annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby Vision bij Netflix en Disney+ geeft wisselende kleuren en helderheid

profile.country.NL.title
J.Bateau
Ontdekker

Dolby Vision bij Netflix en Disney+ geeft wisselende kleuren en helderheid

Beste,

Al enige weken heb ik telkens tijdens het kijken van Dolby Vision content via de Disney+ app en Netflix app zeer wisselende kleuren en helderheid. Dit is zeer enerverend/storend. Dit is enkel via deze beide apps, Youtube geeft geen problemen of Blu-ray speler.

Re-boot van het toestel en/of updates geeft geen verbetering alsook de settings aanpassen ook niet.

De Sony KD AF8 is aangesloten via een LAN kabel voor deze beide apps.

(Telenet decoder en Blu-ray via HDMI)

 

 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welke instellingen heb je al geprobeerd aan te passen?

 

Zet de HDR-modus eens op uit en de verschillende beeldverbeteraars in de beide Apps.

 

Heeft de Telenet decoder deze apps er niet in zitten?

Zoja, doet het probleem dan ook voor?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
J.Bateau
Ontdekker

Op beide apps reeds geprobeerd, ook via Youtube.

Ik heb beide apps niet via de decoder van Telenet.

Deze storing doet zich niet voor als ik dit via de ingebouwde Wifi doe, maar is niet zo stabiel.

Snelheid via test app ook getest :

Mbps via LAN is slechts 88 Mbps / upload 40 Mbps

Mbps viw Wifi is 288 Mbps / upload 21 Mbps (wel duidelijk beter beeld bij Dolby Vision)

Zou een LAN to USB adapter helpen als ik deze gebruik via een USB poort?

Voorheen had ik dit probleem met de kleuren en helderheid totaal niet, nochtans is er niets aangepast aan de instellingen of aansluitingen.

profile.country.NL.title
gercokamsteeg
Ontdekker

Het vreemde is dat ik sinds kort ook verkeerd beeld heb. De kleuren zijn flets geworden en de tv is niet zo duidelijk, scherp hoe ie eerst was. 
ik heb het voornamelijk met gewoon tv kijken. 
Wel vreemd dat jij ook zo iets ervaar. 
zal het aan de Sony liggen???

ik heb een Af9. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit al uitgeprobeerd?

Zet de HDR-modus eens op uit en/of de verschillende beeldverbeteraars in de beide Apps.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
J.Bateau
Ontdekker

HDR modus lukt me niet om uit te zetten tijdens de Netflix app.

Deze staat in grijs, dus is niet te selecteren.

Ik gebruik nu een week of 2 de verbinding via Wifi ipv LAN en deze heeft geen enkele storing in kleuren of helderheid en geeft het beeld zoals het hoort te zijn.

Ik ga later nog wel es proberen via een LAN to USB adapter indien de Wifi toch niet zo stabiel zou blijven...

profile.country.NL.title
J.Bateau
Ontdekker

Ik heb geen problemen met de scherpte van het beeld, het waren telkens de kleuren en helderheid die telkens hun eigen ding deden...

Via HDMI gewoon televisie kijken of via de Blu-ray geeft dit niet, enkel via de beide apps van Netflix en Disney+.

De LAN netwerk kaart is gewoon te zwak, via Wifi is de verbinding vele malen sneller en is er totaal geen probleem meer.

 

Mvg,

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@J.Bateau  schreef:

 

Via HDMI gewoon televisie kijken of via de Blu-ray geeft dit niet, enkel via de beide apps van Netflix en Disney+.

De LAN netwerk kaart is gewoon te zwak, via Wifi is de verbinding vele malen sneller en is er totaal geen probleem meer.


Hoezo te zwak?
 
Google: Hoeveel Mbit voor tv?
Je hebt 25 Mbps aan downloadsnelheden nodig om interactieve TV te kunnen bekijken, in ieder geval om alles in 4K HD- of UHD-kwaliteit (ultra-high definition) te bekijken. Lagere snelheden zoals 10-18 Mbps werken voor videoformaten van lagere kwaliteit zoals SD (standard definition) of HD (high definition).
 

73's
 
I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
louisrr
Ontdekker

Hallo,

Hier sinds een paar dagen soortgelijk probleem: zodra Netflix het dolby vision signaal oppakt gaat het beeld op groen, de tv staat op vast internet.

Als ik de Netflix app via de Ziggo decoder bekijk speelt dit probleem niet…….???????

profile.country.NL.title
louisrr
Ontdekker

En opeens kwam er vandaag een update , alles werkt weer zoals het hoort.