annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe kijk je momenteel TV? 

 

Setupbox of CI+. En welke provider? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk via een HDMI kabel vanuit een setup box. Herken de bovengenoemde teletekst problemen niet met de CI+ module van UPC.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

CI+ dus. Een Smit 1.3 op Ziggo.

 

Voor de duidelijkheid: Ik heb dus wel teletekst maar als ik niet direct naar teletekst ga zodra ik van zender ben gewisseld of op "info" heb gedrukt lukt het verder niet meer om nog teletekst te selecteren.

 

Nog een opmerking rond het gebruik van teletekst: Doorbladeren stopt zodra je bij de laatste subpagina bent aangekomen. Zelf lijkt het me handiger als je dan automatisch weer op de eerste subpagina terecht komt en niet helemaal moet terugbladeren.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat gebeurt er als je via de fta kanalen zonder de CI+ module teletekst gebruikt, zelfde problemen?

 

Met de introductie van de Android software is het gebruik van teletekst anders dan we al die jaren gewent zijn.

 - Ontbreken van de oke toets om een pagina nummer direct te selecteren.

 - Functie van de kleuren toetsen.

 - Doorbladeren blijft niet vaststaan op de subpagina.

 

Ofdat het aan wordt gepast is maar de vraag, teletekst van diverse omroepen (behalve nog in NL)  wordt de laatste tijd steeds minder aangeboden.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Naar verwachting zal eind september een firmware update beschikbaar zijn om het herstart issue met CI+ op te lossen. 

profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

Goede tip. Zonder de CI+ module heb ik dus geen enkel probleem. Ook reageert de TV nu vlotter op het intoetsen van de paginanummers. Ik had verwacht dat de fta kanalen sowieso buiten de CI+ module zouden omgaan, maar dat is duidelijk niet het geval dus.

Dat teletekst veranderd met de introductie van de Android software is logisch maar om doorbladeren niet te laten vaststaan op de subpagina is een onhandige keuze in de app. Subpagina's moet je alleen in het geheugen vervangen als teletekst ze actualiseert niet ook nog eens op het scherm tonen. Idem als er net een paginanummer is ingetoetst, eerst in het geheugen kijken wat de eerst beschikbare subpagina is en indien aanwezig deze op het scherm tonen.

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

De volgende vervelende issues heb ik op dit moment:

- uitvallen tijdens het tv kijken. Bij het opnieuw opstarten krijg ik usbmsgservice is gestopt en dat 4x.

- Info balk blijft tijden het zappen staan en gaat pas weg als je 2 keer op de info knop drukt op je afstandsbediening

- 3D is niet altijd beschikbaar en helft van het Action menu mist

- Geluid is vaak niet synchroon. Veel lipsync issues nog steeds

- Enorme fluittoon als de tv standby staat icm de soundset ivm CEC bediening?

- Output optische kabel kan niet heel hard gezet worden. Als je vanuit het tv kijken naar het home menu gaat springt het geluid wel harder. 

- als je snel door de gids bladert loopt deze vast

- als je wat meer kanalen doorzapt blijft de tv ook hangen

- zappen is enorm traag met de ci+ module

 

Dit zijn de issues die ik na anderhalve maand tegen kom. Ik wacht de komende firmware update nog even af. Die zou toch 17-8 uit komen heb ik gehoord?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee, heb ik hierboven al gemeld. 


Eind september. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Dan ga ik toch twijfelen om mijn tv terug te brengen omdat deze niet voldoet aan de verwachtingen. nog anderhalve maand wachten op een update en dan nog niet 100% zeker weten of het werkt is erg vervelend. Al paar keer momenten gemist omdat mijn televisie opnieuw aan het opstarten was. 

amrnld
Lid

Ik zit ook een beetje op deze lijn. Het is niet alleen dat het niet aan de verwachting voldoet, maar het toestel voldoet ook niet aan hetgeen geadverteerd wordt op de website van sony (m.b.t. USB HDD recording).

En om nu 4 maanden na aankoop te wachten tot het toestel naar behoren werkt (wat ook nog niet gegarandeerd is),, is niet echt acceptabel.Jammer, want de beeldkwaliteit is wel perfect.