annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55AG geluid via ingebouwde app Mediaspeler slecht /geen subwoofer te horen

profile.country.NL.title
PB55Oled
Nieuw

KD-55AG geluid via ingebouwde app Mediaspeler slecht /geen subwoofer te horen

Beste allen,

Sinds enige tijd heb ik een Sony KD55AG, geweldig beeld etc. Voorheen speelde ik films vanaf mijn Synology altijd af via de Denon BR speler die ik had staan. Echter is deze nu overleden en wil ik de films afspelen via die eerder genoemde app. Wat me opvalt is dat het geluid via mijn Denon AVR en speakers best goed gaat, echter hoor ik totaal geen geluid van de sub woofer. Ook niet als ik deze op z'n zwaarst zet. Via de BR speler moest ik de sub woofer redelijk laag zetten, anders trilden de glazen uit de kasten, maar via die app helemaal niks. Klinkt totaal niet een muziekconcert of James Bond zonder goede bass.

De TV is aangesloten op het netwerk, alsook de AVR. De TV is voor het geluid aangesloten middels een eARC kabel en HDMI. De Denon heeft middels zijn Audyssey systeem alle speakers / volume etc. ingesteld aan de ruimte.

Wie heeft er een oplossing?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Bedoel je een 55AG9? Die heb ik ook en via mijn Pioneer aangesloten en werkt perfect, ook de via subwoofer.

Dus ik denk dat het een instelling moet zijn.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al een andere (Kodi of VLC o.i.d.) mediaplayer uitgeprobeerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @PB55Oled 

 

Een andere app gebruiken zoals Kodi is beter. Daar kun je zien welke audiostream afgespeeld wordt en wat er bij je receiver binnenkomt. 

 

Ik zou de ingebouwde mediaspeler app zo veel mogelijk vermijden. 

profile.country.NL.title
PB55Oled
Nieuw

Hoi Allen,

Sorry voor de late terugkoppeling.

Via de Denon kon ik een instelling veranderen dat ie de subwoofer beter aanstuurt. Echter zit ik nog met het volgende.

In den beginne kon ik dus via de ingebouwde Mediaplayer en de app VLC mijn NAS benaderen. Echter, wellicht na een update, dus niet meer. Heb kontakt gehad met Sony en heb toen de cache en een softe reset moeten uitvoeren. Daarna was de NAS weer zichtbaar. Helaas na een paar weken dus weer niet meer. Wat een gekloot zeg.

 

De app Kodi wordt genoemd, is deze gratis? Op de TV installeren of ook op de NAS?

Bedankt

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Via de Playstore op de TV kun je zoeken naar Kodi en zo installeren.


https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.kodi

 

En hier staat hoe je dat ongeveer kan instellen;

 

https://www.solcer.nl/kodi-instellen-voor-gebruik-met-nas/

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________