Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Dank, het is inderdaad opgelost met een harde restart, was na de restart alleen iets te ongeduldig, het duurde paar minuten voor de Cast online kwam.
Werkt weer als een zonnetje!
Hier nog steeds itv tijdelijk niet beschikbaar.
Andere zenders met hbbtv werken wel.
Heeft iemand anders een Quantis module in oud ziggo gebied waarbij itv (on demand) wel werkt?
Bij mij heeft dit nog nooit gewerkt...
Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd en ook de instellingen staan goed.
Hallo
Bij mij werkt ITV prima onder de zelfde condities.
Dit met de KD-65X8505C
Succes
Ik had zojuist een probleem met de 3.323 versie die ik ook al een keer eerder heb gehad. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Wat is er aan de hand? Kom net thuis en zie dat mijn WIFI op m’n telefoon niet wil werken. Omdat ik dit dus al eerder had gehad, wist ik gelukkig waar ik het moest zoeken. Het is niet allee de WIFI, maar blijkt dat ik op geen enkele PC, notebook, tablet, of wat dan ook meer communicatie kan hebben. Dus een PING van de ene PC naar de andere werkt al niet eens meer. Enige manier om het op te lossen………. De netwerk kabel uit de SONY TV trekken. Daarna is alles weer normaal. Stop je de kabel weer in de TV, dan wederom alle devices geen verbinding meer. Alsof er een DDOS attack aan de gang is. Enige wat dus echt helpt is de TV rebooten. Daarna is alles weer normaal.
Ik heb al eens eeder iemand hier over gehoord hier in het forum. Meer personen die dit hebben waargenomen?
Over de FIRMWARE upgrade van de CI modules: Ook hier updates gehad. ZOwel op m'n @SMIT als op m'n Quantis. Gekke is dat m'n Quantis een 1.2 versie is. Dus waarom die geupdate wordt, geen idee, want die ondersteunde toch al geen ZIGGO interactive.
Nog nooit (ook dus vanavond niet) meegemaakt dat de AndroidTV het bedraad of draadloosvnetwerk hier blokkeerd.
Is het niet een DDos aanval vanuit een of andere app die geinstalleerd is?
73's
Hier na de laatste update ook regelmatig last van het feit dat de HT-RT5 surround set niet meegenomen word via HDMI-ARC bij inschakelen van de tv....... behoorlijk irritant.
Ook nog steeds problemen dat het geluid zachter word overgedragen via HDMI-ARC vanaf digitale TV met CI+ module dan over Optical.
kd55x9005c schreef:
Ik had zojuist een probleem met de 3.323 versie die ik ook al een keer eerder heb gehad. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Wat is er aan de hand? Kom net thuis en zie dat mijn WIFI op m’n telefoon niet wil werken. Omdat ik dit dus al eerder had gehad, wist ik gelukkig waar ik het moest zoeken. Het is niet allee de WIFI, maar blijkt dat ik op geen enkele PC, notebook, tablet, of wat dan ook meer communicatie kan hebben. Dus een PING van de ene PC naar de andere werkt al niet eens meer. Enige manier om het op te lossen………. De netwerk kabel uit de SONY TV trekken. Daarna is alles weer normaal. Stop je de kabel weer in de TV, dan wederom alle devices geen verbinding meer. Alsof er een DDOS attack aan de gang is. Enige wat dus echt helpt is de TV rebooten. Daarna is alles weer normaal.
Ik heb al eens eeder iemand hier over gehoord hier in het forum. Meer personen die dit hebben waargenomen?
Ik betwijfel sterk dat de TV je netwerk platlegt. Zal eerder kortsluiting zijn in de kabel. Probeer je router eens te resetten. Als je een goed router hebt, dan zal hij de poort blokkeren als de kabel defect is en heeft alleen de TV geen verbinding.
Ik heb iets soortgelijks nu ook al een paar keer meegemaakt. PS4 en TV (756C) welke beide met kabel zijn aangesloten op dezelfde switch die ineens aangeven dat er geen internet verbinding is. De TV geeft aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten, terwijl dat wel degelijk het geval is. Router en switch herstarten gaf geen resultaat, reboot van TV wel. Wifi staat uitgeschakeld op de TV.