annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen wifi meer na update Firmware-update v6.6053

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

Geen wifi meer na update Firmware-update v6.6053

Hoi, 

Het kan zijn dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar kon op het forum niet vinden wat ik zocht.Of ik gebruik een verkeerde zoekterm.

Vandaag heb ik mijn Sony KD-55XG9505 geupdate. Android 10? Na het updaten geen wifi meer. Wat me wel opviel was dat de datum op 23juli staat en de tijd op 22.53. 

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

  • router gereset
  • modem gereset
  • netwerk gereset
  • stroom eraf 
  • tv naar fabrieksinstellingen
  • ontwikkelaarsmodus aangezet en daar uitzending verstrekte tijd gebruiken uit gezet
  • netwerk vergeten
  • land ingesteld als Belgie
  • bedraad lukt het wel om verbinding te krijgen maar dan ligt er een kabel door de woonkamer.

Iemand die me hiermee kan helpen om mijn tv weer met Wi-Fi te gebruiken?

 

alvast bedankt

 

 

Tags (2)
44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
deuceX
Lid

update.. Mijn netwerk wordt wel gevonden maar zodra ik probeer vrbinding hier mee te maken dan lukt dat dus niet.

profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @deuceX ,

 

Chanel van Sony hier.

Ik heb het intern gevraagd en kom er op terug zodra ik een antwoord heb.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
Ronnie1969
Ontdekker

Zelfde probleem hier. Ik hoop snel op een oplossing.

Ik heb een KD-49XH8505

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

Dan kunnen we toch niet de enigste zijn met dit probleem.

profile.country.NL.title
Izbram
Ontdekker

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds de update bij mijn KD-55XG8505. Vind het netwerk, maar zodra ik wil verbinden met het netwerk zegt de TV na +- 30 seconden netwerk niet gevonden. Kan het opnieuw proberen, met zoeken vindt hij gelijk het netwerk, met weer verbinden na +- 30 seconden de melding netwerk niet gevonden. Ik heb ook al alles gereset, werkte niet. Tijd en datum van mijn TV staan wel juist.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Sorry, hier zit hij met een ethernet kabel via TP-Link Powerline adapter aangesloten en dat werkt perfect 👍


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi,

 

Ik heb intern antwoord gekregen.

Er zijn inderdaad nu een paar gevallen waarbij men na de update naar Android 10, geen WiFi verbinding meer kan maken.

Het schijnt bij bepaalde type modems fout te kunnen gaan, maar we hebben nog geen inzage in welke gevallen het niet werkt.

Voor nu zouden we willen vragen of de consument contact op wil nemen met ons consumenten informatie centrum. Dan gaan ze hem een aantal vragen stellen omtrent de gebruikte randapparatuur om te kunnen achterhalen met welke apparatuur het fout gaat en naar een gerichte oplossing kunnen gaan zorgen.

https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors1&tab=Call

 

Sorry voor het ongemak en hoop dat het zo snel opgelost wordt.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
TimRoof
Ontdekker

Ik heb hetzelfde. Ik zie de wifi kanalen wel maar hij wilt er niet mee verbinden. Is dat bij jullie hetzelfde??

 

bedraad lukt opzich wel alleen valt ook af en toe weg/werkt niet zoals het altijd gedaan heeft?

 

Heb ook al bovenstaande stappen geprobeerd maar kom er ook niet uit. 

net gebeld met de klantenservice alleen daar werd niet gevraagd naar de randapparatuur oid en kreeg ik alleen maar een algemeen antwoord…

profile.country.NL.title
deuceX
Lid

Hoi

 

Dit is wat ik als antwoord heb gekregen van de klantenservice via de mail:

 

Graag willen we u verzoeken om de volgende stappen één voor één uit te voeren.

Soft reboot
Druk de aan/uit knop op uw afstandsbediening gedurende 10 seconden in terwijl deze op de televisie gericht is. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: u dient de 10 seconden vol te maken.

Power Cycle
Haal de stekker uit het toestel en koppel alle externe apparaten los van de televisie. Wacht twee minuten en sluit de televisie weer aan op het stopcontact.

Software
Deze kunt u vinden door op de afstandsbediening op het knopje 'Help' te drukken.
Op de TV verschijnt dan de modelnaam met daaronder de software-versie.

Mocht deze lager dan v6.6053 zijn, dan willen wij u graag adviseren om de software te updaten door middel van de onderstaande link.
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xg95xx_x95xxg-series/kd-55xg9505/software/00...

Fabrieksinstellingen herstellen
https://helpguide.sony.net/tv/gaep2/v1/nl/08-01_03.html?hl=reset

 

 

Met andere woorden hetzelfde als wat op het forum te vinden is.