annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ethernetwerk niet verboden

profile.country.NL.title
AngelsSoul
Nieuw

Ethernetwerk niet verboden

Hallo allemaal 

 

ik zet net mijn tv aan en zegt die dat me ethernet niet verbonden is maar het gekke is alles werkt ( netflix spotify enzo ) maar videoland en youtube niet 

 

wat zou er aan de hand kunnen zijn ? 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eerst eens er achter te komen welk type TV je bezit, we hebben tenslotte geen glazenbol in ons bezit.

 

Kijk ook eens rond in de Sony Community i.p.v. gelijk een vraag te stellen, hoogstwaarschijnlijk kom je de oplossing wel tegen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
AngelsSoul
Nieuw

Tv type is 55XF8096

 

en ik heb gezocht maar kon niks vinden 😮 

 

66CCB232-0967-412A-8CF2-678F42C9B749.jpeg

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In een firmware update wordt de tijd niet gesynchroniseerd vanuit standby als men gebruik maakt van een externe mediabox.

 

 - voer helaas de fabrieksreset uit

 - kies i.p.v. Nederland nu Belgie als land en als taal Nederlands

 - kies netwerktijd gebruiken

 - automatische tijd en datum op"uit"

Nu is de datum en tijd aan te passen, en alle applicatie werken weer als deze up-to-date zijn.

 

Ook op de ondersteunings pagina van de XF8096 staat een oplossing.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
KVriens
Ontdekker

Wij willen u vragen of u de onderstaande stappen kunt te voeren om het internet probleem op te lossen zodat u toch van het internet kunt genieten.

Fabrieksinstellingen herstellen
U gaat naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit.
Wanneer u aan de landinstellingen bent, willen we u vragen het land Belgie te kiezen.
Wanneer de fabrieksinstellingen voltooid zijn , willen wij u vragen om op de home knop te drukken, instellingen kiezen . datum en tijd te kiezen- automatische tijd instellen en dan selecteerd u netwerk tijd.

JosvEhv
Nieuw

Ok had zelfde probleem: TV zegt dat internet niet is verbonden. YouTube app werkt niet, NOS app werkt niet, Google cast naar de TV werkt niet. Netflix werkt wel, afspelen van media van thuis-netwerk werkt ook. De TV geeft verkeerde tijd aan, en in Settings kan de tijd niet verzet worden...

 

Een (andere) optie om dit te repareren, zonder fabrieks-reset of een ander land te kiezen gevonden in het UK forum:

 

Just found an easier way to fix this, you need to enable developer options by clicking Settings > About > Build, 5 times (just like on any other android device), then goto Settings > Developer options, and toggle off "Use broadcast-provided time as TV clock". (This fixes it instantly and you will see the thumbnails start to load in the background)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@JosvEhv 

Ben er eerlijk gezegd geen voorstander van om de gemiddelde gebruiker toegang te geven voor de ontwikkerlaars optie's, het Android OS is al moeilijk/te uitgebreid genoeg. Vandaar dat deze oplossing niet in de Sony Community is langs gekomen. Volgens mij kunnen ze in de UK niet tellen met 5 times? 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
nanne-23
Nieuw

Opeens hebben wij sinds 15-8-2020 geen internet meer (bekabeld) op onze KD65AG8BAEP tv (avond ervoor alles ok!).

Alle andereapparaten werken prima op internet (glasvezel 200Mb/sec) bekabeld en WiFi.

Router (Xperia/KPN) gereset, tv ruim half uur van de spanning gehaald (reset) maar de tv gaat geen data uitwisselen met internet (oa Disney+ en YouTube).

Hoe kan dit opeens? 

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Ik heb ook geen internet op mijn KD55AG8. Drie weken in huis. Heeft wel gewerkt, ook spraak commando's. Geen YT en geen Netflix.

Tv geeft aan dat hij verbinding heeft maar op het scherm met de apps staat geen ethernet verbinding.

Sinds vandaag ook geen WiFi verbinding. Klok is ook niet in te stellen. 

Wat is de oplossing?