Deel jouw ervaring!
Ik ben in het bezit van een Bravia KD-65A1 TV, die van zichzelf al een prachtig geluid heeft, vanwege zijn typische bouw. Tevens heb ik een HCS (homecinema set) van het type BDV-N7200W.
Nu loop ik tegen twee problemen op:
1) Wanneer ik de HDMI ARC van beide apparaten gebruik om ze te koppelen en ik doe de TV-ontvanger op de HDMI-1 van de HCS, dan moet ik wanneer ik de TV aanzet (HCS gaat uiteraard automatisch ook aan) altijd de HCS op HDMI-1 zetten. Hij komt namelijk na het opstarten automatisch in het 'Home menu' van de HCS terecht en moet ik daar vervolgens voor HDMI-1 kiezen, waarna ik TV kan kijken. Ik heb alle overige poorten en aansluitingen van de homecinema set uitgezet en die worden 'overgeslagen', maar hij start niet automatisch met de HDMI-1 (TV ontvanger).
Als workaround heb ik nu de TV ontvanger op de HDMI-1 van de TV gedaan, maar dat is volgens mij niet de bedoeling van ARC.
2) Ik wil graag in sommige situaties zowel het geluid van de TV als van de HCS horen. Op dit moment kan ik alleen maar kiezen voor het geluid van de TV of het geluid van de HCS. Wanneer ik met diverse instellingen aan het wijzigen ben dan komt het wel eens voor dat ik ze beide kan regelen (op de afstandbediening van de HCS zit een afzonderlijke volume regelaar voor de tv én voor de HCS), maar wanneer ik de TV en homecinemaset opnieuw opstart, werkt het niet meer. Hoe krijg ik het voor elkaar om op beide apparaten gelijktijdig geluid te krijgen?
Bij gelijktijdig geluid op de TV en HC is er een echo hoorbaar.
Gelijktijdig het geluid op beide is mogelijk d.m.v. een optische kabel tussen de A1 en de N7200, ook natuurlijk dan de natuurlijk de optische ingang kiezen op de N7200.
suc6 ermee,
73's
Dank voor je antwoord.
Die echo klopt, maar het gaat mij met name om het midlaag dat de tv zelf al heeft bij een lager volume. Zolang je de HC harder zet, dan de TV is die echo niet hoorbaar.
De optische kabel ga ik proberen, verandert dat nog iets aan mijn HDMI ARC aansluitingen? Dat probleem is er overigens ook nog?