annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Hier ook maar eens proberen gedownload update loopt , 

Ging de laatste tijd redelijk goed alleen op momenten dat je echt niet wilde liep hij vast grrrrr ommm.

met Netflix en Kido of Video app van Google geen problemen ondervonden. 

Maar het blijft jammer dat het van die kleine rot problemen zijn, 

 

profile.country.NL.title
Obelix1959
Lid

Heb de eerste vastloper al weer gehad, 45 min. Opnieuw opstarten ging wel
sneller. Maar opgelost, dus niet. Helaas.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Echt? Na de update te installeren bevriest het toestel nog steeds? 

Heb je het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen? 

 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Even melden dat ik tot dusverre geen vastlopers meer heb, wel zo fijn, hopelijk blijft dit zo.

Spoiler
:slight_smile:
amrnld
Lid

Helaas is mijn ervaring een stuk minder.

Ik heb vannacht de update gedaan. Daarna nog een half uurtje TV gekeken zonder problemen.

Vanmorgen de TV aangezet en op het moment dat ik TV zou moeten krijgen had ik zwart beeld en werdt het kanaal niet herkend. na 1 minuut wel beeld (Weer schokkerig en tegen het vastlopen aan), maar de AB niet meer reageren. Daarna de TV weer met een hard poweroff proberen te reanimeren. Helaas toen geen geluid meer via de optische uitgang.

 

Daarna maar naar mijn werk gegaan, gezien Sony contact met me zou opnemen. (ook nog niet gebeurd).

De problemen worden wel telkens ernstiger. (voor de update) Ik ben van het weekend voor mijn werk weggeweest. Maar volgens mijn partner moest de TV een harde reset hebben voordat er van kanaal gewisseld kon worden. Ik heb dit zelf ook ervaren voor de update.

 

Vannavond nog maar eens op mijn gemak kijken. Het wordt er niet beter op 😞

 

 

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Het probleem met de info balk is iig nog niet verholpen, moeten herstarten om hem weg te kunnen krijgen. Verder nog geen problemen ondervonden

amrnld
Lid

Heb je het gevoel dat de situatie met de infobalk die blijft staan niet consequent is? Bij mij blijft hij somes wel en soms niet staan. 

Dogan1982
Lid

Infobalk is een bug. Werkt volgens mij alleen de eerste paar keer en daar houdt er mee op.

Led licht zoemt op het moment dat het oplicht. (kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem)

Een andere bug waar ik mij aan erger is eigenlijk sinds de update van vorige maand en dat is dat als ik terugkeer naar TV (bijvoorbeeld vanuit Guid of het Android Menu) dat deze altijd naar de eerste zender terugkeert. Waarom niet terug naar de zender waar deze is gebleven?

 

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Heb er inderdaad niet veel last van dat de info balk blijft staan, nu toevallig twee dagen achter elkaar als ik thuiskom. Gisteren voor de update vandaag na gisteren avond geüpdate te hebben. Mja kleinigheidje vergeleken bij bvb de vastlopers

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Dogan1982

 

Al kijk ik naar bijv. 792 :wink: krijg ik als ik de "Guide" oproept deze zender als 1e zender in het overzicht zoals het hoort.

 

@All et problemen met de infobalk.

Als je er aan stoort dan zet je de infobalk toch uit. Nogmaals het lijkt ofdat dit te maken heeft met ITV, Hier op "oud" UPC blijft de infobalk lamger in beeld staan op zenders met HbbTV. Op DVB-S nog geen tijd gehad om het uit te testen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!