annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby Vision bij Netflix en Disney+ geeft wisselende kleuren en helderheid

profile.country.NL.title
J.Bateau
Ontdekker

Dolby Vision bij Netflix en Disney+ geeft wisselende kleuren en helderheid

Beste,

Al enige weken heb ik telkens tijdens het kijken van Dolby Vision content via de Disney+ app en Netflix app zeer wisselende kleuren en helderheid. Dit is zeer enerverend/storend. Dit is enkel via deze beide apps, Youtube geeft geen problemen of Blu-ray speler.

Re-boot van het toestel en/of updates geeft geen verbetering alsook de settings aanpassen ook niet.

De Sony KD AF8 is aangesloten via een LAN kabel voor deze beide apps.

(Telenet decoder en Blu-ray via HDMI)

 

 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
robdegra6
Nieuw

Is hier inmiddels al een oplossing op gevonden? Ik heb hetzelfde issue in Jan. heel kort gehad maar ging toen weg. Nu is het al weken terug en ik heb letterlijk ALLES 2x geprobeerd inmiddels. 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Mijn ervaring is dat dit probleem (tijdelijk) verdwijnt door de TV opnieuw op te starten.

Hiervoor houdt je op de afstandsbediening de power knop 5 seconden ingedrukt en kies je daarna op je TV voor 'Opnieuw opstarten'. Hierna gaat het waarschijnlijk weer een tijd lang goed.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier met Kodi ook bij Dolby Vision rare kleuren 🙄


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Dat komt omdat Kodi niet met alle DV content om kan gaan. Sommige videobestanden gaan wel goed, anderen weer niet. Het probleem dat in dit topic wordt behandeld heeft specifiek te maken met het verspringen van de kleuren in de officiële streaming apps van o.a. Disney+ en Netflix, midden in een uitzending en wordt (in ieder geval bij mij) tijdelijk verholpen door een TV herstart.