annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
pzeelen
Ontdekker

Heb vandaag de TV geinstalleerd en de Smits CI+ 1.3 ingestoken. Werkt vlekeloos. Alle Ziggo zenders goed te zien, ook de On Demoand (met de rode knop) werkt prima.

Kan iemand zeggen of ik ook de ReplayTV gids kan gebruiken die op de Horizon zit, hiermee kun je 7 dagen de gemiste uitzendingen terug kijken (gratis)

mootje1965
Ontdekker

Net weer een spontane reboot gehad

Ook weer terug van weggeweest na de recente update!! 

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Hier ook netjes de Update gedaan op 8 December... zoals verwacht werkt het (nog) goed geen problemen ondervonden, dus wij blijven voorzichtig posetief 

Heb geen extra toevoeging gevonden, voor mijn gevoel gaat het zappen iets sneller zoals ik al eerder vermeld heb,

maar nog mag best wat sneller 

De CI+ kaart van upc geeft geen problemen,al duurt het soms (heel soms) even dat hij de kaart herkend 

wij gebruken de standaard SmarDTV deze heb ik gekregen bij mijn UPC abo jarne geleden.

Het is alleen nog wachten dan op de HDD rec en de extra's die nog niet werken

p.s

De Sony TV is wel afhankelijk van een sterk signaal, bij mijn oude Sony (KDL40ex711) had ik geen antenne versterker nodig om zonder problemen te kunnen kijken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@romeije59

Hier wordt het toestel meestal uitgezet op een FTA kanaal (NPO1,2 of 3), zodat bij het opnieuw aanzetten er direct beeld wordt getoond en niet de decodering van de smartkaart eerst moet doorlopen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
RichardN123
Ontdekker

Ook hier een versterker nodig. Verder nog steeds positief. Geen herstart tot dusver. Alleen uit standby halen duurt relatief lang en het schakelen tussen zender en gids gaat zoals door anderen beschreven stroef. Ben benieuwd naar de reactie van Sony. Niet alleen of de symptomen beschreven na de 8dec release herkenbaar zijn maar ook of deze serie binnenkort wordt gecertificeerd door ziggo. Mvg, Richard
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Reacties zijn zeer wisselend van persoon tot persoon.
Ik zal alles wat geplaatst is rapporteren, zodat er naar een oplossing gezocht kan worden. 

Zodra ik meer weet over hoe dit opgevolgt wordt en wanneer, laat ik het weten. 
Blijf vooral feedback geven. Dat is voor ons zeer waardevol. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Als je vanuit het menu een herstart van de tv doet is deze vaak weer snel. Na 1 a 2 dagen moet je dit weer doen. Dan is het nog redelijk te doen. Probleem is vaak dat als de tv traag is het 5 minuten duurt om bij deze optie te komen. Zou mooi zijn als er in het hoofd menu gelijk een knop zou zitten voor herstart ofzo.

mootje1965
Ontdekker

De tv reboot zich spontaan uit zichzelf op

Is nu mijn ervaring 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zit dat niet onderin, bij Power? 

Enige advies wat ik kan geven is een fabrieksherstel. Dat zal enige errors in het systeem die opgestapeld zijn, weghalen. 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Mijn KD65X8505C (via mediaplayer) is nu weer een week probleemloos, alleen de eerste dag na de update het probleem zwart beeld met geluid en een AB (beide, ook van de mediaplayer) die niet werkte.

Ik las dat iemand zijn TV had ingeruild via een webshop (PlatteTV) en een leuke inruil kreeg. Ik heb ook een inruil (voor de gein) voorgesteld aan deze webshop, maar ze wilden deze TV beslist niet inruilen en ik moest het maar via Marktplaats verkopen. Kortom wil jij je TV inruilen dan kom je van een koude kermis thuis.

Ik hoop dat mijn TV probleemloos blijft werken,  want het beeld fantastisch. Hopelijk dat Sony met een alles dichtende update komt, want je wilt wel een TV zoals die is beloofd en aangeprezen in de folders en websites door Sony!