annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Lucasmos

 

Dat ChromeCast en de screen mirroring functie uitvalt wordt mogelijk veroorzaakt door het externe apparaat wat gebruikt wordt.

De Android NPO app op zowel de Tablet's als telefoon werkt hier naar behoren zonder enig probleem.

 

Is de software up-to-date?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als er problemen zijn met het update van de firmware.

 

De mogelijke oplossing:

• Put two copies of the firmware file on the same USB stick

• One of them with the original name

• And the other one renamed as 'upgrade_uploader.pkg'.

• Then  connect the USB stick to USB port 2.

• And then see if the update process will start as intended.

 

suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Paar vragen/issues

 

1. Waarom is de optie 3D niet altijd beschikbaar. Soms wel en soms niet in bijvoorbeeld Youtube.

2. Is er een mogelijkheid om een herstart te geven aan de televisie zodat alle programma's/apps gesloten worden.

3. Komt er een mogelijkheid om keybinds te maken. Zodat je alles kan bedienen met je controller/keyboard

 

rocdefrost
Ontdekker

Ik heb inmiddels HD tv.....moest een nieuwe CI+ module hebben, erg stom dat ik daar niet eerder achter ben gekomen.

 

Nu nog het issue van Google Play......ik kan nog steeds geen apps installeren. Heb alles wat er op internet te vinden is over dit probleem al geprobeerd: cache wissen, applicatie data wissen, etc.....

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt helemaal niets installeren? 

Dat is erg vreemd. Heb je alle voorwaarden geaccepteerd bij het instellen? Dus zowel van Sony als van Google. 

 

Anders even een factory reset proberen en weer inloggen met je Google account. 
Wat voor foutmelding krijg je als je iets installeert? 

 

En als laatste, welke firmware versie en welk model heb je? 

rocdefrost
Ontdekker

Ja ik heb zowel het Google als Sony account geinstalleerd en alle voorwaarden geaccepteerd. In de Google Play Store klik ik op installeren bij een app, het lijkt dan dat het installeren begint maar direct komt de knop "installeren" weer tevoorschijn. In de apps lijst staat in app met een grijze achtergrond. Als je er op klikt kom je weer in de Play Store.

 

Ik heb een: Sony KDL65W855. Ik heb de laatste firmware versie.

 

Ik ga denk ik de factory reset proberen. Heb ik volgens mij ook al eens gedaan.....wordt er moedeloos van. Die Play Store is wat deze tv leuk zou moeten maken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd ofdat het lukt na factory reset.

 

Welke app is het eigenlijk?

Hier kan ik zelfs buiten de Playstore app's installeren via een truc, bijv. FoxSports,Sport1 en Film1 met het account van een vriend.

 

De W855c bedraad of draadloos aangesloten?

 

suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
MacGillie
Ontdekker

Sinds kort een nieuwe Sony KD55x8509c met Quantis v1.3 CI+ module. Tot zover goed beeld. Maar de software... Ik blijf op hopen op een snelle verbetering.

Maar zappen gaat ergens niet goed. Zover ik kan zien zie ik 2 software bugs.

 

Eerste issue:

Alle Ziggo HD kanalen in de favorieten lijst 1 gezet. En met 'discover' deze lijst geselecteerd. Ook geeft de TV aan: 'kanaalmodus is favorieten 1'. Uitgaande dat het betekend dat hij nu de lijst van favorieten 1 op/neer gaat (en de rest negeert, SD kanalen in dit geval).

1. Zappen met < Prog. + > & < Prog. - >. Kom nooit tot het einde/begin van de favorieten lijst. Ik kom bijvoorbeeld uit op een ander (lager) kanaal na een aantal kanalen (random aantal) te hebben gezwommen.
2. Zappen van kanaal 11 (FOX HD) naar het volgende kanaal. Komt uit op 12 (Ziggo TV). Niet HD. Het volgende HD kanaal is 14 en zou ik naar aanleiding van de favorietenlijst verwachten.

Mis ik hier iets qua functionaliteit? Of is er een software bug? Is dit te reproduceren met iemand die een X85c model heeft?

 

Tweede issue:

Regelmatig blijft de zender/programmae informatie boven in beeld staan.

 

Software versie: 5.0.2 (Build: SVP4kDTV15_EU-user 5.0.2 LGY75.S143 2.287 release-keys).

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Issue 2 heb ik ook last van. om weg te halen even 2 keer de info knop indrukken. Maar dat zou zeker niet moeten. Ik werk niet met favorieten. Maar ik zal het vanavond even kijken hoe dat zit en zien of ik hetzelfde probleem heb.

MacGillie
Ontdekker

Derde issue:

TV is nu voor de tweede keer vastgelopen op het beeld. Wel geluid geen beeld via digitaal Ziggo signaal.

 

Vastgelopenbeeld.jpg

 

Hoop niet dat het zo blijft anders gaat deze mooi terug. Hiervoor geef ik geen knaken uit!

 

Sony, PLEH!