annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65AG9 vaak geen geluid

profile.country.NL.title
ray-KD65AG9
Ontdekker

KD-65AG9 vaak geen geluid

Ik heb zeer regelmatig geen geluid. Ik heb dit ervaren via Ziggo next maar ook als alleen de tv is aangesloten en de Ziggo helemaal is losgekoppeld. Geluid is nu aangesloten via Sonos Arc. Hiervoor had ik ook problemen met de Sonos Soundbar. Deze was via optische kabel aangesloten. Zelfs zonder playbar, alleen via de tv heb ik regelmatig geen geluid. Probeem lijkt echt vanuit de tv te komen. Ook in de winkel weten ze het niet meer. Ik heb de laatste software versie, factory reset gedaan, cache geleegd etc. Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft. 

Instellingen:modus tv-middenspeaker uit, prioriteit van audiosysteem:uit, synchronisatie geluidmodus:aan, av-synchronisatie:aan, earc-modus:auto, dig. audio uitgang: auto 1, dolby digital plus uitvoer:dolby dig plus, doorvoermodus:uit

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Over geheel Europa zijn er problemen met o.a. de Sony Bravia's met de Sonos Soundbar. Helaas is er (nog) geen oplossing. De mogelijke oplossing is gebruik maken van de optische verbinding tussen de Sony Bravia's en de Sonos Soundbar.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ray-KD65AG9
Ontdekker

mmmm, dank want dat wist ik niet. Maar dat verklaart nog niet waarom ik soms ook geen geluid heb via alleen de tv. Vervelende is overigens ook dat de nieuwe Sonos Arc niet via optisch is aan te sluiten. Ik heb mijn vorige Sonos playbar vervangen vanwege de geluidsproblemen en was via optisch aangesloten.

option5
Ontdekker

Goedemiddag, 

Al sinds de aanschaf (december 2019) van de Sony KD-65XG9505 heb ik problemen met het geluid i.c.m. Sonos Playbar.

Zodra de TV uitstaat, hapert de Sonos iedere 3-5 minuten. Om gek van te worden. Je kunt geen radio, Spotify meer luisteren zonder dat steeds het geluid weg valt.

Steeds is er samen met Sonos naar een andere oplossing gezocht en zijn vele diagnostische rapporten via de Sonos App aangemaakt. Inmiddels meer dan + 40 keer komt iedere keer hetzelfde feit naar voren:

- de optische kabel van de Sony blijft een signaal afgeven als deze uit staat

- de sonos app crasht en het geluid hapert omdat de signalen van de Sony TV niet kunnen worden verwerkt omdat het signaal geen "inhoud" heeft. 

- het signaal van de optische kabel wordt niet uitgezet zodra de Sony TV uit wordt gezet.

Conclusie : koop geen Sony TV in combinatie met een Sonos Playbar.

Als mij dit negen maanden geleden was verteld, dan had ik mijzelf veel ellende kunnen besparen!!!

Wat nu?

Ik heb geen idee. Sonos verwijst naar Sony. Sony geeft als "advies" om de optische kabel te verwijderen zodat ik "probleemloos" naar de radio kan luisteren.....

Leg dat je kinderen en de rest van de familie maar eens uit als zowel de Sony TV als de Soundbar beiden aan de muur hangen....

Feitelijk levert Sony een TV waarvan bekend is dat deze in combinatie met een Sonos Playbar tot problemen leidt.

Hoe dit op te lossen? Eenvoudig : de TV omruilen voor een ander merk TV én € 1150 euro bijbetalen!!!!!

@Sony: wat is dat voor een oplossing? Feitelijk is er een ondeugdelijk apparaat verkocht omdat bekend is dat er dus een probleem mee is.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

U geeft aan geen Sonos en/of Sony combinatie te hadden gekocht als u wist dat deze combinatie problemen gaf.

In mei 2019 staan al verhalen op de community.

Lijkt me vreemd dat twee topmerken niet met elkaar kunnen communiceren.

Mogelijk geen juiste kabel tussen beiden.

Mogelijk geluidsinstellingen onjuist, en dat zijn er diversen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk is er ook andere apparatuur aangesloten op de HDMI-poorten van de XG9505.

Als er gebruik gemaakt wordt van een mediabox, deze ook optisch verbinden met de Sonos en de optisch uitgang selecteren. Wel natuurlijk de HDMI-verbinden tussen de mediabox en de XG9505 instand houden.

Is algemeen bekend dat er HDMI (Bravia Sync) problemen zijn, ook andere merken hebben er onderling last van.

De beste combi is voor HDMI om 2 dezelfde merken te koppelen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
pissig
Nieuw

het probleem met optisch is dat de sony en met name bravia nog steeds een handshake blijft uitvoeren. Met andere woorden de tv kijkt of alles wat als aangesloten is ingesteld nog wel is aan gesloten. Haal je optische kabel maar een s uit je soundbar en laat hem in de tv zitten. Je zal zien dat het rode licht aan en uit blijft gaan. Als je spotify hebt aanstaan en de tv gaat controleren ( handshake ) denkt de soundbar dat de tv aangaat en sluit spotify af. Ben al 2,5 maanden bezig. Het maar weer eens aangesloten met arc, maar krijg geen geluid op de harman kardon citation bar van netflix. 

profile.country.NL.title
ray-KD65AG9
Ontdekker

voor HDMI Arc problemen werkt onderstaande. Lijkt veroorzaakt te worden door Android updates in mijn geval. Kan voor bovenstaande ook geen kwaad op uit te voeren. Als je geen HDMI hebt verwijderd dan de optische kabel. Hopelijk hebben jullie er iets aan

Verwijder eerst de HDMI kabel tussen de TV en de Decoder
Ga naar HOME, instellingen en kies voor OPSLAG EN HERSTEL
Kies: Fabrieksinstellingen terugzetten
Kies: Alles Wissen
Kies: JA
Zodra de TV klaar is komt het Welkom scherm Kies: Nederlands (Nederland)

Log in met je Google Account:
Kies: Belgie/Belgique
Kies: Overslaan

Ga naar HOME, instellingen en kies: datum en Tijd
Kies: Automatische tijd en datum
Kies: Netwerktijd gebruiken
Plaats de HDMI kabel tussen de TV en decoder weer terug.