Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Hallo
Hier ook en koop module (smit ver 1.3). Ook ziggo klant,
Horizon box of niet, ci+ of niet, de tv crasht na en dag of 5/6. Met opstarten heb je eerst het home screen met de tegels, en dan naar enige tijd en vastloper/freeze. Dus en reboot als gevolg.
Wat mij opvalt is als de tv op een kanaal staat en er niet teveel gezapped wordt dan houd het toestel het langer vol.
Ook schakelen tussen hdmi en digitaal veroorzaakt vastlopers/freezes.
Het is wel toevallig dat de ene problemen heeft en de andere niet. Vreemd als ze allemaal op de zelfde software draaien. Als je kijkt naar de sony UK community forum ,(Bravia Android Tv Issues) zie je dezelfde problemen , vastlopers/freezes zwarte scherm , ab die niet reageerd en nog veel meer. Ook in de UK is de ene tv beter dan de ander. Dit zal ook het verhaal zijn in de rest van europa. Of ci+ het probleem is vraag ik me af?
Fixmeplease
Sony zegt dat het daaraan ligt!
Telefonisch gezegd.
Hallo mootje1965
Het kan daar ook aan liggen ,maar ik denk dat sony ook zoekend is. De zelfde problemen komen voor in merdere landen ook met de schotel, dus ci+ kan, maar het is wel toevallig. Ik denk dat de sony engineers hier en klus aan hebben.
Ze lossen het wel op, daar ben ik van overtuigt, maar het kan nog wel even duuren. De volgende update zal weer verbetering brengen.
Fixmeplease
Het CI+ probleem, was alleen in Nederland. Het is echter niet altijd te onderscheiden van andere freezes or herstarten. De klachten lijken erg op elkaar, maar Nederland heeft niet voor niets een speciale update gekregen voor alleen dit probleem
De volgende update zal zeer spoedig beschikbaar zijn. Wordt automatisch naar de TV gepushed, dus hoef je niet apart te downloaden.
Deze update zorgt voor algehele performance verbeteringen. Denk daarbij aan het vastlopen en de afstandsbediening.
Hallo Vince_E
Goed om te horen dat er en snelle update komt. Die problemen in andere eu landen en in ned lijken inderdaad heel veel op elkaar.
De update waar je het over hebt ,is dat eind van de maand?
Fixmeplease
Ik heb de laatste update geinstalleerd. Freezes lijken minder voor te komen, maar gebeurt nog wel.
Merk dat het ook met een CI module voor Digitenne problemen geeft, dus niet alleen Ziggo en/of UPC.
Hopelijk zal de nieuwe update snel komen.
Kom ik maandag op terug.
Op dit moment mij niet duidelijk wat de precieze timing is.
Hier ook een koop quantis ci+ module. Na de update nog steeds vastlopers. En het beeld is na de update minder scherp geworden. Af en toe werken de hdmi ingangen ook niet.En na het vastlopen zijn de apps ook weg. Ik heb nog weinig vertrouwen in de updates, die de problemen moeten oplossen. Ik heb spijt dat ik niet voor een samsung ben gegaan. Wat een terleurstelling deze tv.
Ik neem het terug, de TV word regelmatig toch nog instabiel (soms na standby duurt het een minuut voor we TV beeld hebben, of moet ie reset worden omdat opeens de HDMI verbinding met de receiver weg is). Het switchen van kanalen irriteert mij het meest, vooral als je met nummers even naar bijv 121 wilt switchen, dat is soms zo traag dat je dan opeens weer op kanaal 1 zit 😞