Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ontwikkelingen op forum vanaf introductie Sony AndroidTV bijgehouden. Vandaag geregistreerd.
Begin juli 2015 aangeschaft: KD43-X8309C
-1 HDMI device aangesloten, UPC Horizon Mediabox.
-Toestel is met 2mtr CAT7 netwerk kabel verbonden met een TP-Link Archer C8 Gigabit router.
-Alle functionaliteit welke niet wordt gebruikt (bluetooth, wifi, led) uitgeschakeld.
-Alle synchronisatie rondom Google account uitgeschakeld.
-Homescreen aanbevelingen geminimaliseerd, geheel uitschakelen werkt niet (google movie aanbevelingen staan aan, die van Sony zijn helemaal bagger).
-Beeldinstellingen: Gebruiker, alle digitale functies uit, Kleur: Expert1
Gebruik:
-TV kijken doormiddel van UPC Horizon mediabox (3u per week)
-Films streamen over netwerk (Aan de USB3.0 poort van de C8 hangt een Sandisk Cruzer Extreme 64Gb 3.0 USB stick met content). (2 tot 4u per week)
-Google Cast om foto's/video's te tonen (zo nu en dan)
Algehele performance van toestel vanaf begin aan niet erg indrukwekkend.
Traag!
Zeker als ik deze vergelijk met andere Android devices (Nexus telefoons en tablets, Sony Xperia Compact Z3 of Android mini PC's zoals Remix van Jide tech).
Software upgrades leiden tot minimale verbeteringen of zelfs tot verslechtering.
Vanaf begin af aan problemen met performance en casting functionaliteit, geen last gehad van reboots of andere issue's.
Sinds v2674 heb ik last van een reboot probleem voornamelijk tijdens streamen (Film selectie met ES file Explorer (netwerk), afspelen met MX player).
Ik ben niet het type gebruiker dat veel energie gaat steken in een niet functionerend apparaat.
Of het door software of hardware wordt veroorzaakt kan me niet boeien.
Mijn toestel valt tijdens het gebruik uit en dus functioneert het niet.
Niet de winkelier maar Sony is in deze verantwoordelijk.
Ik eis op korte termijn een formele reactie van Sony.
(Ben een geregistreerde eigenaar van een KD-43X8309C dus Sony heeft mijn contactgegevens)
Met vriendelijke groet,
Erwin van Hunen
Hier een update van mijn zijde.
Type toestel: 55x8509c
Software versie: PK2.647.0052EUB (na installatie gelijk fabriekinstellingen terug gezet.)
CI+ Module: Quanties v1.3
Netwerk: (oude) Ziggo Den Haag
1. Favorieten lijst werkt nog steeds niet correct. Hetzelfde als eerder aangegeven in draad/forum. Ik kijk hoofdzakelijk naar mijn 'favorieten 1. In favorieten 1 heb ik alle HDTV kanalen staan van mijn Ziggo abonnement. Maar bij het zappen met kanaal + of kanaal - in de favorieten lijst 1. Random start deze opnieuw vanaf het begin. Oftewel NPO2 HD bij +. Kennelijk slaat deze het huidige nummer niet goed op. een proces of ding waarbij het huidige nummer word overschreven?
2. Favorieten lijst 1 houd het toestel niet vast als 'Kanaal modus'. Soms gaat hij terug naar de normale TV kanalen en pakt hij weer alle opvolgende kanalen. Een voorbeeld: kanaal 13=Ziggo TV) is een SD kanaal tussen 2 van mijn favorieten (12=RTLZ HD en 14=Ziggo Sport HD). Favorieten 1 als kanaal modus zou deze 13 overslaan.
3. Info bar blijft regelmatig staan. Deze moet handmatig weggedrukt worden (BACK of I+ knop). Nu is dit iets wat ik heel vroeger op een hele oude Sony Trinitron tegenkwam waarbij de groene cijfers in beelc bleven staan bij de TV van (overleden) groot ouders. Nu was dit middels een enkele toets op de AB in te stellen. Altijd aan of enkel bij kanaal wisseling. Nu vraag ik me af of een dergelijk functie geïmplementeerd is op Android TVs? Zo ja, hoe werkt dit? Hoe kunnen we 'altijd' of 'tijdelijk' kiezen?
4. Vanuit het menu terug naar TV kijken duurt soms erg lang met een grijs beeld.
Ben blij dat er enige verbetering is. Maar minder blij van 'simpele' en 'primaire' functies niet volledig werken zoals de favorieten lijst en info bar. Misschien dat andere fora leden zich herkennen in mijn problemen?
Hallo
erwinvhunen
Hier hetzelfde. Deze 55x9305c bij plattetv gekocht en ook in juli, en tot nu aan toe en bak ellende.
Sony heeft hier geen oplossing voor maar willen niet toegeven. In england zijn zommige winkels begonen met geld terug dus het gaat de goede kant op.
Ik zit nu te wachten met actie van plattetv.nl , ik zie wel waar ze mee aan komen. Anders wordt het via EU regels en geld terug.
Genoeg is genoeg, wij zijn ook heel geduldig geweest maar hoe lang moet je dit spelletje spelen.
De laatste update heeft niks opgeleverd. En de volgende leverd ook niks op.
Mensen blijven speculeren , hardware/software , buffer, stackoverflow, ziggo, noem het maar op, of je moet alles uitschakelen om en werkende tv te krijgen, kom op. Het is een fiasco.
Ik heb de laatste 20 jaar sony gehad, en zit trouwens ook in elektronica dus ik heb het een en ander wel gezien ,maar dit is echt en flop.
Hier op de forum zijn de experts bezig om de boel rustig te houden en moet ik zeggen dat doen ze goed..
Het beeld is goed, en de tv ziet er goed uit, maar en tv zonder werkende software heb je niks aan.
Fixmeplease
Op een homecinema website staat nu ook een artkel gewijd aan de problemen met deze android Sony televisietoestellen. Wellicht dat Sony zich nu wat meer gaat inspannen om hun naam van deze blaam te zuiveren.
Petere6
Ik heb gelijk een reactie neergezet bij homecinemamagazine website via jou link
Zouden er meer moeten doen!!
Ik heb ook contact gehad met plattetv.nl, die stuurt je door naar Sony. We worden nu al een half jaar aan het lijntje gehouden en nu weer een update in februari 2016. Het moet niet gekker worden. Als je een tv wilt kopen is kan je alle hulp krijgen bij platte tv, maar als er problemen zijn dan wordt het moeilijk! Zij kunnen toch ook eens met Sony overleggen, ze weten van de problemen aangezien ze de tv niet willen inruilen.
Ik hoop dat we nu eens serieus genomen worden. Ik ga nu ook kijken om verdere stappen te ondernemen!
55x8505c met laatste update v2647
Kijk Tv ongecodeerd via kabel
Na twee weken beperkt gebruik:
Positief:
+ Over het algemeen heeft de update bij mij een redelijke verbetering gebracht t.o.v. de (dramatische) performance tot die tijd, m.b.t. vasthangen AB, vastlopen tv bij tv kanaal wisselingen of schakelen tussen HDMI 3 (blu ray) en tv, zwarte scherm met behoud van geluid. Dit vond dagelijks! plaats bij beperkt gebruik van paar uur per dag. Enige remedie, het uittrekken van stekker.
Negatief:
-Tot nu toe is tv twee maal vastgelopen: Na kanaalwisseling bij tv kijken, en na een uurtje Youtube gebruik. Zwart scherm met geluid. Enige remedie, stekker eruit.
- Bij kijken van youtube filmpjes, ging soms geluid en beeld steeds minder synchroon lopen
- Ik krijg nog steeds de melding door het beeld flitsen bij NPO1,2,3:
"This XML file does not appear to have any style information associated wth it. The document tree is shown below <h1>Bad request</h1>" . Dit heb ik bij mijn vorige Sony HD tv nooit gehad.
- Info balk blijft soms staan (weg te krijgen door op i+ op AB te drukken)
- Zappen/zender wisseling gaat super traag
Al met al nog verre van acceptabele situatie, en raad nog altijd vrienden en bekenden sterk af deze tv's te kopen.
petere6 schreef:
Op een homecinema website staat nu ook een artkel gewijd aan de problemen met deze android Sony televisietoestellen. Wellicht dat Sony zich nu wat meer gaat inspannen om hun naam van deze blaam te zuiveren.
Dat is onzin Peter. Ik snap dat je het niet genoeg vindt als de software niet optimaal werkt.
Je kunt erop vertrouwen dat Sony alle mogelijke opties aan het onderzoeken is om de software op alle niveau's te verbeteren.
Vergis je niet dat er één fix moet komen die in alle landen, alles oplost. En omdat niet iedereen, laat staan elk land dezelfde issues ervaart, is dit proces omvangrijk.
Bedankt verder voor de duidelijke feedback.
De ontwikkeling van de software ligt helaas niet lokaal bij ons. Ik zou dolgraag inhoudelijk ingaan op andere zaken die hier genoemd worden, maar meer info dan de eerder genoemde feiten heb ik niet.
Het enige wat we kunnen is zo goed mogelijk aantonen wat er mis is.