annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65X82J (GoogleTV) opstart problemen (bootup)

OPGELOST
profile.country.NL.title
Oldacres
Ontdekker

KD-65X82J (GoogleTV) opstart problemen (bootup)

Ik heb het volgende probleem met min KD-65X82J uit 2021:
Al enige tijd als je de TV ‘s nachts uitzet en de volgende dag weer aanzet, bleef het beeld zwart.
Een her-opstart fixte dat. Irritant, maar mee te leven. Op een forum zag ik dat meer mensen dat met een GoogleTV hadden en dit veroorzaakt wordt door de deep-sleep mode van de wifi-verbinding.

Echter sinds een week of 3 is het serieus verslechterd: Als ik de TV ‘s avond uitzet dan en de volgende dag aanzet, dan komt het SONY logo in beeld, start niet door en dan langzaam gaat de backlight uit. Na vele re-boots gaat hij iets verder en krijg je ook het GoogleTV logo te zien.
Gaat hij dan naar het HOME-screen, zie je vaak horizontale strepen bovenin het beeld, die lijken op de pictos er net onder.
Als ik dan eindelijk beeld heb, dan zie ik vaag op de achtergrond in het TV beeld nog steeds “SONY” staan het het beeld flikkert dan enigszins (wel irritant).
Als je YouTube of Netflix opstart, blijkt de app vaak hangen. Na een paar uur verdwijnt de SONY logo ghost is is het oké.

De laatste versie firmware is geladen, de TV al een keer teruggezet aar ‘factory-defaults’: helpt allemaal niet.

Het lijkt of het een temperatuurprobleem is en dat als de TV warm is het werkt. Ik laat nu de TV gewoon ‘s nachts aanstaan (backlight uit: sat-ontvanger op radio geeft een zwart scherm) en dan doet hij het gewoon de volgende dag.

Het is mijn tweede Sony TV, waar van de eerste ook al vroegtijdig sneuvelde. Deze na 2 jaar is wel erg snel. Hij doet het gewoon goed, alleen met opstarten niet. Als dit resulteert in een nieuwe TV, dan wordt het geen Sony meer denk ik.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Oldacres
Ontdekker

De TV is omgeruild (coulance regeling) en heb nu een KD-65X82K

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @Oldacres ,

 

Chanel van Sony hier.

Ik heb je vraag intern doorgezet en zal het laten weten wanneer ik hier antwoord op heb.

Fijne dag!

Groetjes Chanel

profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @Oldacres ,

 

Hierbij het antwoord wat ik intern heb ontvangen.

 

Voor het WIFI probleem is er 31/8 een update geweest, ik verwacht dat de gebruiker deze inmiddels wel heeft.

Echter verwacht ik eerder een defect op het mainboard.

We proberen altijd eerst de fabrieks reset door:

 

Stekker eruit

Druk op de TV zelf op de powerknop en Volume min (als de TV enkel een powerknop heeft dan enkel deze)

 

Blijf indrukken en doe de stekker weer terug in het stopkontakt

Blijf 30 sec vasthouden

 

Toestel komt op met land/taal, alsof hij nieuw uit de doos komt

 

Geen succes? Dan aanmelden

 

www.mijnreparatie.nl

 

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

 

Fijne dag!

profile.country.NL.title
Oldacres
Ontdekker

Hi @ChanelSony,

Bedankt voor je antwoord en inspanning.

Ik had al een factory-reset gedaan zonder enig effect.
Het lijkt zelfs erger te worden. Als ik 's nachts de TV aan laat staan (op een radiostation van mijn SAT, dus backlight gaat uit) dan begint hij 's ochtends ook kuren te vertonen.
Signaal van de SAT ontvanger gaat goed, maar als ik een Youtube of Netflix filmpje opstart, dan crasht de TV en moet ik opnieuw opstarten (meerdere keren). Soms helpt het kort de uit-knop in te drukken (sleep mode) en dan weer aan te zetten, dus niet opnieuw opstarten.
Het lijk inderdaad in het mainboard te zitten en hoofdzakelijk de 'smart-TV" apps te betreffen.

Ik al kijken dat we hem laten repareren.

Met vriendelijke groet,

profile.country.NL.title
Oldacres
Ontdekker

Hallo @ChanelSony 

 

Ik heb het mainboard van de TV vervangen (nieuw bord via Ebay; ik ben een electronicus). Dit ingebouwd en het volgende gebeurde:
TV start op geen problemen. Ik zie wel af en toe glitches bovenin het scherm.
Alles geïnstalleerd en werkt prima... Totdat de TV een SW update doet naar de laatste versie en hetzelfde gebeurd als hierboven is beschreven. Deel van het probleem is dus aan de SW te wijten...

Er is nog een probleem met de glitches en de SW....

profile.country.NL.title
Oldacres
Ontdekker

De TV is omgeruild (coulance regeling) en heb nu een KD-65X82K