annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bekend probleem 3D en Kodi

OPGELOST
profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Bekend probleem 3D en Kodi

Hoi,

 

Hier is al een post van, maar al een jaar oud. Ik heb kodi inmiddels geïnstalleerd op mijn Sony Bravia 4K ultra is 3d tv Kd-55x...

Echter zodra je in Kodi zit en je op het action menu knopje drukt van de Sony afstandsbediening, dan is de 3d functie nergens te bekennen. Al een Sideview app op mn telefoon geïnstalleerd maar dat werkt net zo goed niet. Nu heb ik ergens gezien op internet dat dit probleem bij Kodi 17.4 er niet is en bij de nieuwere versies wel. Maar een oude variant van Kodi downloaden en op de tv zetten gaat ook niet. Antwoorden zoals: bij Kodi zoeken, helpen helaas niet omdat het antwoord hierop is dat ik de oude variant maar moet downloaden en aangezien ik niet via google play een oudere versie kan downloaden of een apk via de pc kan downloaden omdat ik die niet kan openen via de tv.

 

Graag dus echt even hulp. Via de standaard app Video en VLC speelt 3d wel af maar heeft moeite en blijft redelijk vaak hangen, ondanks ik niet stream maar via een externe harde schijf films bekijk.

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Ik heb het probleem zelf al opgelost. De instelling van kodi stonden op 4K
en dan kan Sony niet een 3D afspelen. Zodra ik de de 4k terug gezet had
naar 1080p 60hz kon ik de 3D functie van de Sony tv weer gebruiken.

Mvg

Suzanne

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi, 

 

Wat vervelend om te horen dat het niet goed werkt. Heb je al contact gehad met support?

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Hoi Roos,

 

Sorry voor mijn hele late reactie, maar ik had geen melding ontvangen dat er een antwoord was gegeven.

 

Dit even ter zijde. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad omdat ik vandaag mijn nieuwe mediaplayer heb ontvangen, waarmee ik wederom hetzelfde probleem heb, aangezien bijna elke media player en streamer nu tegenwoordig met kodi uitgerust is.

 

De meneer wist hier helaas hier niet veel van en zou mijn dossier naar "boven" sturen, oftewel de technische dienst.

 

Ik heb deze aardige meneer ook al verteld dat ik meerdere remote control apps gedownload heb waaronder Sony Remote en Peel remote. Geen van beide kan echter de 3D functie omzeilen. 

Ook heb ik geprobeerd de Kodi 16.3 versie te downloaden, want ergens heb ik zien staan dat daar de bug is gefixt. Helaas niet mogelijk om die op een dichtgebouwde mediaplayer te installeren. Tevens geeft die aan dat die software verouderd is dus zet ie weer automatisch de nieuwe erop. 

 

Ik ben verder totaal niet technisch en weet niets van jailbrake af of andere technische termen. Het enige wat ik weet en merk, dat Sony, zodra die met kodi e.d. programma's moet samenwerken, dat de 3D functie eruit gebonjourd wordt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Suzanne 

 

 

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Suzanne, 

 

Ik maak uit jouw bericht op dat support jou heeft geadviseerd om een andere software versie te downloaden, maar dat dit niet is gelukt. Klopt dit? Zou jij jouw CaseID (die je als het goed is van support hebt gekregen) kunnen delen met mij in een privebericht? 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Hoi Roos,

 

Nee, dat heeft support niet aangeraden. De meneer wist er namelijk niet veel van af en zou het probleem meteen doorsturen.

Ik heb heel internet af zitten struinen naar oplossingen. 1 van de oplossingen zou zijn dat je de 16.3 versie van kodi moest downloaden omdat de nieuwe versie 16.5 ofzo, daar nog steeds een probleem mee had, maar op de 16.3 versie was het opgelost stond er. Dat was ergens op een forum. 

Case nr zal ik je privé toesturen.

 

Mvg

 

Suzanne

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Hallo,

 

Je kan wel een apk installeren vanaf een USB stick op je tv. Daarvoor heb je een file manager als Xplorer nodig. Kan je gewoon vinden in de Google Play store. Dan moet je wel onbekende bronnen toestaan in de instellingen maar dat meldt Xplorer gewoon en dan word je via het menu naar de juiste instelling gebracht.

 

Dus zoek de goede apk en installeer die via Xplorer. Je moet wel eerste oudere versie van Kodi verwijderen. Het is niet toegestaan een oudere versie over een nieuwe heen te zetten.

profile.country.NL.title
dedraadkwijt
Ontdekker

Ik heb het probleem zelf al opgelost. De instelling van kodi stonden op 4K
en dan kan Sony niet een 3D afspelen. Zodra ik de de 4k terug gezet had
naar 1080p 60hz kon ik de 3D functie van de Sony tv weer gebruiken.

Mvg

Suzanne