annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ethernet niet verbonden

profile.country.NL.title
Tanner1969
Ontdekker

Ethernet niet verbonden

Wie o wie kan mij helpen???

Ik heb een Sony Bravia tv,  Als ik op home druk op mijn afstandsbediening krijg ik normaal gesproken mijn apps te zien, zoals Youtube, Netflix Primevideo, enz.  Maar gisteren kreeg ik een melding dat mijn Etnernet niet verbonden was en dat ik geen internet verbinding had. Ik heb Netwerk controle gedaan en ik kreeg de melding dat Lan Kabels aangesloten zijn en dat ik verbinding heb met internet, echter als ik dan weer terug ga naar begin scherm met apps, staat er een melding, "Ethernet niet verbonden",  ik zie ook dat mijn tijd en datum niet klopt maar dat kan ik op een of andere manier niet wijzigen. Ook niet als ik de handmatig optie uitschakel. Wifi werkt dan ook niet, dan zie ik dat er wel wifi verbinding is maar dat deze niet verbonden is met mijn tv.  Weet iemand wat er aan de hand is?? Vorige week deed alles nog goed.  Alvast heel erg bedankt !!!!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is mischien wel zo handig als je het typenummer van je Sony Bravia TV vermeld.

 

Als je had gezocht in de Sony Community, had je dit topic kunnen tegenkomen.

 

Is wel de firmware up-to-date? 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Nicolena
Ontdekker

Je moet bij de instellingen van je tv eens kijken naar de tijdzone.  Ik had hetzelfde probleem en na advies van anderen met hetzelfde probleem bleek dat mijn tv een automatische tijdzone had gekozen.  Deze moet je uitzetten en op "Brussel" zetten. Ik heb ook even moeten zoeken want het aanpassen ging niet meteen. Desnoods even googlen. Je zal ook zien dat tijd zich aanpast.  Bij mij was nadien het probleem meteen opgelost.

profile.country.NL.title
TheRealBarnes
Ontdekker

Er is een hele thread hierover op https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/17.

Ik ben geholpen door de ontwikkelaarsopties aan te zetten.