Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Giseren wat nieuws meegemaakt. Er was aan het eind van de avond een discrepantie tussen beeld en geluid. Het geluid bij Umberto Tan liep achter bij het beeld. Ik maakte dat nog niet eerder mee.
Hallo
Hier ook gisteren avond voor het eerst, ging de tv veel sneller zappen (normaal iets te traag). Ik dacht wow, dat gaat goed. Tot dat ik de tv uit wilde zetten, dat ging niet helemaal als het moet. Het uitzetten ging erg snel,(te Snel) , maar de tv sprong spontaan weer aan. En dan tot 4x toe. Android was weer helemaal de kluts kwijt.
Fixmeplease
Hier een tweede update van mijn zijde betreffende v2.647.
Type toestel: 55x8509c
Software versie: PK2.647.0052EUB (na installatie gelijk fabriekinstellingen terug gezet.)
CI+ Module: Quantis v1.3
Netwerk: (oude) Ziggo Den Haag.
5. De 'discover' functie werkte een tijd niet meer naar behoren. Ik kom erin, maar een kanaal kiezen danwel scrollen van favorieten 1, naar boven. Eentje omhoog om vervolgens te blijven hangen op de Radio. Inmiddels staat de TV nu een uur aan en 'werkt' weer normaal.
Gaat hier nog steeds goed dus wij blijven voorzichtig posetief, klein ergenisje blijft het trage zappen van de TV kanalen. De Info balk zou b.v bij het inladen sneller kunnen verschijnen en verdwijnen, ja ik weet het je kunt deze uitzetten..
Ook als je via Guide werkt naar behoren als je een herinnering plaats erg leuke en handige optie, maar is allemaal beetje aan de trage kant.
Verder het gebruik van het smart gebeuren.. mis echt bruikbare APPs zoals NPO en HBO .. Dus gewoon meer APPs moeten beschikbaar komen. ook zou et fijn zijn dat de niet gebruikte standaard APP op een gemakkelijke mainier verwijderd zouden kunnen worden.
De tv word elke avond helemaal uitgezet (van de stroom af) opstarten duurt beetje langer maar we besparen weer wat stroomkosten uit, de tv staat niet elke dag aan.
Sony 43x8305c met CI+ kaart
Verwachting is dat vandaag de firmware update op de website beschikbaar is.
Ik zal de beginpost updaten en een reactie plaatsen zodra het live staat.
Zojuist heb ik de nieuwe versie van de firmware gedownload. Versie 3.155
Het heeft wel een vreemd versienummer. Ik vermoed dat Sony even per ongeluk een verkeerde versie beschikbaar heeft gesteld. Als je nu naar de site gaat zie je weer de oude 8 december versie.
En nu weer v3.155
Gisteren V3.155 geinstaleerd zonder problemen via USB.
Daarna uitgebreid gepoogd een vastloper te veroorzaken maar niet gelukt!!
Net voor de Kerst toch hoop aan de horizon?