annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen wifi meer na update Firmware-update v6.6053

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

Geen wifi meer na update Firmware-update v6.6053

Hoi, 

Het kan zijn dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar kon op het forum niet vinden wat ik zocht.Of ik gebruik een verkeerde zoekterm.

Vandaag heb ik mijn Sony KD-55XG9505 geupdate. Android 10? Na het updaten geen wifi meer. Wat me wel opviel was dat de datum op 23juli staat en de tijd op 22.53. 

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

  • router gereset
  • modem gereset
  • netwerk gereset
  • stroom eraf 
  • tv naar fabrieksinstellingen
  • ontwikkelaarsmodus aangezet en daar uitzending verstrekte tijd gebruiken uit gezet
  • netwerk vergeten
  • land ingesteld als Belgie
  • bedraad lukt het wel om verbinding te krijgen maar dan ligt er een kabel door de woonkamer.

Iemand die me hiermee kan helpen om mijn tv weer met Wi-Fi te gebruiken?

 

alvast bedankt

 

 

Tags (2)
44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hier nog een link voor uitleg over de tips in de vorige post.

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

@Strampke 

Dank je wel voor je uitleg. 

Wat ik met mijn laatste post wilde aangeven is dat er voor mij nog geen oplossing is, en wat de klantenservice via mail als antwoord geeft een ander antwoord is dan wat er hier in deze post wordt gegeven. En weten ze daar blijkbaar niet van het doorvragen naar randapperatuur.( in mijn geval een TP link mesh systeem en een Huawei modem)

 

Ondertussen heb ik de tv via een switch aangesloten.En heeft deze verbinding.:) Maar blijft het niet kunnen verbinden met een gevonden wifi netwerk bestaan!

 

Ik wacht het gewoon rustig af of er een oplossing komt. Want zoals ik nu lees zijn er ook andere die dit probleem hebben.

 

fijne avond

 

profile.country.NL.title
TimRoof
Ontdekker

Zoals ik het nu heb begrepen zit er niets anders op dan te wachten op de volgende update. Benieuwd of dat heel lang gaat duren…

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@ChanelSony  Zoals je kunt lezen werken de aangedragen oplossingen van de helpdesk niet.

Misschien kun je dit doorgeven en vragen of ze een juiste oplossing kunnen zoeken, denk een update van de firmware?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als een forced factory reset niet werkt, dan met een kabel op een modem aansluiten en wachten op een update.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

reset.jpg

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

Ik heb deze nog niet kunnen proberen:

Potentieel probleem 1:
Er is een probleem vastgesteld waarbij de tv de eerste 15 minuten na de update geen verbinding met wifi kon maken. Na 15 minuten wachten kan de tv zonder problemen verbinding maken met het Wi-Fi-netwerk en zal het probleem zich niet opnieuw voordoen. Wij willen u graag adviseren om deze keer te wachten. Als dit niet in orde is, ga dan verder met mogelijk probleem 2.

Potentieel probleem 2:
De tv ondervindt problemen bij het verbinden met netwerken die gebruikmaken van recente Wi-Fi-standaarden of functies die niet door de tv worden ondersteund. Vooral het zogenaamde ‘Fast Roaming’ kan voor problemen zorgen. Om te bevestigen of dit het probleem is, probeert u de tv met een ander netwerk te verbinden (bijvoorbeeld een hotspot die op een mobiele telefoon is gemaakt). Als de tv goed verbinding kan maken, probeer dan 'Fast Roaming' uit te schakelen op de Wi-Fi-router, die het probleem veroorzaakt.

 

Gebruik een bekabeld netwerk als tijdelijke oplossing als het bovenstaande het probleem niet oplost, en wacht op een toekomstige software-update.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

profile.country.NL.title
Ronnie1969
Ontdekker

Ik heb van het weekend zeker 1 uur gewacht maar geen wifi connectie.

 

Hotspot aangezet op telefoon maar zelfde orobleem, ziet netwerk wel maar als je verbind werkt het niet en krijg je de melding dat netwerk niet gevonden is

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

@Ronnie1969 

Hetzelfde hier. Hotspot aangezet en ziet het netwerk wel maar kan hem niet niet vinden. Optie 2 geprobeerd maar ook deze werkt niet. Word dan wachten op een eventuele snelle update. Of een andere oplossing. 

Zal ook wel niet mogelijk zijn om tv naar de vorige firmware terug te zetten.

 

profile.country.NL.title
Izbram
Ontdekker

Bij mij hetzelfde, wacht maar op de volgende update (volgens mij komen deze zeer zelde) en bleef maar terugkomen op “je wifi antenne is waarschijnlijk kapot”. Ondanks meerdere keren wijzen op deze post en aangeven dat mijn tv ook gewoon netwerken vind maar er niet mee kan verbinden.

 

Niks van apparatuur hoeven doorgeven. Kennissen hebben precies hetzelfde probleem met een andere tv sinds deze update, enige wat overeen komt zijn de TP-link deco m4’s.