Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Onderbouw dit antwoord eens. Gebruiker kan kiezen tussen 2 interactieve diensten. Ik heb dat nog nooit gezien. Klinkt leuk, maar onderbouw dat met: klik instellingen enzovoort.
Beste gebruiker,
Het is niet zo moeilijk als je het weet.
Als je op de NPO of SBS zenders bent afgestemt krijg je met de rode knop inderdaad alleen Hbbtv.
Zodra je op een Rtl zenders bent afgestemt (die heeft geen Hbbtv) Krijg je gewoon zoals eerst Ziggo on demand.
Ik heb zelf de KD65-X8505C met quantismodule en met deze oplossing geen probleem.
Succes er mee
Hoi, op NPO en SBS krijg ik 2 verschillenede rode knoppen. Die van NPO geeft alleen maar wat ik nu of straks kan zien. Die van SBS geven TV gemist. Voor de rest helemaal geen TV on Demand. KD49x8005c met fw 3.323. met Quantis module. En ik ben helemaal niet tevreden.
Schoonheidsfoutje:
Na de overgang van de wintertijd naar de zomertijd worden de ingestelde opnames ook aangepast met 1 uur, m.a.w. begin opname in wintertijd om 18.02 wordt in de zomertijd 19.02, 1 uur te laat dus.
73's
Hallo
Heeft er iemand een ci + module update gehad van ziggo de laatste week of zo? Wij gisteren een auto update. Nooit eerder gehad.
Niet dat het wat uit maakt , tv is gewoon hetzelfde.
Fixmeplease
Is afgelopen week al gemeld, nog nergens iets gelezen dat er problemen mee zijn.
suc6 met de update,
73's
Hier ook een C+ update gehad;kan geen veranderingen merken maar ben aardig tevreden tot op heden
Toch nog enkele problemen met de TV.
Sinds vanmiddag werkt de google Cast ineens niet meer. Vanuit de laptop en vanuit telefoon geprobeerd maar het apparaat wordt niet meer gevonden. TV is verbonden via LAN en heeft internet. Laptop en telefoon beide op hetzelfde netwerk. Cast staat binnen de TV instellingen gewoon aan. Vanmorgen werkte het nog en heb nergens iets veranderd. Kan iemand me hiermee helpen?!
Heb al geprobeerd alle apparaten opnieuw op te starten, veranderde niets aan de situatie, TV wordt niet gevonden door Chrome en youtube app.
Tweede kleine puntje is dat de TV soms wel eens 'vergeet' dat er een audiosysteem aangesloten is, en moet ik via het Action Menu weer de setting van Speakers naar Audiosysteem zetten ipv TV-speaker.
Misschien heel stom maar heb je de tv al de s opnieuw opgestart? Ik heb soms ineens problemen met het geluid in Kodi. Alle instellingen staan goed en het wijzigen van instellingen veranderd niks. Tv een keer opnieuw opstarten en het werkt weer!
Ik denk dat een harde reset (powerknop op AB ingedrukt houden) dit wel oplost.
Casten moet altijd werken. Er is geen instelling die verkeerd kan staan. Of het toestel moet geen internet hebben of zoiets.