Deel jouw ervaring!
Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )
Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.
Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.
Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!
Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.
Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!
Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.
Hoi Josh,
Heb jouw oplossing geprobeerd op mijn KD-49XG9005, maar helaas. Onder de optie 'Melding' krijg ik alleen de optie om herkenning van het Dolby Vision signaal aan of uit te zetten. Fijn dat het bij jou is opgelost, maar bij mij nog steeds niet.
Gr. Guido
Hallo Guido,
Jammer dat het bij jou niet lukt, Dit was bij mij gewoon toeval om dit te proberen want ik werd een beetje moedeloos van die balk boven aan het beeld.
Succes Josh.
Ik kon via de instellingen ook de info balk uitschakelen. Ben benieuwd of het werkt. Dank voor de tip!
So far so good. Tot nu toe blijft de balk weg. Het vreemde is wel dat ik er met Netflix helemaal geen last van had. Weet iemand een verklaring daarvoor?
Hetzelfde zeer irritante probleem. We hebben een KD-49XG9005. Verschillende instellingen geprobeerd, maar niets helpt. Ik hoop op een snelle oplossing.
Hoi,
uiteindelijk was ik het wachten op de update zat en heb toch gevraagd om reparatie. Ze dachten toch aan een foutje in de Hardware. Daarom vandaag twee zeer vriendelijke monteurs op bezoek gehad. Deze monteurs hebben het moederbord vervangen van de tv. Na installatie bleek dat op het nieuwe moederbord nog een oudere versie van de firmware stond, namelijk de versie 6.6555. Hier heb ik wel de optie om de banner uit te zetten. Ik durf de tv daarom niet te updaten naar de nieuwere versie. Voor mij is het probleem in ieder geval opgelost en ik wacht even met installeren van updates voordat ik zeker ben dat het probleem niet weer terugkomt. Voor de anderen veel succes en hopelijk volgt voor jullie ook snel een oplossing.
groet,
Guido
Ik heb (gelukkig) geen last meer van de balken gehad, sinds ik dit in de opties heb kunnen uitzetten.