annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Dogan1982
Lid

@pa3eia

Is niet helemaal wat ik bedoelde.

stel je bent rtl7 aan het kijken druk op guide en wil weer terug naar de tv. Krijg altijd nederland 1. Klik maar is op je tv knop als je al tv aan kijken bent. Gaat terug naar Nederland 1. 

 

En nog even over je opmerking van dat de infobalk maar uitgezet moet worden is onterecht. Het fenomeen infobalk bestaat al 20 jaar op televisies en het is bijna een wet dat een infobalk hoort te verdwijnen uit zich zelf. Dit is een basisfunctionaliteit die hoort te werken. Waar het aan ligt blijft oninteressant. Mijn Sony tv van 10 jaar geleden heeft wel een infobalk die verdwijnt. En mijn beeldbuis sony ook. 

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Direct hier uitgeprobeerd,

RTL7 kijken - Guide oproepen - NPO2 info bekijken - TV toest indrukken, het resutaal is dat hier het toestel terug gaat naar RTL7.

 

Infobalk direct weg:

druk op de i+ toets, tja een handeling extra op dit moment bij sommige DVB-C kijkers in een bepaald gebeid van NL.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Ik kijk via hdmi, horizon box....Heb dus geen last van de vastlopers tijdens tv kijken. Als bij mij de info balk blijft staan helpt het niet om op de info knop te drukken of op back, schakelen naar een andere bron werkt zelfs niet, dus die extra handeling gaat voor mij alleen op door een herstart . Maar zoals ik al zei dit gebeurt niet vaak

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Als je via horizon box kijkt wat heb je dan aan de info bar? die is toch van de tv zelf en als je via hdmi kijkt heb je de info bar toch niet? 

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Ik bedoel de info bar boven beeld waar de resolutie word weer gegeven en het audio formaat.

Mijn fout dacht dat jullie die bedoelde naar dat die dus al een aantal keer niet weg te krijgen was bij mijn toestel

amrnld
Lid

Even een kleine update:

De info bar blijft bij mij ook soms staan. Soms ook niet. Ik druk hem gewoon weg and het was ook niet mijn eerste bron van ergernis.

 

Behoudens de vreemde verschijnselen vanmorgen ben ik verder vanavond geen vreemde vastlopers, crashes en vertragingen meer tegengekomen.

We kijken het nog even aan met goede moed 🙂

 

Het lijkt overigens wel of de beeld kwaliteit iets minder is(lijkt een beetje op beeldruis).. Ik zie nu In ieder geval donkere vlekken in de hoeken van het scherm. (de vlekken lijken me geen gevolg van de upgrade. Ik zal eens wat testpatronen en kleuren draaien om te zien hoe dit zich verhoud). Ik zal ook nog even een factory reset doen om helemaal fris te starten.

 

 

Funzke
Ontdekker

ook bij mij nu geen vastlopers, vanaf gisteravond 2100 uur tot 0100 uur en vandaag van 10.00 uur tot nu geen problemen, wat de vastlopers betreft.  Ergens eerder in dit topic gelezen dat dit een update is/was voor alleen de vastlopers, de rest ( voor mij alleen betreffende TV DIGITAAL ) zal hopelijk eind november in orde gemaakt worden. Dus:

  • infobalk verdwijnen na een paar seconden ( valt nu af en toe weg maar meestal niet )
  • zappen moet veel sneller
  • de guide knop kunnen instellen voor je favorietenlijst, als HUMAX dit kan zal Sony het toch ook wel kunnen?
  • het standby stroomverbruik minimaliseren. ( als laatste actie van de update werden 199 apps geoptimaliseerd, welke blijven open staan in standby?)
  • kunnen opnemen
  • de PIP of PAP

Zolang het zappen nog hopeloos is, blijf ik toch maar kijken via mijn HUMAX, veel sneller en veel beter leesbaar met fatsoenlijk grote letters.  

 

 

 

Funzke
Ontdekker

en helaas :  00.30 uur nu ook een vast loper met ''snel''  zappen. Kan nog wel via de HOME knop door het menu, maar er werkt verder niets meer. Nu uitgezet, dat duurde zeker 30 seconden voor ie helemaal uit was.

 

Morgen dus maar weer via de hdmi , HUMAX, tv kijken.

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Ik heb het gevoel dat de infobalk niet blijft staan bij ongecodeerde uitzendingen (NPO1, NPO2, NPO3) bij de gecodeerde uitzendingen wel... (via Ziggo)

 

 

amrnld
Lid

Vooralsnog loopt alles nog zonder freezes en reboots. Alleen de infobalk is wat onvoorspelbaar. We bljven het in de gaten houden.

 

Maar Sony heeft me, ondanks dat we een afspraak hadden staan, nog steedsniet teruggebeld. Ik heb het idee dat ze even aan het aankijken zijn of deze release het volhoud. IK heb nog steeds een dispuut over de afgelopeen 4 maanden ergernis.