annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI3/ARC melding in beeld

OPGELOST
profile.country.NL.title
Clintmeister
Nieuw

HDMI3/ARC melding in beeld

Ik ben in het bezit van een SONY KD55XE9305. Bevalt me uitstekend. Prima beeld en geluid. Ik heb mijn Horizon box van Ziggo aangesloten op de HDMI3/ARC ingang van de TV.

Als ik tv zit te kijken, krijg ik om de 5 a 10 minuten een balk boven beeld met hier de tekst HDMI/ARC. Het geluid is dan ook even weg. Geen foutmelding of zo..

Best irritant en ik heb geen idee hoe dit weg te krijgen. Iemand hier eraring mee?

Alvast hartelijk dank.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
avandon
Nieuw

Goedemorgen,

update uitgevoerd,probleem lijkt tot nu toe verholpen. 
bedankt

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het kan door het HDMI handshake probleem komen, of door een HDCP handshake probleem op de HDMI-poort

 

 - Alle Bravia Sync commando's uizetten.

 - Andere HDMI-poort  kiezen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zoals @pa3eia al aangeeft gaat het wel eens mis met de handshake met ARC. Je zou ook eens kunnen testen op andere HDMI poort. (die geen ARC heeft)

 

Zelf gebruik ik ARC eigenlijk niet meer. Komt door de verschillende implementaties van fabrikanten van ARC die net iets te vaak niet compatibel zijn onderling. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Clintmeister
Nieuw

Ondertussen Horizon box op HDMI 4 aangesloten en alle sync instellingen uitgezet. Geen verbeteringen. Heb geen idee waar het aan ligt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke melding krijg je nu? Zelfde? 

 

Al eens andere HDMI kabel geprobeerd? 

Heb je het ook als je andere HDMI apparaat aansluit? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Andere kabel zal het waarschijnlijk oplossen. Probeer een kabel van goede kwaliteit en kijk of dat verschil uitmaakt. 

 

Het zou ook aan de voering van de HDMI kabels kunnen liggen, als er meerdere naast elkaar hebt. Stel ze zijn allemaal vrij dun. 

profile.country.NL.title
Clintmeister
Nieuw

Andere HDMI kabel geprobeerd, ook dit helpt niet. Probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik via de Horizon Xl van Ziggo kijk. Bij andere bronnen (apps, apple tv) geen meldingen. Heb gekeken naar de instellingen van de Horizon, maar kan hier niets bijzonders vinden. Hier ook al diverse settings geprobeerd. Ik word langzaam gek van die meldingen, waarbij dan ook even het geluid wegvalt. Dus als iemand een idee heeft....graag!

profile.country.NL.title
habruin20
Ontdekker

Ik heb een Sony Bravia televisie type KD-49XE9005 deze geeft ook steeds aan de bovenkant van het beeld een zwarte balk met de vermelding HDMI 3/ ARC en  daarbij een afbeelding van 2 luidspeakers.

Aan de tv hangt een Sony Soundbar type HT-CT800 45565B aangesloten via HDMI kabels.

Is er inmiddels iets bekend wat het probleem kan zijn ?

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Heb ook dit probleem.

Heb het probleem ook en heb het vermoeden dat het in de aansluiting van versterker naar tv zit

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Clintmeister 

 

Welke apparaten zitten er tussen of nog meer op aangesloten? 

 

Heb je alleen de Horizon van Ziggo, of ook nog een geluidsinstallatie? 

En wat de kabel betreft. Je hebt een nieuwe kabel gebruikt? Het kan echt aan de kabels liggen wat betreft kwaliteit.