annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid via HDMI

profile.country.NL.title
Remcovandervorst
Ontdekker

Geen geluid via HDMI

Geachte,

Onlangs een Sony KD-55XG8505 plus HT-RT4 gekocht.

Erg tevreden over beide apparaten, echter, de verbinding loopt via een optische kabel, maar ik zou dat graag met een hdmi kabel doen. Alle hdmi kabels geprobeerd (HDMI, Arc en eArc), echter, geen geluid.

Terwijl beide apparaten een eArc aansluiting hebben.

Hoe kan dit?   

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je hoort via de HDMI poort geluid te krijgen. Dat het een uitgang is, dat hoort bij EARC. 

Heb je wel de ARC poort van de TV gepakt? 

En via de instellingen kun je het geluid over de speakers forceren. Als dat niet werkt, is er mogelijk een andere instelling die fout staat. 

Je kunt niet optisch en HDMI tegelijk aangesloten hebben overigens. Zorg dat je alleen de HDMI kabel gebruikt. 

profile.country.NL.title
Remcovandervorst
Ontdekker

Beste Expert,

Ik heb inderdaad de kabel aangesloten op de earc aansluiting van de tv en soundbar, optische kabel zit er dan niet tussen. Met de optische kabel heb ik meteen geluid, met de hdmi kabel dus niet. 

Zoals gezegd, al drie kabels geprobeerd, heel raar.

De soundbar heeft ook maar 1 hdmi aansluiting, dat kan niet fout gaan. En op de tv is het ook goed aangegeven. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even tussen door, waarschijnlijk is er nog meer aangesloten op de HDMI van de XG8505?

Verwijderd deze HDMI-verbindingen tijdelijk, op de HDMI-verbinding van de RT4 na.

Start de XG8505 opnieuw op d.m.v. de "Powerreset".

Controleer of het Audiosysteem geselecteerd staat onder Speakers.

Start YouTube o.i.d. op.

Is er nu wel geluid via de RT4?

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
lexhelsloot
Ontdekker

Probeer een dolby op de tv uit te zetten