Deel jouw ervaring!
Hi allen,
Deze bovenstaande link laat zien dat er een vervelend flitsje op treedt bij mij nieuwe Sony TV in combinatie met de Ziggo Media Box (Next).
In de Ziggo community:
Al veel besproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Sony een goede update moet bieden om dit het hoofd te bieden. Waarom: Veel geprobeerd maar uiteindelijk gevonden dat tijdens de TV uitzendingen het flitsje zichtbaar is bij de instelling "Standaard" en "Levendig". Ik heb hem nu op "Grafisch" staan en eindelijk geen irritant flitsje in beeld. LET OP! Via Android TV, Disney, Netflix en PS3 blu-ray films geen enkel probleem. Integendeel de schoonheid spat van het scherm
Daarom dachten wij allen op de Ziggo community dat het de Media Box van Ziggo moest zijn, maar dan zou hij het ook moeten doen wanneer ik de instelling "Grafisch" op de TV zou kiezen. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en of er überhaupt al een topic bestaat met dit euvel. Alle tips zijn welkom! TV is up-to-date by the way!
Gegroet,
Wim
Dit issue komt niet alleen voor met Sony TV’s. Recentelijk zelfde gehad met LG OLED die fabriek reset had gehad. Beeldverbeteraars waren nog niet uitgezet. Na dat deze uitgezet waren geen issues meer.
Ziggo is snel met vingertje wijzen naar fabrikanten als Sony, LG etc....
Het zouden dus ook nog andere beeldverbeteraars kunnen zijn die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn. Bij digitale signalen kunnen de ruisonderdrukker sowiezo allemaal uit.
Nou er is een ZIggo monteur hier geweest en die ziet het probleem bij Ziggo/mediabox Next liggen.
ook geprobeerd, zonder succes.
Er zit denk ik, op basis van forum Ziggo, iets opgesloten in de standaard instellingen wat het veroorzaakt, maar wat weet ik niet? Als je googled op flickering en Sony kom je meerdere van deze klachten tegen, echter ik ben geen techneut op dit gebied.
Wat meestal weer wordt tegengesproken door de hogere leiding van Ziggo. Maar goed. Nu een andere Next? of is het een software issue.
@broekhua Dag Arie,
Gevonden inderdaad bij winkelinstellingen en stonden beide uit. Even aangezet en zag inderdaad een bulk licht maar in winkels komt dat inderdaad beter tot zijn recht.
Gauw weer uitgeschakeld.
Dank je voor je tip... Wat betreft die Motion Flow, Omar (van Sony helpdesk) liet mij weten dat dit geen optie was. Toch geprobeerd natuurlijk maar inderdaad geen resultaat. Jammer! Ook hier bedankt 👍
Gegroet,
Wim
Goed stukje! Hey die nieuwe NEXT, ik zal Ziggo ook eens contacteren hierover? Maar vandaag of morgen is wel erg kort dag. Had er iets van vernomen.
Mijn tip! Gewoon terug brengen bij Media-markt. Nu alvast dit weekend (morgenavond) Media markt op de hoogte gaan brengen van je waarschijnlijke omruil actie en waarom? Ik neem aan bij het nieuwe toestel gaat weer je deadline opnieuw in, toch? Maar dan mag ik hopen dat je er van af bent in combi met je nieuwe Next.
Trouwens inderdaad. toch net gedaan alsof ik gek was (ben ik ook wel een beetje, een goeie gek die over zich heen laat lopen 😪) heb ik toch weer de stappen gedaan van Ome Omar (Sony). Tevergeefs, jammer!
Ze moeten gewoon nieuwsgierig worden en de Sony Buitendienst erop af sturen. Ze zijn van harte welkom met een goede bak koffie en een lekkere Bossche Bol (Den Bosch 😜) Zij weten vaker diepgang te vinden en dergelijke.
Wordt vervolgd! 🙂
Mvg, Wim
Zat net te lezen van iemand met een Oled TV van LG met hetzelfde probleem. Het is maar dat je het weet.
Gr, Arie
Dag allen,
Ook hier even melden wat ik zonet richting de Sony Support heb gestuurd met het gevonden probleem. Volgens mij kwam dit verzoek om het uit te zetten al eerder voorbij in deze Sony forum of in de Ziggo forum?
Fijn dat je het hebt gevonden.
Ik had je hier al eerder op gewezen echter Omar van Sony helpdesk had je hier weer van weerhouden. Maar je had dit toch wel geprobeerd toch? De praktische kennis over hun eigen producten laat bij Sony nog al eens te wensen over. Veel succes met je mooie Sony. Gr, Arie