annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
amrnld
Lid

Lipsync, maar dan net een beetje anders.

 

Ik heb een Sony KD-65X8505C die wat lipsync kuren heeft.

 

Setup:

TV: als hierboven

Speakers: Optical out naar Sonos Playbar.

Signal: CI+ ZIGGO (of is het nu UPC) digitale TV

Probleem: Bij mij loopt het geluid achter op het beeld. Dit is lastig, want op beeld kun je geen vertraging zetten.

Het probleem doet zich alleen voor bij het kijken naar TV kanalen. Netflix, en films via een NAS draaien wel in sync.

De lipsync issues worden erger naarmate het kanaal langer bekeken wordt. Om een kleine indicate te geven.. Wimbledon.. je hoorde de klap tegen de bal pas als de bal al bijna bij de andere speler was aangekomen, tot zelfs het punt dat je bijna een "slag achter" lag.

 

Ik heb even mijn oude TV erbij gezet, en hier doet het probleem zich niet voor.

Tevens verschillende fiberoptic kabels gebruikt, Sonos gereset, TV gereset.. no joy.

 

Dit is werkelijk een lastige omdat normaal de beeldprocessing achterloopt op de geluidsafhandeling. Dat is ook makkelijk bij de stellen.

 

Iemand enig idee?

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer het eens met alle beeldverbeteraars uit te zetten, waarschijnlijk is het dan opgelost.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
amrnld
Lid

Dat zal ik eens gaan proberen.

Iets zegt mij echter, dat door de snellere beeldverwerking het geluid nog meer achter zal gaan lopen. Mijn beeld loopt voor op het geluid. Normaal loopt het geluid voor op het beeld

saravz
Ontdekker

I also have the issue that my USB stick sometimes doesn't get recognized by my 50W756C
And while I play a video (from the USB Stick using the normal 'video' app) I sometimes get black screen (audio is fine) If i restart the video everything works fine again!

saravz
Ontdekker

Zoals hierboven vermeldt wordt mijn usb stick soms niet herkend en verloopt het afspelen soms moeilijk... 

Ook wil ik graag vermelden dat wij niet ons kunnen aanmelden met een 2e google account bij de instellingen. Oftewel zie ik het aanmeldscherm maar kan ik niets invoeren, oftewel krijg ik een wit scherm zonder iets op genoteerd (met uitz. van de laadbalk en de refreshknop en de sluit-knop rechtsboven)
Wordt dit snel opgelost? 

 

Ook verkiest onze tv (50W756C) de 5.0 GHZ netwerk ipv de 2.4GHZ (hij wilt zelfs de 2.4GHZ netwerk niet herkennen/verbinden) (is geen probleem!! enkel een opmerking)

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt de spelmodus proberen. Meeste beeldverbeteraars staan daar uit

mozziej
Ontdekker

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe tv. 
Nu kom ik veel goede recensies tegen inzake de tv's van Sony met Android (na de update van juli). 

 

Ik heb een aantal vraagjes :
Zijn er mensen met de apps van NLziet en Film1 go? Wordt er 5.1 naar HDMI verzonden of is dit nog stereo?

Op dit moment gebruik ik een oude tv met daarop een digitale coax kabel om audio naar mijn Bose set te sturen. Echter wil ik graag genieten van 5.1 geluid vanuit de tv en geluid via NLZiet of Film1go (met surround). Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Ik ben erg benieuwd of dit namelijk ook 5.1 ondersteuning kent. MIjn huidige chromecast via een iPad biedt deze output niet. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik zie geen van beide apps in de Play Store staan. 

 

Je kunt deze apps waarschijnlijk wel casten, maar ik kan je niet vertelen of ze 5.1 doorsturen. 

profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

Bezit zelf een 43W805C en vraag me af of anderen er eigenlijk ook last van hebben dat je maar heel kort Teletekst kan kiezen? Alleen als ik net van zender ben veranderd of op "info" heb gedrukt kan ik naar teletekst toe, zodra ik iets langer wacht lukt dit niet meer.

Verder werkt teletekst ook niet echt lekker. Als ik naar de concertagenda ga bijvoorbeeld (NPO teletekst pag. 426 / 427) kom ik direct op subpagina 5 terecht terwijl subpagina 1 ook beschikbaar is. Verder bladert teletekst automatisch binnen de subpagina's dus als je op subpagina 1 zit springt teletekst automatisch naar subpagina 6 toe. Ook als je iets te lang wacht met het intikken van een paginanummer wordt automatisch het oorspronkelijke paginanummer teruggezet. (vermoedelijk dezelfde oorzaak) Als laatste heeft de NPO er last van dat de achtergrond niet netjes zwart blijft maar meekleurt met de hoofdkleur van de pagina. Dit zie ik niet bij andere zenders dus blijkbaar specifiek voor de NPO.

Roel100
Ontdekker

Pas in beZit van de kdl50w807c en heb ook problemen met teletekst. De tv geeft geen teletekst weer. 1x teruggesteld naar fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd. Toen had ik weer voor 1 x teletekst. Na diverse andere opties van de tv te hebben gebruikt, is de teletekstoptie weer weg. Irritant. De Sony helpdeks geeft aan dathet geen bekend probleem is en adviseert terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ben dus kennelijk niet de enige. Moet dus toch een softwareproblem zijn zoals ik al dacht.