annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
PepperNg
Lid

Dank, het is inderdaad opgelost met een harde restart, was na de restart alleen iets te ongeduldig, het duurde paar minuten voor de Cast online kwam.

Werkt weer als een zonnetje!

niek1978
Lid

Hier nog steeds itv tijdelijk niet beschikbaar.

Andere zenders met hbbtv werken wel.

 

Heeft iemand anders een Quantis module in oud ziggo gebied waarbij itv (on demand) wel werkt?

Bij mij heeft dit nog nooit gewerkt...

 

Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd en ook de instellingen staan goed. 

profile.country.NL.title
c.tuynman
Ontdekker

Hallo

Bij mij werkt ITV prima onder de zelfde condities.

Dit met de KD-65X8505C

 

Succes

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik had zojuist een probleem met de 3.323 versie die ik ook al een keer eerder heb gehad. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Wat is er aan de hand? Kom net thuis en zie dat mijn WIFI op m’n telefoon niet wil werken. Omdat ik dit dus al eerder had gehad, wist ik gelukkig waar ik het moest zoeken. Het is niet allee de WIFI, maar blijkt dat ik op geen enkele PC, notebook, tablet, of wat dan ook meer communicatie kan hebben. Dus een PING van de ene PC naar de andere werkt al niet eens meer. Enige manier om het op te lossen………. De netwerk kabel uit de SONY TV trekken. Daarna is alles weer normaal. Stop je de kabel weer in de TV, dan wederom alle devices geen verbinding meer. Alsof er een DDOS attack aan de gang is. Enige wat dus echt helpt is de TV rebooten. Daarna is alles weer normaal.

 

Ik heb al eens eeder iemand hier over gehoord hier in het forum. Meer personen die dit hebben waargenomen?

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Over de FIRMWARE upgrade van de CI modules: Ook hier updates gehad. ZOwel op m'n @SMIT als op m'n Quantis. Gekke is dat m'n Quantis een 1.2 versie is. Dus waarom die geupdate wordt, geen idee, want die ondersteunde toch al geen ZIGGO interactive.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nog nooit (ook dus vanavond niet) meegemaakt dat de AndroidTV het bedraad of draadloosvnetwerk hier blokkeerd.

Is het niet een DDos aanval vanuit een of andere app die geinstalleerd is?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Hier na de laatste update ook regelmatig last van het feit dat de HT-RT5 surround set niet meegenomen word via HDMI-ARC bij inschakelen van de tv....... behoorlijk irritant.

 

Ook nog steeds problemen dat het geluid zachter word overgedragen via HDMI-ARC vanaf digitale TV met CI+ module dan over Optical.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


kd55x9005c schreef:

Ik had zojuist een probleem met de 3.323 versie die ik ook al een keer eerder heb gehad. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Wat is er aan de hand? Kom net thuis en zie dat mijn WIFI op m’n telefoon niet wil werken. Omdat ik dit dus al eerder had gehad, wist ik gelukkig waar ik het moest zoeken. Het is niet allee de WIFI, maar blijkt dat ik op geen enkele PC, notebook, tablet, of wat dan ook meer communicatie kan hebben. Dus een PING van de ene PC naar de andere werkt al niet eens meer. Enige manier om het op te lossen………. De netwerk kabel uit de SONY TV trekken. Daarna is alles weer normaal. Stop je de kabel weer in de TV, dan wederom alle devices geen verbinding meer. Alsof er een DDOS attack aan de gang is. Enige wat dus echt helpt is de TV rebooten. Daarna is alles weer normaal.

 

Ik heb al eens eeder iemand hier over gehoord hier in het forum. Meer personen die dit hebben waargenomen?


Ik betwijfel sterk dat de TV je netwerk platlegt. Zal eerder kortsluiting zijn in de kabel. Probeer je router eens te resetten. Als je een goed router hebt, dan zal hij de poort blokkeren als de kabel defect is en heeft alleen de TV geen verbinding. 

zeilerd
Ontdekker

Ik heb iets soortgelijks nu ook al een paar keer meegemaakt. PS4 en TV (756C) welke beide met kabel zijn aangesloten op dezelfde switch die ineens aangeven dat er geen internet verbinding is. De TV geeft aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten, terwijl dat wel degelijk het geval is. Router en switch herstarten gaf geen resultaat, reboot van TV wel. Wifi staat uitgeschakeld op de TV. 

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Het lijkt erop dat ik dezelfde problemen heb met wegvallende wifi en
herstarten van de TV.

Weet het nog niet zeker of het hetzelfde probleem is:

Ik heb de Ziggo UBEE router. Deze is aardig instabiel. Ik heb met regelmaat
dat er geen internet verkeer is maar wel een wifi verbinding. Dit heb ik
met meerdere apparaten. Deze apparaten (tablets, telefoons, arduino)
herstellen zich zelf als er weer een instabiliteit heeft opgetreden.

De tv herstelt zicht niet. Deze heeft dan geen internetverkeer terwijl hij
zegt dat hij wel verbonden is. (Dit is met wifi en met kabel!)

De tv kan ik alleen herstellen door te restarten.

Ik heb dus dezelfde symptomem maar bij mij is het niet duidelijk of de TV
de boosdoener is of het Ziggo modem. Wel duidelijk is dat de TV zichzelf
niet kan herstellen.