annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55AG8 Geluid valt regelmatig kort weg

OPGELOST
profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

KD-55AG8 Geluid valt regelmatig kort weg

Op 31 maart 2020 is mijn nieuwe OLED 55AG8 Andriod TV geleverd en geïnstalleerd. Op 27 mei is inmiddels de 3-de nieuwe TV geleverd i.v.m. omruiling door problemen met de 2 voorgaande TV's. In de 2 voorgaande TV's was er een probleem bij het aanzetten. Soms lichtte de LED, onderaan de TV, 6 maal rood op en moest de TV worden uitgezet met de AB waarna deze vanaf de Android procedure vanzelf opstartte. Daarnaast werd regelmatig het  het geluid kort onderbroken. Met het 3-de toestel is het Rode LED probleem opgelost, maar het kort onderbreken van het geluid treedt ook in deze TV regelmatig op (tussen installatie op 27 mei en 1 juni ongeveer 4 keer). Daar het probleem bij zowel Kabel als Satelliet ontvangst optreedt mag worden aangenomen dat het niet in de aansluitingen zit (ik heb natuurlijk de aansluitingen zeer nauwkeurig onderzocht). Ik kijk Kabel en Satelliet TV en heb naast een BlueRay speler (via HDMI) en een HDD (USB) voor opnames geen andere apparatuur met de TV verbonden.

Op het forum heb ik vaker dit probleem (voor andere apparaten) gemeld gezien maar kan niet een oplossing vinden. Mogelijk weet iemand hiervoor dé oplossing die eenvoudig door mij kan worden verholpen. Ik zie niet graag dat mijn TV voor een 4-de maal moet worden omgeruild.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

Het kort wegvallen van het TV geluid wordt veroorzaakt door mijn Google Home Speaker. Bij deze Speaker is de optie "Volume verlagen tijdens luisteren" default ingeschakeld. Het uitzetten van deze optie in de Google Home App heeft dit probleem opgelost.

De Google Home Speaker reageert waarschijnlijk op bepaalde tekst die vanuit de TV wordt weergegeven. Als er daarna geen vervolg instructie komt schakelt de Speaker weer uit en komt het geluid van de TV weer terug

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas een heel verhaal,

maar zonder enige setup informatie zoals of er DVBc of mediabox wordt gebruikt en ofdat er externe audio weergave wordt gebruikt.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

De snelle reactie is altijd welkom.

In mijn nogal lang verhaal dacht ik alles vermeld te hebben die nodig was om tot een beeld van de situatie te komen.

Mijn nogal lange verhaal bleek onvoldoende.

De installatie voor de Kabel is DVB-C aangesloten op een Coax kabel op het Ziggo netwerk en een CI+ module met Ziggo kaart, dus maak ik geen gebruik van een Media-box. De satelliet zenders (alleen Free To Air) zijn geïnstalleerd voor 3 satellieten (Astra 1,2 en 3) en ingesteld middels de functie DiSEqC die ik tijdens de installatie heb geactiveerd, dus maak ik ook geen gebruik van een afzonderlijke satelliet ontvanger.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb verstrekt om een oplossing te kunnen bedenken.

profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

Nog vergeten te vermelden dat ik geen randapparatuur aangesloten heb anders dan een BlueRay speler via HDMI en HHD USB schijf van 1 Tb voor het opnemen van programma's (b.v. om het wegvallen van het geluid vast te leggen). Het geluid valt af en toe ook kort weg als ik geen opname op de HDD schijf vastleg.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @PeterSten, kun je iets meer vertellen over het probleem waarbij je geluid wegvalt? 

Is het puur het geluid of zie je ook dat de zender opnieuw in beeld komt? 

profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

Hallo Vinc_E,

Tijdens het kort wegvallen van het geluid is er met het beeld niets mis. Alleen het geluid heeft de makke.

Ik heb verschillende waarnemingen:

1. Bij ontvangst van de Kabel (Knop Bronnen op --> select Digitaal) wordt soms het geluid kort onderbroken. Kort is 1, 2 of 3 seconden.
  2. Bij ontvangst van de Satelliet (Knop Bronnen op --> select Satelliet Algemeen) wordt soms het geluid kort (1, 2 of 3 seconden) onderbroken.
  3. Als ik een programma opneem op HDD en de korte onderbreking is opgetreden, kan ik deze korte onderbreking niet terugvinden in de opname.

(Bij het afspelen van een opgenomen programma (op HDD) is ook een korte onderbreking waargenomen bij TV nr 2. Ik heb van deze onderbreking een video (23 seconden) van het TV scherm gemaakt met mijn telefoon. De onderbreking duurt 1,5 seconde.)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ontkoppelen een tijdelijk de Blue-ray speler eens, om uit te sluiten dat deze de storing veroorzaakt.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
PeterSten
Ontdekker

Het kort wegvallen van het TV geluid wordt veroorzaakt door mijn Google Home Speaker. Bij deze Speaker is de optie "Volume verlagen tijdens luisteren" default ingeschakeld. Het uitzetten van deze optie in de Google Home App heeft dit probleem opgelost.

De Google Home Speaker reageert waarschijnlijk op bepaalde tekst die vanuit de TV wordt weergegeven. Als er daarna geen vervolg instructie komt schakelt de Speaker weer uit en komt het geluid van de TV weer terug

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback, mogelijk hebben andere gebruikers van de Google Home Speaker er iets aan.

73's