annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kan je terug in software versie indien een update zeer zeer slecht is?

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Kan je terug in software versie indien een update zeer zeer slecht is?

Is hier een optie voor? Desnoods handmatig via USB? Wanneer een update zoveel problemen geeft bied Sony dan deze optie? De problemen van laatste update spelen wereldwijd, youtubers die altijd vol lof zijn geweest over oa de xe900 en xe930 hebben ook problemen vermoeden zelfs dat dit expres wordt gedaan omdat er een nieuwe lijn TV aankomt. Nu ben ik niet zo heel snel een doem denker maar ervaar wel problemen

 

Ik heb deze TV nog maar 4 maanden en wil nog geen andere TV maar mijn plezier wat ik tot een een week geleden aan de tv beleef is momenteel een beetje ver te zoeken 😞

 

Ik wil terug naar de 0 problemen die ik had.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nee is al jaren niet mogelijk.

 

Wereldwijde problemen met de laatste firmware update?

De firmware die hier in Europe beschikbaar wordt gesteld is zoizo niet gelijk aan de rest van de wereld.

Onderbouwing graag.

 

Gammele software wordt expres gedaan omdat er een nieuwe lijn uitkomt?

Sorry hoor, probeer dit eens te onderbouwen voordat je blabla doet van achter jetoetsenbord/beeldscherm.

Tevens heeft de nieuwe aankomende ATV2 lijn dezelfde software/f7rmware aanboord als de huidige ATV2 lijn.

 

 

Bedoel je de YouTube applicatie niet die door toedoen van een YouTube/Google update bij de meeste niet werkt , deze staat geheel los van firmware update deze maand. De YouTube app werd begin juli geupdate, hier is op dit moment 2 work-arounds beschikbaar in de Community.

 

Probeer eens de truc met de groene knop toe te passen, meestal/soms verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Nee de youtube applicatie werkt perfect, het casten werkt niet meer. Toevallig precies na de update terwijl ik sinds aanschaf geen enkel probleem heb.

Tevens is de helderheid/brightness/contrast vernaggeld. Precies na het doen van de update terwijl er daarvoor geen problemen waren.

Dat is wat mij betreft genoeg onderbouwing. Heb ik gezegd dat dit express is gedaan? Nee ik heb gezegd dat die meningen op youtube te vinden zijn bij mensen die tot op heden vol lof waren over de TVs.

 

Hier een voorbeeld, zo zijn er nog veel meer te vinden en volgens mij is dit idd zo goed als dezelfde software die gepushed is.

 

https://youtu.be/arRT3zD90EA

 

en dit heb ik ook

https://youtu.be/5ClD7dS0RFU

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het YouTube probleem is hier en bij verschillende andere gebruikers net anders om. Er is op dit moment geen pijl op te trekken door geheel Europe.

 

Afgelopen week is de Chromecast applicatie ook door Google geupdate, mogelijk kan dit de oorzaak zijn.

 

Mogelijk oplossingen voor de app,

 - Gedwongen stoppen

 - Clear data.

 


suc6 ermee,
73's9

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Het verwijderen van alle gegevens en cache van de chromecast app/service en vervolgens het doen van een power reset lost het op voor een paar uur of 1 a 2 keer casten daarna loopt het weer spaak. 
Ondanks dat dat zeer frustrerend is en irritant, is dat dus op een zeer vervelende manier op te lossen per keer wanneer je wilt casten.

Het opeens missen van heel veel helderheid brightness is echter met geen enkele mogelijkheid op te lossen. Vooral met HDR en "donkere" series dus vooral SyFy series/films merk je dat. Scenes zijn een donker gat. Start voor de grap op een XE9005 via netflix bv Star Trek Discovery op, vooral de 1e aflevering heeft veel donkere scenes wat intended is maar dit is gewoon lachwekkend. Alles heeft soort van donkere randen, gezichten zijn veel te donker en een soort contrastloos effect lijk op te treden op donkere gedeeltes van het beeld.

Of het nu 4K content is of HD van de kabel, zo goed als iedereen heeft opeens donkere wallen en zwarte rimpels. Zo goed als alle content is veel donkerder dan het voor de update was, te donker en niet weg te krijgen met welke settings je ook probeerd.


Als de aankomende lijn dezelfde software gebruikt of gaat gebruiken dan voel ik me nu een domme consument die als testkonijn wordt gebruikt want in mijn geval is deze software update totaal ongeschikt voor het model TV wat ik heb, wellicht dat het geweldig werkt op een van de nieuwe modellen maar niet op die van mij. En dat is een doem sceneria die ik nu wel zelf verzin maarja soms zijn er dingen die gewoon lastig te verklaren zijn, een daarvan is deze hele update.

Wat ik er zelf aan kan veranderen is zo goed als niks dus veel, behalve boos en gefrustreerd worden, zit er niet in. Zullen moeten zien wat en of Sony hier er iets aan gaat/wil doen, ik ben igg niet de enige.

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Ik denk dat wij als sony gebruikers een andere stappen moeten gaan zetten, en os moeten gaan verenigen en alle klachten doorzetten naar een consumenten programma.

Wat mij betreft mogen ze inderdaad deze laatste update ongedaan maken, of sterker nog, de hele TV terugnemen.

Ik heb nog nooit zo'n waardeloze troep in huis gehad als de laatste 2 sony toestellen, te weten de xd9305 en nu de XE9305. Wat een waardeloze baggerzooi.

Leuk als tv aan de muur, echter je moet er geen randapperatuur aan gaan hangen want dan begint de ellende pas goed. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit toestel als vervanger voor mijn xd9305 heb gekregen

profile.country.NL.title
Donenzonen
Ontdekker

Heb je al een fabrieksreset geprobeerd? Dit lost de meeste problemen op.

De problemen sinds de laatste update echter helaas  niet -_-'