annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bestanden afspelen

profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Bestanden afspelen

Hallo,

Sinds afgelopen kerst kijken we naar onze nieuwe KD49XH8596 Ultra HD led tv.
Een hele mondvol, en al veel plezier van gehad.

Nu wil ik een filmbestand (4K bestand, 3840p x 2160p) van 38 Gb groot afspelen, wat dus niet lukt.

Met de geïnstalleerde mediaplayer lukt het wel vanaf een USB flash drive, maar na ongeveer een uur

stopt ie ermee. Ik zie dan wel de goede kleurdiepte.
Als ik probeer af te spelen via VLC player lukt het met horten en stoten, maar zijn de kleuren weer wat fletser.
Los daarvan ziet de media player mijn netwerk niet. Alleen wanneer ik Vuze aanzet op de Mac ziet hij die wel.

VLC player ziet mijn netwerkje wel, maar doet er soms lang over om de inhoud te laden.

Wat zou een oplossing kunnen zijn; een externe harde schijf (SSD) aan de TV koppelen? En zo ja welke aansluiting zou dan het beste zijn? De USB 3 of de HDMI aansluiting?

Alvast hartelijk dank voor al het meedenken!

Hartelijke groeten,
Jasper Joppe Geers

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Yep, ook al uitvoerig mee bezig geweest, het nadeel daarvan is dat ie op de een of andere manier de kleuren niet zo vol weergeeft als de media player. Kennelijk is dat UHD verhaal nog best een uitdaging voor sommige players.
De enige (kleine) verschillen zie ik als ik binnen voorkeuren met die chroma instellingen speel, of switch tussen 16 bit of 32 bit RGB.. maar het maakt in VLC weinig uit.

Inmiddels ook wat kleinere bestanden geprobeerd. Eentje van 12,85 Gb. Zou toch te doen moeten zijn hè? Nee hoor, na 1 uur en 2 minuten slaat media player vast.

HG,
JJ. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik zou dan toch maar eens contact opnemen met de support van Sony.

Misschien weten zij nog een instelling of kunnen ze het meenemen in een update.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Ik doe mijn best. :slight_smile:

Maar hoe spelen jullie bestanden af? Via een NAS? streamen vanaf een PC of Mac?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@JJGeers  schreef:

Ik doe mijn best. :slight_smile:

Maar hoe spelen jullie bestanden af? Via een NAS? streamen vanaf een PC of Mac?

Rechtstreeks vanuit de netwerk-drive op de TV, zonder enige problemen, al zijn de bestanden niet van die grote als hier boven wordt vermeld.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!