Deel jouw ervaring!
Hi allen,
Deze bovenstaande link laat zien dat er een vervelend flitsje op treedt bij mij nieuwe Sony TV in combinatie met de Ziggo Media Box (Next).
In de Ziggo community:
Al veel besproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Sony een goede update moet bieden om dit het hoofd te bieden. Waarom: Veel geprobeerd maar uiteindelijk gevonden dat tijdens de TV uitzendingen het flitsje zichtbaar is bij de instelling "Standaard" en "Levendig". Ik heb hem nu op "Grafisch" staan en eindelijk geen irritant flitsje in beeld. LET OP! Via Android TV, Disney, Netflix en PS3 blu-ray films geen enkel probleem. Integendeel de schoonheid spat van het scherm
Daarom dachten wij allen op de Ziggo community dat het de Media Box van Ziggo moest zijn, maar dan zou hij het ook moeten doen wanneer ik de instelling "Grafisch" op de TV zou kiezen. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en of er überhaupt al een topic bestaat met dit euvel. Alle tips zijn welkom! TV is up-to-date by the way!
Gegroet,
Wim
Je gebruik de door Sony de vooringestelde "beeldmodus" instellingen, waarbij er geen rekening wordt gehouden met de Ziggo Next mediabox op 1 van de HDMI-poorten. Hoe is de Indeling (standaard/Verbeterde indeling) van het HDMI-signaal?
Vergelijk eens alle instellingen tussen Standaard, Levendig en Grafisch met elkaar en voer voor jouw de ideale instellingen in als "Gebruiker", dan worden deze instellingen ook opgeslagen in de XH9299.
suc6 ermee,
73's
ps. 14 okt j.l. is er een nieuwe firmware online gezet op de ondersteunings pagina van de XH9299.
Beste,
ik heb ditzelfde probleem met een SONY KD55XH9005. Het is gemeld onder case:21113678.
Steeds komen er lichtflitsjes in het beeld en dat is alleen bij gebruik van de Ziggo Next box (alle apps erop, live tv kijken, opnamen). Als ik andere apparaten gebruik zoals de Xbox One S of de apps die op de tv staan heb ik geen enkele keer een flits gezien. Ook al diverse zaken zoals instellingen en kabels vervangen, ik ben uitgeprobeerd dus hoop nu op hulp.
Sony antwoord dat dit aan Ziggo ligt, echter twijfel ik daar ook aan. Het is in ieder geval niet opgelost, vanuit Ziggo niet en vanuit Sony ook niet. Wellicht kunnen de technische mensen met elkaar debatteren hierover...
Mvg Michel
Hoe is de Indeling (standaard/Verbeterde indeling) van het HDMI-signaal?
Ik heb beide instellingen geprobeerd zonder succes.
De update heb ik inderdaad van de week gedaan maar ook geen verandering!
Sorry, maar als de andere apparaten de lichtflits niet weergeven, dan ligt het blijkbaar toch aan de "fijne" Ziggo Next mediabox.
Je kan eventueel de HDMI-kabels tijdelijk onderling veranderen, zo ook de HDMI-poorten.
suc6 ermee,
73's
Michel en ik Hebben eigenlijk alles al geprobeerd.
Michel zit ook met mij in de Ziggo Community en ik denk dat wij uitgerangeerd zijn en hopen op, inderdaad wat Michel zegt een debat tussen Ziggo & Sony.
2 aandachtspunten:
1. Inderdaad Ziggo kastje omdat bij alle andere bronnen geen flitsje op treedt. (PS3, Netflix via de afstandbedieningsknop van Sony, Disney+ en Blu-ray via PS3).
2. Toch Sony TV omdat bij "Standaard (fel licht) en Levendig (nog feller) de flitsjes zijn te zien bij Ziggo uitzendingen en Netflix via Ziggo en on Demand" maar via de instelling Grafisch geen flitsjes. Dus het komt niet uit de ZIGGO kast anders zou het bij Grafisch ook moeten zijn.
Steek de koppen even bij elkaar en ga uit van mijn bevinding hierboven. Bij teveel achtergrond licht (felheid) zie je het flitsje steeds opdoemen. Het is een samenwerking door een krachtige felle licht instelling die blijkbaar niet door het Ziggo kastje geaccepteerd kan worden. In combinatie met de HDMI poorten en instelling hiervan. Nogmaals ook geprobeerd met verbeterde uitvoering e.d. Kortom, Sony vs Ziggo zijn aan zet met hun achtergrond kennis van de Bollebozen 🤔 😉
Zijn er al meerdere klachten hierover bij Sony binnen gekomen?
Wat zijn de verschillen in instellingen tussen beeldmodus 'Standaard', 'Levendig' en 'Grafisch'?
Als Sony schematisch kan neerzetten wat de verschillen zijn dan is wellicht makkelijker te ontleden waarom bij 'standaard en levendig' wel flitsjes voordoen en bij 'grafisch' niet.
Help aub, of kan Sony eens een monteur langs sturen?
Niet dat ik het wil, maar anders ga ik de TV omruilen voor een andere, dat kan toch niet de bedoeling zijn van Sony: nieuwe tv's uitbrengen die waarschijnlijk voor 70% van de NL markt (lees: Ziggo klanten) niet geschikt is!
@MICHELMEIJER86 schreef:
Wat zijn de verschillen in instellingen tussen beeldmodus 'Standaard', 'Levendig' en 'Grafisch'?
Als Sony schematisch kan neerzetten wat de verschillen zijn dan is wellicht makkelijker te ontleden waarom bij 'standaard en levendig' wel flitsjes voordoen en bij 'grafisch' niet.
De verschillen kan je toch zelf even opschrijven, door eerst alle waarden van Standaard te noteren en zo ook van levendig en grafisch.
Ik verdenk nog steeds de Ziggo Next mediabox, omdat bij andere apparatuur de flitsjes niet aanwezig zijn.
suc6 ermee,
73's
Kijk eens op het Ziggo forum. Daar wemeld het regelmatig van issues rondom de uitgestuurde beeldkwaliteit van met name de Ziggo Next. Inmiddels zijn ze al weer veel updates verder en wordt regelmatig het ene probleem uitgewisseld voor weer nieuwe.
De TS komt ook van de Ziggo Community.
Langleven de CI+ module i.c.m. een HDD en de Ziggo GO TV applicatie.
73's