annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
jeroengroter
Ontdekker

Hartelijk dank, ga het vanavond doen als ik thuis ben. (65X8505C)

Is het bekend wat er allemaal in de update zit (naast de "extra" functies)? 
We wachten allemaal met smart op de 5.1 doorgifte van Netflix en apps.
Of helemaal een upgrade van Android TV naar 5.1?
Valt er iets te verwachten wat betreft de overall performance qua snelheid?
Minder vastlopers?
Zat in deze update de HDD recording?
Zijn er Apps tegevoegd?
Is de PAP nog steeds Oktober?
NPO Casting opgelost?

Denk dat veel gebruikers erg geinteresseerd zijn in een uitgebreide changelog van deze update...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

OVER DEZE DOWNLOAD

  • Naam: Firmware update to v2287 for TV
  • Releasedatum: 15-07-2015
  • Moet ik een update uitvoeren? Uw firmware is mogelijk al bijgewerkt, zeker als u een nieuw Bravia-televisiemodel hebt. Als u twijfelt, kunt u gemakkelijk controleren welke versie van de firmware u hebt.
  • Voordelen en verbeteringen:
    • Adds support for Internet browser
    • Adds support for PlayMemories Online
    • Adds support for PlayStation Now
    • Improves the Wi-Fi connectivity of the TV
  • Beperkingen: enkel voor gebruik met in Europa verkochte televisies. De verschillende modellen worden niet in alle landen verkocht.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

Hallo,

 

na update 2287 voelt de tv iets vlotter aan. :slight_smile:

 

ITV 002 (ziggo) is nog steeds "(tijdelijk) niet beschikbaar" terwijl ik wel de melding krijg dat ik bijv met de rode knop ziggo on demand zou kunnen oproepen. werkt dus (nog) niet.

 

support internet browser:
gezocht in de playstore naar google chrome, maar ik krijg geen hits, ook niet van andere browsers. (dd 15-07)

 

Typefout:
het menu menu, kopje toegankelijkheid & ..?.?..  bevat een typefout.

 

Andere dingen heb ik nog niet naar gekeken. Ik krijg wel de indruk dat we op de goede weg zitten :cool:

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kijk eens onder je apps van het toestel, een rode "O".

 

Er zijn nog meerdere typvouten te vinden, zoals hierboven al is gemeld.

 

We zijn nu lekker op de goede weg.

 

 

veel plezier ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jeroengroter
Ontdekker

Ik lees op de UK Community site dat de laatste update ervoor heeft gezorgd dat alles (menus e.d.) soepeler lopen. Goed nieuws dus. Toch ben ik erg benieuwd naar de volgende zaken:

- Waarom is er nog steeds geen Netflix 5.1 doorgifte? Ligt dat aan Netflix of aan Sony?
- Ik baal er echt enorm van dat USB HDD Recording nog steeds niet is geregeld. Wanneer ik had geweten dat dit niet op de TV zat, had ik deze TV niet eens uitgekozen!

Mijn vraag aan Sony is: Waarom duurt het zo lang om een bestaande functie die zelfs voorkomt op TV's van jaren geleden op een 2015 TV te krijgen?
- Klopt het dat Playstation Now niet voor NL is?
- Is het te verwachten dat RTLXL/KIJK/NPO met een app komen, of moeten we dat maar helemaal vergeten? Helaas werkt casten niet met de NPO app via een smartphone. 

Heel graag antwoord op deze vragen, dank!

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Waarom kan de tv niet op 3d gezet van uit een app. Voorbeeld is dat ik Kodi heb geinstalleerd. Daar speel ik 3d films in af. Maar de tv kan niet op 3d gezet worden. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

 

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden. 

 

 

- Waarom is er nog steeds geen Netflix 5.1 doorgifte? Ligt dat aan Netflix of aan Sony? 

Ligt aan het toestel. Netflix is niet de enige app die hier last van heeft. Er moet een update komen die voor alle apps zorgt dat 5.1 doorvoer werkt. 
- Ik baal er echt enorm van dat USB HDD Recording nog steeds niet is geregeld. Wanneer ik had geweten dat dit niet op de TV zat, had ik deze TV niet eens uitgekozen!

Mijn vraag aan Sony is: Waarom duurt het zo lang om een bestaande functie die zelfs voorkomt op TV's van jaren geleden op een 2015 TV te krijgen?

Software van het toestel is compleet anders anders als de voorgaande modellen. Daar werd als het ware doorontwikkeld op het bestaande platform (ook op achtergrond een vorm van Android). En nu is het echt een comleet vernieuwde omgeving. 
De proiriteit is er om het zo snel mogelijk werkende te krijgen. Maar omdat Nederland niet het enige land is wat dit wilt hebben, moet er een oplossing komen voor een aantal regio's tegelijk. 
- Klopt het dat Playstation Now niet voor NL is?

Kan goed kloppen. PlayStation Now is op de PS4 en PS3 ook niet beschikbaar. Dat het in de Patch notes staat, komt omdat het wel beschikbaar is in andere landen in Europa zoals Engeland. Die patchnotes zijn puur gekopieërd en niet allemaal relevant voor Nederland. 
- Is het te verwachten dat RTLXL/KIJK/NPO met een app komen, of moeten we dat maar helemaal vergeten? Helaas werkt casten niet met de NPO app via een smartphone. 
Dat ligt bij RTL/KIJK/NPO. Als zij hun bestaande app beschikbaar maken op Android 5.0 dan is het meteen ook te gebruiken op de TV. Tot op heden werkt casten bij meer apps die niet op de TV zitten niet naar behoren. Dat is niet gebruikelijk en zou wel moeten werken. Dus dat zal een fix krijgen vroeg of laat. 

rocdefrost
Ontdekker

Ik heb sinds gisteren een KDL65W855. Helaas werkt niet alles, kan iemand mij helpen met het volgende:

 

- ik ontvang alleen SD kanalen en geen HD, ik woon bij Utrecht en mijn kabelleverancier is ZIggo

- ik heb wel toegang tot de Play Store maar ik kan geen apps installeren, als ik op installeren klik lijkt het of e start maar de app installeert niet. Er komt wel een icoon op het startscherm, als je daar op klikt komt je weer bij de app in de Play Store met de installeer button.

Lucasmos
Ontdekker

Goedenavond,

 

ik heb een paar problemen ondervonden met mijn Sony kdlw805c

 

- chromecast functie valt na een paar minuten uit wanneer die aan streamen is dit geldt ook voor de screen mirroring. verder werkt de chromecast helemaal niet met de NPO app. 

 

- tv valt soms ineens zomaar uit en dan gaat die weer aan.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@rocdefrost

 

Standaard en gratis ontvang je op het digitale netwerk de standaard (30) SD kanalen en de NPO 1,2en 3 in HD zonder een CI+ module.

Als je nu al gebruik maakt van de CI+ module, is deze wel uit te lezen in de digitale settings?

 

Het is wel een vereiste om zowel Sony als Google toestemming te geven.

 

 

73's

 

 

 

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!