de vraag om toch door te gaan met onderzoeken.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@MICHELMEIJER86 

Elke bron heeft zijn eigen instellingen. Je hebt het toch wel uitgeschakeld op je HDMI ingang?

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

Hi allemaal

Excuses! 😢😡🤥

Notabene mijn vrouw zag weer flitsjes. Serie op On demand met "Standaard" en "Motion Flow" uit.

Toch moet ook ik concluderen dat het weer aanwezig was, lijkt wel minder? 

Ik heb nu die twee ruis settings uitgezet. 

Ik zal ook dit bericht overal gaan plaatsen waar monteurs en hulp in aantocht was.

Jammer! Het begon zo geweldig... 

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

Nou mensjes en vooral Sony,

Allereerst mijn grote complimenten voor Sony of Platte TV. Wat een geweldige service tot nu toe 👍 👌 alhoewel Platte TV mailde mij nog dat alleen de monteur er naar ging kijken. Toch kreeg ik van de Sony community steeds het mail bericht dat ze het toestel om kwamen ruilen. Dat laatste heeft nu plaats gevonden.

2 opmerkingen:

1. Het beeld lijkt veel strakker, scherper en loep zuiverder dan het andere toestel.

2. Tot mijn grote verdriet 😭 constateren we wederom die nare flitsjes bij dezelfde instellingen.

Wat nu? @MICHELMEIJER86 Ik hoop op jou dat je nieuwe kastje van Ziggo het probleem ongedaan heeft gemaakt? Laat het mij weten s.v.p. Ondertussen denk ik dat het toch Ziggo is die het probleem kan veroorzaken maar loop nog niet op de feiten vooruit. Het kan beide zijn in combinatie. Die ruil is duidelijk. Het ligt niet aan een individueel toestel. Ik hoop dat nu de nieuwsgierigheid nog groter wordt van Ziggo en Sony. Ik ga verder en zit nog heel lang in de garantie. Ik heb CE Repair uit Dordrecht wederom op de hoogte gebracht.

Wat nu!?

Gegroet,

Wim

profile.country.NL.title
Benzo66
Ontdekker

Hallo

Heb hier het zelfde probleem. Heb woensdag een nieuwe tv geregen SONY KD-65XH9299. Deze heb ik aan gesloten op mijn Horizonbox en de hele avond gekeken zonder problemen. Heb gisteren de nextbox ontvangen van Ziggo en onder het kijken viel mij er lichtflitsen op. Heb de programma teruggespoeld  toen was het er niet. Ook gegoogeld en hier op het forum gestuit.De flitsjes zie ik alleen bij tv kijken via de nextbox en niet bij het gamen op mijn PS4, videoland, netflix,of youtube. Ook hier vindt mijn vrouw het wel meevallen, maar je gaat er toch op letten en dan wordt het toch hinderlijk. Ik denk, dat het niet aan de tv alleen ligt, omdat hij het probleem op horizon niet had. Hoop dat jullie iets aan mijn bijdrage hebben.

Gr. Jan

profile.country.NL.title
MICHELMEIJER86
Ontdekker

Mannen! (neem ik aan :wink:

Ik heb gelukkig toch 100 dagen omruilgarantie, geen 30, was fout gecommuniceerd door Mediamarkt. Dus tot net voor de Kerst om te experimenteren. Sony heeft contact met mij opgenomen, ze willen een belafspraak met me inplannen, dat zal van de week plaatsvinden. Ik heb nu de TV op beeldmodus ‘Gebruiker’ staan, en inderdaad met beeldverbeteraars uit geen flitsen. Wat me wel opvalt is dat mijn TV nu al zeker 15x is vastgelopen in 1 maand. Dus zwart beeld en dan automatisch opnieuw opstarten met soms van te voren vasthangend monotoon geluid. Eerst was dat alleen bij het kijken via de Next box, maar laatst gebeurde het tijdens Xbox One S. Maar de Next stond wel aan...Vreemd!

@Huizinga Ik heb CEC of letterlijk Sony's Sync uitgeschakeld, dat loste niks op, dan ook nog een CEC-killer gebruiken? Ik zou het fijn vinden als Ziggo of Sony dit soort oplossing bedenkt...zij veroorzaken dit probleem, kom dan ook eens met een reactie..

@RienkD, @Benzo66  Welkom, join the club! Niet dat je hier voor je plezier bent, maar wellicht kan je wel bijdragen aan een oplossing. Zou je met Sony contact op willen nemen en verwijzen naar casenummer 21156622? Onder dit nummer is alles bekend. En bij Ziggo ook de klacht indienen met verwijzing naar dit forum. En aandringen…!

Van de week heb ik zelf ook nogmaals met Ziggo gebeld; aangegeven dat de omruil Next geen meerwaarde heeft gehad. Ze zouden het nogmaals intern opschalen……

Daarnaast zou het fijn zijn als Ziggo hier nu eens met een reactie komt!

Check ook: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/irritante-licht-flitsjes-in-beeld-via-mediabox-next...

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

Dit bericht heb ik ook geplaatst op het ZIGGO forum waar dit topic ook speelt.

Hi allemaal,

KD-65XH9299 / Alles geprobeerd en voorkom nu de flitsjes door hem op “Standaard” te laten en alleen de ruis verbeteraars en de Motion Flow uit te zetten is het beeld nog het aankijken waard.

Ik had vandaag een ander probleem en heb dit volgens mij al eens langs zien komen op Internet. Nadat ik op de Netflix knop van de afstandbediening had geklikt en een serie wilde gaan kijken schakelt hij mij terug op mijn “Home” Android veld. Nogmaals klikken en het beeld wordt helemaal zwart (dacht even dat de TV uit was gegaan), daarom weer op de power knop geklikt, na wat gestuntel toch weer Netflix kunnen starten en even na 10 of 15 minuten, pats, boem weer een gekke gewaarwording, beeld wordt anders van kleur, wat donkerder (Over-contrast) en wordt weer zwart en kom weer op HOME uit. 

Ik had ooit de BRAVIA uit 2007 3999 euro, veel geld maar tot de dag van vandaag een TOP beeld. Het zijn net nieuwe auto’s, hoe meer electro hoe meer het kan storen en kaduuk kan gaan. Dit ga ik ook plaatsen op het Sony Forum.

Woensdag heb ik een gesprek met Platte TV de winkel en ga strijden voor een ander model TV, waarom? Al sla je me dood? Ik weet ‘t niet waarom… Ik hoop dat dit een incident was? Ze lijken kwetsbaar deze Sony toestelletjes en dat heeft niets met ZIGGO te maken, dat streamt gelijk op de APP van Sony… 

Het beeld spat soms van het scherm, maar na een uurtje kijken (Netflix “Orange the New Black” een 4K serie) betrap ik toch een soort lichte ruis op donkere gebieden. Kan dat het streamen zijn? Dat Ziggo (of eigenlijk) Netflix het gewenste resultaat niet kan bieden door drukte?

Dolby Digital blijft wel prima aanwezig, terwijl ik bij Disney+ nog steeds Pro Logic II geluid ontvang i.p.v. Dolby Digital, daar zou Disney ook nog op terug komen… Pfff tobbers, voor veel geld steeds minder kwaliteit… 

We blijven maar aanmodderen, er komt een moment dat het perfect is…

Jantje 😪 en Jantje 😆

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

@MICHELMEIJER86@Benzo66@broekhua@Instaphoto@pa3eia

Ik wil jullie eerlijke mening en kennis vragen wat te doen:

Met de Winkel Platte TV had ik mijn verkoper aan de telefoon. Sprak met hem over de ontevredenheid van de KD-65XH9299. Flitsjes en ook het resetten van de TV en toch bij 4K de uitzending van bijvoorbeeld “Orange the new Black” (Via Netflix knop op afstandsbediening) ondervind naarmate de tijd verstrijkt een lelijke ruis bij donkere gebieden / ruimtes in de serie. Ongekend voor 4K? Wat het allemaal is? I don’t know? Ik denk dat de TV wel wil, maar de uitzendingen dan soms toch niet het gewenste effect doorgeven.

Ik kan in de garantie blijven en doorgaan met het zoeken naar de oplossing i.s.m. Platte TV en Sony. Toch bestaat er ook de mogelijkheid tot aanschaf van een OLED TV die in vele opties overeenkomt met de bovengenoemde Sony, namelijk de LG OLED65CX6LA 

Mijn eerste vraag: Welke van de twee komt als beste uit de test?

Ik ben veel aan het zoeken via “Homecinema Magazine” en ik moet ook nog “Tweakers” raadplegen. Alle tips zijn welkom! Maaarrrrr!

LET OP! Ik betaalde voor de Sony enkele maanden terug nog 1799 euro. Nu ligt deze op 1599 euro. Okay, ***** happens dat kan. Enkele maanden terug lag die LG bij Platte TV op 2650 euro en nu verkopen zij deze LG voor 1999 euro. In een review las ik dat het een super TV betreft maar de prijs wat aan de hoge kant. Toen hij dus uit kwam, moest deze rond de 3200 euro liggen? Nu vraagt Platte TV aan mij 500 euro extra? Dan komt deze TV voor mij op 1799 +500 = 2299 euro. Ikzelf denk aan de 1799 euro de Sony en 1999 euro de LG, dan zou ik graag 200 Euro bij leggen om die LG te bemachtigen?

Mijn overige vraag(en): Wat is aannemelijk? Moet ik hier in trappen? Ga ik er op vooruit? Ik kocht de Sony om de HDMI 2.1 en de 120 FPS voor de PS5 straks. Dat is Ultra LED en de LG = OLED… Deze LG heeft ook HDMI 2.1. en die 120 FPS.

HELP!!! Aankomende zaterdag reis ik af naar Platte TV om te beslissen wat te doen. Ik ben zo bang dat ik spijt ga krijgen. Niet om de extra bijbetaling, ik wil gewoon een perfect product. Overigens, mijn garantie gaat gewoon mee tellen voor dit toestel als ik beslis!

Dank je allen voor jullie adviezen, tips en vergelijkingen. Dit stel ik zeer op prijs!

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Doen wat goed voelt 😉

Zoals al aangegeven heb ik dit issue ook kortstondig gehad met een LG OLED. En bij uitzetten van de beeldverbeteraars was dit weg. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

De keuze voor een OLED TV heeft het risico dat je je na verloop van tijd gaat storen aan het inbranden van de station logo's op je scherm. Kom je van de ene ellende in de andere.

Zou niet mijn keuze zijn. Heb je de eigen digitale tuner van je TV al geprobeerd? Splitter er tussen en de Coax ook aansluiten op je TV. Digitale zenders automatisch laten scannen en kijken of je daarmee uit de voeten kan. NPO 1/2/3 en Ziggo Sport standaard in HD. De rest in SD. Bevalt het dan kun je kiezen voor een CL+ module waarna je veel zenders eveneens in HD kan bekijken. Groet, Arie