annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55X8005C met soundbar HT-180C via bluetooth?

OPGELOST
profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

KD-55X8005C met soundbar HT-180C via bluetooth?

ik gebruik de Sony soundbar HT-180C met mijn Sony tv KD-55X8005C. Ze zijn met elkaar verbonden via een optische kabel. Werkt goed. Nu wil ik de optische ingang van de soundbar voor een andere bron gebruiken en dacht de verbinding tussen soundbar en tx via bluetooth te koppelen. De tv vindt echter de soundbar niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik zie wel dat het ondersteunende bluetooth profiel van de soundbar (A2DP) niet wordt genoemd in de ondersteunende profielen van de tv zoals vermeld in de helpgids. Toch raar dat 2 apparaten vsn hetzelfde merk niet met elkaar kunnen communiceren. Of doe ik iets verkeerd? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Via Bluetooth kan niet met de tv. Ik zou de optische splitter proberen. Dan kun je de Soundbar optisch houden en het andere apparaat ook optisch aansluiten

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Bluetooth staat wel aan op de soundtrack? Kan bijvoorbeeld je telefoon of tablet wel de soundbite vinden en verbinding maken?

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Wat bedoel je met "Bluetooth staat wel aan op de soundtrack?". Ik kan wel verbinding maken met mijn windows telefoon?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik denk dat de meest "logische" koppelingsmethode is om je soundbar via hdmi aan je tv te koppelen. Je kan dan met je tv-afstandsbediening ook je soundbar bedienen. Enige wat je moet doen is een hdmi kabel verbinden tussen de arc-hdmi poort van je tv en de hdmi-out van je soundbar. Werkt super goed!

 

Dan heb je snel verbinding van zodra je tv aanstaat en je optische poort is dan ook vrij.

 

Ik ben lang niet zeker of je wel je tv via bluetooth kan verbinden op de soundbar! Is de eerste keer dat ik daarvan hoor (en kan niet echt een goede reden bedenken om dat te doen...hdmi is zoveel handiger.)

 

Mijn idee natuurlijk :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Het idee is goed maar mijn Sony soundbar heeft geen hdmi aansluiting, alleen een optical en analoge ingang en uiteraard bluetooth. Vandaar dat ik bluetooth will gebruiken.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Hoo lang leve auto correctie.. Ik bedoelde dus Soundbar... Ik heb even naar de specificaties gekeken en inderdaad deze soundbar heeft geen HDMI. Ik lees ook koppel uw smartphone od tablet via Bluetooth. Ik denk dus dat het helaas niet mogelijk is om de Soundbar via Bluetooth te verbinden met je tv.

 

ik denk dat dit je beste oplossing is dan: http://www.allekabels.nl/optische-kabels/5/1424/optische-schakelaar.html

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Bedankt voor de tip!

ik had de hoop dat via bluetooth de soundbar automatisch inschakelt als de tv wordt aangezet. Dat gebeurt nl. ook als ik mijn telefoon met de soundbar verbindt.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Via Bluetooth kan niet met de tv. Ik zou de optische splitter proberen. Dan kun je de Soundbar optisch houden en het andere apparaat ook optisch aansluiten

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas is "audio uit" of in/uitschakelen van een apparaat niet toegankelijk in de bluetooth verbinding.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!