annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen HLG SAT beeld meer sinds upgrade naar ADROID 9.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

geen HLG SAT beeld meer sinds upgrade naar ADROID 9.

Sinds de upgrade een aantal maanden geleden naar de ANDROID 9 versie voor mijn AF9 heb ik geen HDR beeld meer in HLG formaat op een aantal van de 4K testkanalen op de SAT. In de ANDROID 8 versie werkte dit wel prima. Omdat ik ook nog een oudere ANDROID 8 TV heb weet ik zeker dat op het moment van testen het kanaal ook echt uitzend in HLG. Dus de oude TV geeft dan wel HDR weer, de AF9 dus niet. Wordt er in HDR10 uitezonden, dan werkt het WEL op alle 2 de TV's. Ik heb dit ook aan SONY doorgegeven met zelfs filmpjes erbij waarin de vergeluiking te zien is, maar SONY geeft aan dat de TV helemaal geen HLG onderseuning zou hebben. Volgens de specs en eerdere berichten in de SONY ondersteunings pagina's staat er duidelijk dat HLG wel degelijk op de AF9 hoort te werken. Indien je geen SAT ontvangs hebt, het werkt ook niet meer als je KODI gebruikt en hierin een DEMO file gebruikt die voorheen werd uitgezonden op de SAT waarin meerdere formaten van HDR achter elkaar werden uigezonden. Toen dat kanaal nog uitzond, kon je zo eenvoudig testen welke HDR formaten een TV aankon. Ik heb deze file toen naar disk gedumped. En kon deze in KODI dus prima gebruiken. Nu werkt alleen de HDR10 er nog van of de AF9. 

 

Dus ben nu benieuwd of er nog meer personen zijn die dit zelfde probleem hebben. 

Tags (7)
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook hier geen HDR in de DVBs mode in v6.4960. Wel is HDR aanwezig in de applicatie's.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat SONY zich er wel van bewust is dat hierdoor een zender als NPO 1 UHD die door de NPO speciaal voor b.v. WK voetbal en Olympishce spelen in de lucht wordt gebracht, nu niet meer te bekijken is in de beste kwaliteit. De HLG die hiervoor gebruikt wordt, zal dus niet meer weer gegeven gaan worden. Mocht ZIGGO ineens toch ZIGGO SPORT in UHD HDR gaan door geven, dan werkt dat ook niet meer. Tenzij ze HD10 blijven gebruiken. Maar HLG is toch wel de norm waar voor gekozen is. Gelukkig zijn de OLYMPICS er nog niet, dus SONY heeft nog een paar maanden om het als nog te fixen. Tijdens de vorige WK werkte het namelijk wel goed op dezelfde TV. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Nu met de laatste firmware is na een jaar ontkenning door SONY ineens  HDR met HLG in SAT ontvangst en streaming weer terug. 

 

Heb wel een nieuw vreemd gevalletje. Dit is alleen bij alle 3 de NPO kaneln (zowel HD als SD). ALs je hier naartoe zapped zie je het beeld een paar keer switchen tussen fullscreen en iets minder. NPO 2 EXTRA HD heeft dit niet. Ook alle andere kanalen hebben dit probleem niet. Dit was in de firmware van vorig jaar geen issue. 

 

Ook de gemelde oplossing voro teletekst heeft het alleen maar erger gemaakt. ALs je nu teletekst ingaat, dan MIX en dan er weer uit, dan kan je teletekst nooit meer in. Je moet eerst naar een kanaal zonder teletext (bv. ZIggo zenderoverzicht) voor je weer teletekst in kan. Is ook op RTL 4 HD, etc (al hebben die niet echt meer telekts voor info, maar alleen voor ondertitel).

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je aangesloten ben op het digitale netwerk in het voormalige Ziggo gebied, ligt het probleem met teletekst aan de InteractiveTV setting. Advies is om alles betreffende op Interactive TV uit te schakelen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Je oplossing is helaas niet de oplossing voor het teletekst probleem. Maar het lost wel het kleiner worden van het beeld op de NPO zenders op. Nu is het gebruik van dat HBBTV niet iets van gisteren. Dus zou toch mogen verwachten dat SONY dit getest heeft. Ik denk dat het trouwens komt doordat als je op die rode knop drukt, dan zie je het TV beel heel klein worden in delinker boven hoek. Heb dus al gehad dat HBBTV crashed. EN dan blijft er links boven een heel klein TV beeldje over. Ga je dan naar de EPG en weer terug, dan is het beeld weer groot. maar ga je naar de volgende zender, dan wordt het meteen weer heel klein. Een reboot was de enige oplossing om er vanaf te komen. 

 

Maar zit inderdaad in het oude ZIGGO gebied. Maar helaas, het teletekst probleem lost het niet op. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het fUPC gebied heeft als interactief HBB-TV en het fZiggo gebied InteractieveTV applicatie, is heel anders dan HBB-TV. Wel beide activeren met de rode knop. Vind persoonlijk HBB-TV en het interactieveTV helemaal niks, zoizo de beeldkwaliteit is beneden de huidige norm, zo ook NPO start.

Zelf vind ik de ZiggoGO TV applicatie top voor het terugkijken, jammer dat het vooruit spoelen is geblokkeerd.

 

Dat teletekst probleem snap ik niet, de problemenmet teletekst zijn alleen in het fZiggo gebied als Interactieve TV ingesteld staat.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Als je het hebt over de ZIGGO interactive app (dus dat deel wat in de CI module zit), dan heb ik dat inderdaad al op dag 1 ooit uitgezet. Ook HBBTV is niet echt geweldig. Maar ook op het oude ZIGGO netwerk werkt HbbTV voor NPO dus gewoon. 

 

De ZIGGO app voor Android TV werkt dus NIET op een Android TV als je internet hebt van NIET ZIGGO. 1 of andere gek heeft verzonnen dat je die app alleen mag gebruiken als je ook internet van ZIGGO hebt. Gebruik je echter de normale ZIggo GO app op die TV, dan werkt het wel. Maar dan moet je een muis erbij gebruiken om het goed werkende te krijgen. Kortom er bestaat dus geen ZIGGO app als je geen ZIGGO internet hebt. Ligt dus niet aan SONY, dus zullen het er hier verder dan ook maar niet meer over hebben. 

 

Dus wat er dan wel met de teletekst problemen speelt, ik heb geen idee. In ieder geval het werkt dus niet goed. 

 

Het niet goed zetten van het beeld formaat heeft dus wel met de setting van HbbTV voor NPO te maken. Dus als SONY dat wel ASAP kan oplossen, dan is dat ook weer opgelost.